Treceți la conținutul principal

Google Bard se lanseaza in sfarsit in UE


 Robotul de chat Google Bard se lanseaza in sfarsit in UE, suportand acum mai mult de 40 de limbi straine.

Google pune astazi la dispozitia unui public mai larg rivalul sau ChatGPT, Bard, lansand chatbotul cu inteligenta artificiala generativa in peste 40 de limbi si aducandu-l in sfarsit in Uniunea Europeana (UE), dupa o amanare initiala cauzata de preocuparile legate de confidentialitatea datelor.

Gigantul internetului a introdus, de asemenea, o serie de caracteristici noi pentru Bard, desi unele sunt disponibile doar in limba engleza pentru inceput.

Google a prezentat pentru prima data Bard in luna februarie, aparent ca un raspuns grabit la succesul tot mai mare al ChatGPT, un motor de cautare/chatbot foarte inteligent care se bazeaza pe modele lingvistice mari (LLM) pentru a genera continut nou pornind de la solicitari simple. ChatGPT este opera lui OpenAI, o companie de inteligenta artificiala care beneficiaza de un sprijin important din partea rivalului Google, Microsoft.

google bard

In timp ce Bard s-a deschis initial pentru accesul timpuriu cu o versiune in limba engleza, incepand cu SUA si Marea Britanie in luna martie, lista de asteptare initiala s-a incheiat in luna mai cu o lansare globala care acopera aproximativ 180 de tari si cu suport suplimentar pentru japoneza si coreeana. Cu toate acestea, o omisiune notabila pana acum a fost UE, Google amanand lansarea in UE dupa ce un organism de reglementare in materie de confidentialitate si-a exprimat ingrijorarea. Comisia irlandeza pentru protectia datelor (DPC), care reglementeaza protectia datelor in regiunea UE atunci cand companiile folosesc Irlanda ca sediu central european, a declarat ca, desi Google a informat DPC cu privire la intentiile sale de a lansa Bard in UE, nu a furnizat autoritatii de reglementare suficiente informatii pentru a raspunde preocuparilor sale privind confidentialitatea datelor.

Odata cu lansarea de astazi, se pare ca Google a oferit DPC ceea ce cauta.

"Ne-am angajat in mod proactiv cu expertii, factorii de decizie politica si autoritatile de reglementare in materie de confidentialitate cu privire la aceasta extindere", au scris intr-o postare pe blog Jack Krawczyk, lider de produs Bard, si Amarnag Subramanya, vicepresedinte al departamentului de inginerie.

Intr-adevar, Google a prezentat ultima actualizare ca fiind "cea mai mare extindere de pana acum", lansata in cea mai mare parte a lumii cu suport pentru limbile araba, spaniola, chineza, germana si hindi. Si, pe langa UE, Bard este acum disponibil si in Brazilia.

Ajustarea raspunsurilor

Odata cu aceasta extindere, exista noi caracteristici care vizeaza ajustarea raspunsurilor lui Bard si cresterea potentialului de productivitate al chatbot-ului. Unele dintre ele au fost anuntate si prezentate in avanpremiera la inceputul lunii mai, dar astazi marcheaza lansarea lor pe scara larga.

Acum, utilizatorii pot schimba tonul si stilul raspunsurilor lui Bard cu ajutorul a cinci optiuni diferite: "simplu", "lung", "scurt", "profesional" sau "casual". Disponibil pentru inceput in limba engleza, comutatorul ia raspunsurile implicite ale lui Bard la o solicitare si le ajusteaza pentru a se alinia cu orice ton si stil pe care le selecteaza utilizatorul.

In alta ordine de idei, Bard poate acum sa-si vocalizeze raspunsurile datorita unei noi functii AI text-to-speech. Suportand peste 40 de limbi, raspunsurile audibile ale chatbotului pot fi accesate facand clic pe noua pictograma de sunet de langa un prompt.

In ceea ce priveste productivitatea, Bard poate exporta acum codul in mai multe locuri - mai exact, codul Python catre Replit, mediul de dezvoltare integrat bazat pe browser. Imaginile pot fi folosite in prompts - utilizatorii pot incarca imagini cu prompts (deocamdata doar in limba engleza), iar Bard va analiza fotografia. Noile optiuni permit utilizatorilor sa fixeze, sa redenumeasca si sa preia conversatii recente cu Bard. Iar raspunsurile lui Bard pot fi acum partajate mai usor cu lumea exterioara prin intermediul unor link-uri.

"Curiozitatea si imaginatia sunt fortele motrice din spatele creativitatii umane", au scris Krawczyk si Subramanya. "De aceea am creat Bard: pentru a va ajuta sa explorati aceasta curiozitate, sa va sporiti imaginatia si, in cele din urma, sa va puneti ideile pe picioare - nu doar raspunzand la intrebarile dumneavoastra, ci ajutandu-va sa le dezvoltati."

Google s-a luptat din greu cu Bard la inceputul ciclului de viata al chatbotului, nereusind sa egaleze calitatea raspunsurilor oferite de roboti rivali, cum ar fi ChatGPT. Acesta a oferit raspunsuri incorecte din punct de vedere faptic, completate cu citate inventate, ceea ce a determinat chiar si angajatii Google sa catalogheze chatbotul drept "mai rau decat inutil" si un "mincinos patologic". (Actiunile companiei s-au prabusit pentru scurt timp cu 8% la lansarea lui Bard).

Dar Google sustine ca Bard se imbunatateste in mod masurabil, in special in domenii precum matematica si programarea. De asemenea, a obtinut extensii, inclusiv de la propriile aplicatii si servicii Google, precum si de la parteneri terti, cum ar fi Adobe, si capacitatea de a explica codul, de a structura datele intr-un tabel si de a scoate la suprafata imagini in raspunsurile sale.

Totusi, intr-un alt aspect negativ pentru Google, Bloomberg a raportat saptamana aceasta ca oamenii care il instruiesc pe Bard sunt adesea suprasolicitati si prost platiti. Unii contractori castiga doar 14 dolari pe ora, primesc o pregatire minima si se asteapta ca acestia sa efectueze audituri complexe ale lui Bard in cateva minute.

Povestea lui Bloomberg urmeaza unui articol din Insider din aprilie, care a constatat ca contractorilor de testare Bard nu li s-a acordat suficient timp pentru a corobora si verifica cel mai precis raspuns al chatbotului. Din cate se pare, acest lucru nu s-a schimbat.

Comentarii

Postari Populare

Cum sa devii copywriter: Un ghid pas cu pas

Un copywriter este o persoana care scrie cu intentia de a-si educa, convinge sau influenta publicul, adesea cu scopul de a vinde un produs sau un serviciu. Copywriterii au o intelegere a publicului lor si stiu cum sa influenteze luarea deciziilor prin cuvinte si sugestii. Daca va place sa scrieti, poate doriti sa luati in considerare o cariera in copywriting . In acest articol, exploram ce face un copywriter, principalele tipuri de copywriting , abilitatile comune ale copywriterilor si cum sa deveniti copywriter. Care sunt principalele tipuri de copywriting? Copywriterii scriu texte si ofera consumatorilor si clientilor informatii despre un anumit serviciu sau produs. Cele trei tipuri principale de copywriteri sunt: 1. Redactorii de agentie Copywriterii de agentie isi asigura un post intr-o agentie care deserveste mai multi clienti si, de obicei, vor trebui sa lucreze cu norma intreaga. Veti finaliza adesea proiecte care pot fi provocatoare si care necesita creativitate pentru a ajut...

Ryan Reynolds & Co au pus la cale aceasta strategie de marketing pentru a face din Deadpool un succes de 1 miliard de dolari

  Sinopsis Staruri de la Hollywood precum Ryan Reynolds folosesc cascadorii neconventionale pentru a pune la cale aceasta strategie de marketing si a se conecta cu publicul Gen-Z , potrivit sefului de marketing al Disney, Asad Ayaz . Succesul din aceasta vara " Deadpool & Wolverine " exemplifica aceasta abordare, actorii aparand in videoclipuri muzicale, emisiuni culinare si evenimente live pentru a atrage publicul mai tanar. Strategia a ajutat filmul sa se apropie de 1 miliard de dolari la nivel global! De la aparitii in videoclipuri K-pop la prepararea de chimichangas cu bucatari celebri, staruri de cinema precum Ryan Reynolds incearca tot mai multe cascadorii neortodoxe pentru a ajunge la publicul fragmentat al generatiei Z , potrivit sefului de marketing al Disney. Gigantul studio hollywoodian se bucura de o vara plina de succese, filmul ireverentios cu supereroi " Deadpool & Wolverine " devenind cel mai recent film al sau care va depasi 1 miliard de d...

Cine poate fi Manager Proiect in mediul online?

Vrei sa stii de ce proiectul tau digital are nevoie de un manager proiect, dar nu stii cine poate fi manager de proiect pentru afacerea ta? Azi voi discuta despre rolul managerului de proiect digital pentru afacerea ta. Acest rol combina cunostintele de marketing cu managementul contului, strategiile si abilitatile de executie pentru a crea o combinatie perfecta pentru persoanele care sunt extrem de organizate, motivate si se bucura de directionarea altora si de respectarea termenelor limita. Potrivit DigitalProjectManager.com , titlul de manager de proiect digital (DPM) poate fi numit unui manager de proiect web, manager de proiect de marketing digital, producator web sau producator digital. Potrivit  Glassdoor.com , salariul mediu in USA pentru DPM este de 63.174 USD in Statele Unite, salariile ajungand pana la 93.000 de dolari anual, salariile fiind in functie de locatie si experienta. Managerii de proiect digital, in sensul cel mai simplu, asigura lucrurile intr-o lume digitala...

De ce ai nevoie de o strategie de video marketing in 2023

  D escoperiti importanta video-marketing-ului pentru afacerea dvs. impreuna cu ideile de video marketing, pentru a face ca realizarea campaniilor de video marketing sa fie simple si usoare. Pana acum, probabil ca stiti deja ca video marketingul este esential pentru a atrage noi clienti si a-i incuraja pe cei existenti sa ramana loiali. Gasirea celui mai bun mod de a-l implementa in  strategia dvs. de marketing  este o alta poveste. Nu este suficient sa creezi cateva videoclipuri personale si sa speri ca vei obtine rezultate remarcabile. Consumatorii de astazi sunt inundati de continut video inovator si creativ care ii implica la nivel personal. Daca doriti sa va intreceti cu concurentii dvs., va trebui sa abordati video marketingul in mod strategic. Vestea minunata este ca exista o multime de moduri in care puteti dezvolta si implementa o strategie de video marketing. Acest ghid este plin de sfaturi de video marketing care va vor ajuta sa iesiti din anonimat in 2021 pent...

Cum sa dezvolti o strategie SEO in 2024

Cu peste 1 miliard de site-uri web care exista pe internet in orice moment, cum naiba ar trebui ca o cautare aleatorie pe internet sa descopere site-ul tau? Un raspuns este cum sa dezvolti o strategie SEO, sau optimizarea pentru motoarele de cautare , este practica de optimizare a site-ului dvs. pentru a-i creste vizibilitatea pe Google, Microsoft Bing si alte motoare de cautare in speranta de a ajunge pe ravnita prima pagina a rezultatelor cautarii. Iata un ghid cuprinzator despre cum sa folositi cele mai bune strategii SEO pentru a va optimiza site-ul web in scopul de a creste numarul de vizitatori fara a fi nevoie sa platiti pentru publicitate. Ce este o strategie SEO? SEO consta in personalizarea continutului si structurii unui site web pentru a se potrivi cu algoritmii utilizati de motoarele de cautare pentru a clasifica site-urile web. O strategie SEO serveste drept foaie de parcurs deliberata pentru a creste credibilitatea site-ului dvs. in ochii motoarelor de cautare. Daca se...