Treceți la conținutul principal

Google Bard se lanseaza in sfarsit in UE


 Robotul de chat Google Bard se lanseaza in sfarsit in UE, suportand acum mai mult de 40 de limbi straine.

Google pune astazi la dispozitia unui public mai larg rivalul sau ChatGPT, Bard, lansand chatbotul cu inteligenta artificiala generativa in peste 40 de limbi si aducandu-l in sfarsit in Uniunea Europeana (UE), dupa o amanare initiala cauzata de preocuparile legate de confidentialitatea datelor.

Gigantul internetului a introdus, de asemenea, o serie de caracteristici noi pentru Bard, desi unele sunt disponibile doar in limba engleza pentru inceput.

Google a prezentat pentru prima data Bard in luna februarie, aparent ca un raspuns grabit la succesul tot mai mare al ChatGPT, un motor de cautare/chatbot foarte inteligent care se bazeaza pe modele lingvistice mari (LLM) pentru a genera continut nou pornind de la solicitari simple. ChatGPT este opera lui OpenAI, o companie de inteligenta artificiala care beneficiaza de un sprijin important din partea rivalului Google, Microsoft.

google bard

In timp ce Bard s-a deschis initial pentru accesul timpuriu cu o versiune in limba engleza, incepand cu SUA si Marea Britanie in luna martie, lista de asteptare initiala s-a incheiat in luna mai cu o lansare globala care acopera aproximativ 180 de tari si cu suport suplimentar pentru japoneza si coreeana. Cu toate acestea, o omisiune notabila pana acum a fost UE, Google amanand lansarea in UE dupa ce un organism de reglementare in materie de confidentialitate si-a exprimat ingrijorarea. Comisia irlandeza pentru protectia datelor (DPC), care reglementeaza protectia datelor in regiunea UE atunci cand companiile folosesc Irlanda ca sediu central european, a declarat ca, desi Google a informat DPC cu privire la intentiile sale de a lansa Bard in UE, nu a furnizat autoritatii de reglementare suficiente informatii pentru a raspunde preocuparilor sale privind confidentialitatea datelor.

Odata cu lansarea de astazi, se pare ca Google a oferit DPC ceea ce cauta.

"Ne-am angajat in mod proactiv cu expertii, factorii de decizie politica si autoritatile de reglementare in materie de confidentialitate cu privire la aceasta extindere", au scris intr-o postare pe blog Jack Krawczyk, lider de produs Bard, si Amarnag Subramanya, vicepresedinte al departamentului de inginerie.

Intr-adevar, Google a prezentat ultima actualizare ca fiind "cea mai mare extindere de pana acum", lansata in cea mai mare parte a lumii cu suport pentru limbile araba, spaniola, chineza, germana si hindi. Si, pe langa UE, Bard este acum disponibil si in Brazilia.

Ajustarea raspunsurilor

Odata cu aceasta extindere, exista noi caracteristici care vizeaza ajustarea raspunsurilor lui Bard si cresterea potentialului de productivitate al chatbot-ului. Unele dintre ele au fost anuntate si prezentate in avanpremiera la inceputul lunii mai, dar astazi marcheaza lansarea lor pe scara larga.

Acum, utilizatorii pot schimba tonul si stilul raspunsurilor lui Bard cu ajutorul a cinci optiuni diferite: "simplu", "lung", "scurt", "profesional" sau "casual". Disponibil pentru inceput in limba engleza, comutatorul ia raspunsurile implicite ale lui Bard la o solicitare si le ajusteaza pentru a se alinia cu orice ton si stil pe care le selecteaza utilizatorul.

In alta ordine de idei, Bard poate acum sa-si vocalizeze raspunsurile datorita unei noi functii AI text-to-speech. Suportand peste 40 de limbi, raspunsurile audibile ale chatbotului pot fi accesate facand clic pe noua pictograma de sunet de langa un prompt.

In ceea ce priveste productivitatea, Bard poate exporta acum codul in mai multe locuri - mai exact, codul Python catre Replit, mediul de dezvoltare integrat bazat pe browser. Imaginile pot fi folosite in prompts - utilizatorii pot incarca imagini cu prompts (deocamdata doar in limba engleza), iar Bard va analiza fotografia. Noile optiuni permit utilizatorilor sa fixeze, sa redenumeasca si sa preia conversatii recente cu Bard. Iar raspunsurile lui Bard pot fi acum partajate mai usor cu lumea exterioara prin intermediul unor link-uri.

"Curiozitatea si imaginatia sunt fortele motrice din spatele creativitatii umane", au scris Krawczyk si Subramanya. "De aceea am creat Bard: pentru a va ajuta sa explorati aceasta curiozitate, sa va sporiti imaginatia si, in cele din urma, sa va puneti ideile pe picioare - nu doar raspunzand la intrebarile dumneavoastra, ci ajutandu-va sa le dezvoltati."

Google s-a luptat din greu cu Bard la inceputul ciclului de viata al chatbotului, nereusind sa egaleze calitatea raspunsurilor oferite de roboti rivali, cum ar fi ChatGPT. Acesta a oferit raspunsuri incorecte din punct de vedere faptic, completate cu citate inventate, ceea ce a determinat chiar si angajatii Google sa catalogheze chatbotul drept "mai rau decat inutil" si un "mincinos patologic". (Actiunile companiei s-au prabusit pentru scurt timp cu 8% la lansarea lui Bard).

Dar Google sustine ca Bard se imbunatateste in mod masurabil, in special in domenii precum matematica si programarea. De asemenea, a obtinut extensii, inclusiv de la propriile aplicatii si servicii Google, precum si de la parteneri terti, cum ar fi Adobe, si capacitatea de a explica codul, de a structura datele intr-un tabel si de a scoate la suprafata imagini in raspunsurile sale.

Totusi, intr-un alt aspect negativ pentru Google, Bloomberg a raportat saptamana aceasta ca oamenii care il instruiesc pe Bard sunt adesea suprasolicitati si prost platiti. Unii contractori castiga doar 14 dolari pe ora, primesc o pregatire minima si se asteapta ca acestia sa efectueze audituri complexe ale lui Bard in cateva minute.

Povestea lui Bloomberg urmeaza unui articol din Insider din aprilie, care a constatat ca contractorilor de testare Bard nu li s-a acordat suficient timp pentru a corobora si verifica cel mai precis raspuns al chatbotului. Din cate se pare, acest lucru nu s-a schimbat.

Comentarii

Postari Populare

Cat timp este nevoie pentru ca un site nou sa se claseze in SERP-urile Google?

  Incercati sa va lansati site-ul web si sa ii construiti autoritatea ? Sau lucrati la site-ul web al dvs. sau al unui client in acelasi scop? Intrebarea este: cat timp este necesar ca un site nou sa se claseze in SERP-urile Google? Indiferent de situatie, o singura intrebare se va pune, fie in capul dumneavoastra, fie in capul clientului dumneavoastra. "In cat timp voi vedea rezultate in ceea ce priveste clasamentul site-ului meu?". La aceasta intrebare se poate raspunde simplu: "Depinde". Multi factori intra in sistemul de clasificare al Google, dar eu sunt aici pentru a va ajuta sa intelegeti ce este necesar pentru a va ajuta sa va imbunatatiti clasamentul in SERP-urile Google. Haideti sa incepem! Cum sunt clasate site-urile web? Inainte de a raspunde la intrebarea cat timp va dura cresterea pozitiei site-ului dvs., trebuie sa intelegeti criteriile utilizate pentru clasificarea site-ului dvs. web. La urma urmei, nu sunt doar unul sau doua lucruri care determina r