Treceți la conținutul principal

De ce aveti nevoie de un consultant SEO pentru afacerea dvs.

Acesta este un ghid complet pentru a gasi un consultant SEO perfect pentru afacerea dumneavoastra. Aflati ce greseli sa evitati, ce abilitati sa cautati si ce intrebari sa puneti.

consultant seo

Va amintiti ultima data cand ati cautat ceva pe Google si v-a deranjat faptul ca a trebuit sa ajungeti pana la a doua pagina a rezultatelor cautarii? Se intampla rar, nu-i asa?.

In esenta, daca afacerea dvs. nu se claseaza pe pagina 1 din Google, publicul dvs. nu va va gasi. Un studiu efectuat pe 80 de milioane de cuvinte cheie a aratat ca 28,5% dintre utilizatori dau clic pe primul rezultat al cautarii organice, dupa care rata de clic scade constant. Iar pe pagina #2 de pe Google, ratele de clic sunt semnificativ mai mici de 1%.

68% din tot traficul de pe un site web provine din cautari, pur si simplu nu va puteti permite sa ignorati optimizarea motoarelor de cautare (SEO) pentru afacerea dvs.

In acest articol, vom discuta despre rolul unui consultant SEO, despre modul in care acesta va poate ajuta afacerea ca si prezenta online si vom raspunde la cateva intrebari foarte importante despre cum sa lucrati cu acesta.

Haideti sa aprofundam acest subiect.

Consultanta SEO implica o serie de activitati care ajuta la cresterea organica a clasamentului site-ului dvs. in motoarele de cautare. Iata cateva dintre cele mai importante:

Cercetarea cuvintelor cheie

Cercetarea cuvintelor cheie are un aspect important al planificarii strategiei de continut. Scopul sau este de a optimiza site-ul dvs. web pentru intentia de cautare, adica cuvintele, frazele sau intrebarile pe care clientii dvs. tinta le folosesc pentru a gasi produsele pe care le oferiti. Totul consta in intelegerea publicului dvs. tinta si a comportamentului de cautare al acestuia.

cuvinte cheie

Consultantul SEO efectueaza o cercetare a cuvintelor cheie pentru a intocmi o lista de cuvinte cheie pe care continutul dvs. trebuie sa le includa. Acesta ofera, de asemenea, recomandari cu privire la frecventa si locul in care acestea ar trebui sa apara.

De exemplu, acesta va poate cere sa includeti cuvintele-cheie populare cu coada lunga (long-tail-keywords) in titlurile blogului si in meta descrieri si sa le includeti pe cele mai putin populare o data sau de doua ori in corpul articolului.

Specialistul SEO va colabora apoi cu strategii de continut pentru a veni cu subiecte de blog si alte grupuri de continut care vizeaza aceste cuvinte cheie. La urma urmei, nu are niciun rost sa creati continut in jurul unor subiecte pe care nimeni nu le cauta sau pentru care poate fi extrem de dificil sa se claseze.

Consultantul dvs. SEO se va uita la o varietate de parametri, cum ar fi:

  1. Volumul de cautari - Numarul mediu de cautari ale unui cuvant cheie.
  2. Dificultatea cuvintelor cheie - Cat de dificil este sa te clasezi pentru un anumit cuvant cheie.
  3. Clicuri - Numarul mediu de clicuri pe rezultatele motoarelor de cautare pentru un cuvant cheie.
  4. Potentialul de trafic - Interogarile de cautare asociate pentru care un cuvant cheie are, de asemenea, sanse sa se claseze.

 

Auditul de Site Web

In cadrul unui audit de site web, consultantul analizeaza un site web din perspectiva SEO si face recomandari privind modul in care poate fi imbunatatit. Acesta verifica paginile web individuale, continutul si meta descrierile acestora, performanta site-ului si alti factori care contribuie la clasificarea in motoarele de cautare.

audit seo

Scopul unui audit SEO este de a evalua cat de usor pot determina motoarele de cautare daca site-ul dvs. ofera valoare pentru cei care il cauta. In esenta, consultantul SEO va verifica daca algoritmii motoarelor de cautare pot intelege despre ce este vorba pe site-ul dumneavoastra.

De asemenea, va verifica daca acei algoritmi pot considera site-ul dvs. ca fiind un rezultat relevant pentru cuvintele-cheie populare pe care clientii dvs. le folosesc pentru a cauta.

In afara de continutul si cuvintele cheie, motoarele de cautare se preocupa si de accesibilitatea, fiabilitatea si autoritatea site-ului dvs. web.

Daca site-ul dvs. dureaza prea mult sa se incarce, utilizatorii il pot considera dificil de utilizat. Acest lucru va va afecta clasamentul. Daca site-ul dvs. web nu are un certificat SSL, motoarele de cautare pot fi ingrijorate de securitate si va pot scadea clasamentul in cautarile web.

Un audit al site-ului este, de obicei, primul lucru pe care un specialist SEO il va face dupa ce va ia ca si client si va continua sa il faca la intervale regulate pentru a evalua impactul campaniilor sale. De exemplu, este o buna practica sa efectuati un audit dupa ce a fost lansata o actualizare majora a Google pentru a verifica daca clasamentele dvs. au fost afectate.

 

Cercetarea competitorilor

Un specialist in marketing SEO analizeaza, de asemenea, cine sunt concurentii dumneavoastra, pentru ce cuvinte cheie se claseaza si cum poate site-ul dumneavoastra sa se claseze mai bine pentru aceleasi cuvinte cheie.

cercetarea competitorilor

De exemplu, daca sunteti o afacere cu hrana pentru animale de companie si unul dintre cei mai mari concurenti ai dvs. detin un articol de top despre: "cum sa alegeti hrana potrivita pentru pisica dvs.", va trebui sa creati un ghid mai cuprinzator pentru propriul site web, daca doriti sa il depasiti in clasament.

Pe masura ce numarul de cuvinte cheie creste, gasirea concurentei prin cautare manuala poate fi dificila. Expertii din industria SEO folosesc instrumente pentru a automatiza acest proces si pentru a obtine informatii relevante.

Dar cercetarea competitorilor este mult mai mult decat simpla utilizare a concurentilor ca sursa de inspiratie pentru continut. Cercetarea competitorilor implica si:

  • Identificarea "lacunelor de continut" in care puteti obtine un avantaj
  • Analizarea profilurilor de backlink ale competitorilor
  • Monitorizarea clasamentelor cuvintelor cheie
  • Analizarea cuvintelor cheie PPC ale concurentilor pentru a vedea unde se claseaza in cautarea platita

 

Optimizarea continutului

Consultanta SEO implica, de asemenea, optimizarea continutului site-ului dvs. cu cuvinte si expresii cheie relevante. Un expert SEO poate lucra cu redactorii de continut si cu copywriterii pentru a-i ajuta sa creeze continut care sa vizeze acele cuvinte cheie si sa ofere valoare cititorilor, pentru a imbunatati strategia de marketing de continut.

optimizarea continutului

Dar optimizarea continutului nu inseamna sa va indopati site-ul cu cuvinte cheie relevante. In schimb, un consultant SEO profesionist impartaseste recomandari strategice despre plasarea cuvintelor cheie in titlurile paginilor, meta descrieri, subtitluri etc. intr-un mod care sa para natural si organic.

Optimizarea continutului pentru bloguri si pagini de destinatie implica mai multi pasi care incep inainte ca continutul sa fie scris. Cercetarea amanuntita a cuvintelor cheie este esentiala pentru a va asigura ca afacerea dvs. vizeaza subiecte care intereseaza publicul dvs., in timp ce legaturile interne si backlink-urile ajuta la impingerea unui continut mai sus in SERPs.

 

Optimizare on-page & off-page

Atunci cand oamenii vorbesc despre optimizarea cautarii organice, se refera in general la SEO on-page - optimizarea continutului, a cuvintelor cheie, a vitezei de incarcare a paginii, a metadatelor, a structurii URL, a usurintei de utilizare pe mobil etc. In esenta, toate lucrurile pe care le faceti pe site-ul dvs. web pentru a-l imbunatati clasamentul.

Optimizare on-page

Dar SEO off-page este la fel de important. Aceasta include toate activitatile pe care le faceti in afara site-ului dvs. web pentru a atrage trafic catre acesta si pentru a-i imbunatati autoritatea domeniului.

Link building se afla in centrul SEO off-page. Atunci cand alte site-uri web mentioneaza brandul dvs. sau au un link catre site-ul dvs. web, acestea garanteaza pentru calitatea continutului dvs. si acesta este unul dintre principalii factori de clasificare.

Dar, pe langa numarul de linkuri, conteaza foarte mult popularitatea, fiabilitatea, autoritatea, prospetimea etc. site-urilor care se leaga catre dvs. Un consultant in optimizarea motoarelor de cautare va poate ajuta sa va dati seama cum sa castigati linkuri de inalta calitate prin valorificarea marketingului in social media, a blogurilor invitate, a marketingului de influenta si a mentiunilor de marca.

SEO in afara paginii necesita mult mai multa munca, dar impactul acestor eforturi este adesea mai eficient pe termen lung. Angajarea unui expert SEO de top inseamna gasirea unui specialist care are o experienta vasta atat in strategiile SEO on-page, cat si in cele off-page.

 

Prelucrarea limbajului natural si relevanta semantica

Cautarile vocale vor deveni probabil si mai populare in anii urmatori. Pana in 2024, in intreaga lume ar putea fi utilizate 8,4 miliarde de asistenti vocali digitali.

Motoarele de cautare isi actualizeaza in mod constant algoritmii pentru a sustine aceasta tendinta in crestere. Ei pot acum sa inteleaga interogarile in limbaj natural, in loc sa inteleaga doar cuvinte cheie, pentru a returna rezultate de cautare relevante.

Cu ajutorul procesarii limbajului natural (NLP) si al inteligentei artificiale semantice, motoarele de cautare sunt capabile sa inteleaga contextul unei interogari pe baza intentiei de cautare a utilizatorului, a locatiei, a istoricului de cautare etc.

prelucrarea limbajului natural

Google a introdus pentru prima data acest lucru in actualizarea BERT din 2019. Acesta favorizeaza NPL deoarece ajuta motorul de cautare sa se potriveasca mai bine cu intentia de cautare, permitandu-le sa ofere experiente mai bune utilizatorilor.

Scopul NLP este de a raspunde preferintei tot mai mari pentru cautari mai specifice, cu coada lunga, in care aproximativ 15% din interogarile de cautare sunt aduse pentru prima data. Acest lucru inseamna ca, in loc sa foloseasca date istorice pentru a gasi rezultate de cautare relevante, Google se bazeaza din ce in ce mai mult pe invatarea automata care poate identifica legaturi semantice intre diferite cuvinte cheie.

Daca odinioara era posibil sa se obtina o pozitie inalta prin crearea unui continut in jurul unui singur cuvant-cheie, acum Google cauta un grup de cuvinte-cheie asociate pentru a gasi rezultate de cautare relevante. Acest lucru este cunoscut sub numele de "relevanta semantica" si reprezinta cheia pentru crearea de continut care sa ocupe primul loc pe Google.

Un expert SEO de top ar trebui sa va poata ajuta sa va optimizati continutul atat pentru NLP, cat si pentru relevanta semantica.

 

SEO tehnic

SEO tehnic se refera la optimizarea arhitecturii site-ului dvs. pentru a facilita indexarea de catre motoarele de cautare.

Acest lucru include securizarea site-ului dvs. cu SSL, transformarea site-ului dvs. in unul mai usor de utilizat de catre dispozitivele mobile, adaugarea unei harti a site-ului, asigurarea faptului ca structura dosarelor dvs. este usor de parcurs de catre motoarele de cautare si optimizarea vitezei de incarcare a paginilor.

seo tehnic

Motoarele de cautare se preocupa de cat de usor este pentru utilizatori sa gaseasca raspunsurile pe care le cauta. Chiar daca o pagina web are raspunsul exact la interogarea unui utilizator, daca se incarca prea incet, aceasta va afecta negativ experienta utilizatorului.

Acelasi lucru este valabil si pentru prietenia cu dispozitivele mobile.

Peste 50% din traficul web provine de pe telefoanele mobile, iar daca site-ul dvs. nu este prietenos cu mobilul, clasamentul dvs. de cautare va fi afectat.

Din cauza acestor factori, SEO tehnic joaca un rol critic in strategia generala de SEO a unei companii. Pentru a imbunatati SEO tehnic, un site web trebuie sa bifeze o lista extinsa de "cele mai bune practici" care fac site-ul usor de navigat, inclusiv:

  • Deschiderea fisierelor robots.txt
  • Sa nu existe linkuri rupte
  • Fara continut duplicat
  • Marcaje de date structurate
  • O harta a site-ului XML puternica

 

Atunci cand angajati un expert SEO, este important sa va asigurati ca acesta are multa experienta in SEO tehnic, deoarece acesta nu este un lucru pe care un consultant standard de marketing digital il poate gestiona independent.

 

SEO local

In prezent, Google si alte motoare de cautare afiseaza rezultate relevante pentru locatia unui utilizator. De exemplu, daca cautati "magazine de feronerie", se vor afisa magazinele de feronerie din apropierea dumneavoastra.

seo local

Campaniile de SEO local pot ajuta afacerea dvs. sa fie vizibila pentru utilizatorii care se afla in apropierea dvs. din punct de vedere geografic. Pentru afaceri precum restaurantele si frizeriile, SEO local este un instrument vital pentru a se face mai vizibile pentru potentialii clienti.

Exista doua parti in rezultatele de cautare localizate. Prima este "pachetul local", care se refera la rezultatele bazate pe harta pe care Google le extrage din profilurile Google My Business. A doua este reprezentata de rezultatele cautarii organice localizate, care seamana cu rezultatele obisnuite bazate pe linkuri. Afacerile locale trebuie sa se concentreze pe aceste doua domenii pentru a-si oferi cele mai bune sanse de a se clasa in primele locuri.

google my business

Google se bazeaza pe ceea ce numeste "factori de proximitate" pentru a calcula ce afaceri sunt trase in sus. Conform unui studiu din 2021 realizat de BrightLocal, s-a constatat ca urmatoarele semnale au cea mai mare influenta asupra acestui model de SEO local:

  • Optimizarea pe pagina (25%)
  • Legaturi (22%)
  • Profilurile Google My Business (21%)
  • Recenzii (12%)
  • Comportamentale (9%)
  • Citari (7%)
  • Personalizare (5%)

Si acesta este rezumatul discutiei noastre despre abilitatile pe care ar trebui sa le aiba expertul dumneavoastra SEO.

De unde stii ca ar trebui sa angajezi unul? De unde stii ca esti pregatit?

 

Cand ar trebui sa angajezi un consultant SEO?

In timp ce orice afacere cu un site web poate beneficia de pe urma angajarii unui expert in optimizarea organica a motoarelor de cautare, cel mai bine este sa faceti acest lucru inainte sau imediat dupa lansarea site-ului dvs. web. Acest lucru va va permite sa va construiti o reputatie online pe masura ce va construiti baza de clienti.

Daca sunteti un proprietar de afacere care doreste sa isi modernizeze site-ul web sau sa lanseze unul nou, ar fi o idee buna sa aduceti un consultant SEO profesionist pentru a-l optimiza etapizat.

Fie ca lansati un nou produs sau serviciu sau intrati pe o noua piata, expertul potrivit va poate ajusta strategia de cuvinte cheie si de continut pentru a se alinia la noile schimbari. De asemenea, daca intentionati sa investiti in alte forme de marketing digital, acestia va pot ajuta sa cresteti aceste campanii si sa aduceti rezultate mai bune.

SEO este o strategie pe termen lung. Rezultatele pot avea nevoie de cateva luni pentru a iesi la suprafata. Asadar, cu cat iti angajezi mai devreme tipul sau fata de SEO, cu atat mai repede vei putea culege beneficiile.

 

Ce face un specialist in marketing SEO?

Un specialist in marketing seo trebuie sa aiba cunostinte aprofundate despre toate aspectele diferite ale optimizarii pentru motoarele de cautare. Ei trebuie sa aiba o buna experienta in SEO on-page, off-page si tehnic, in conceperea strategiilor de cuvinte cheie si backlink, precum si familiaritate cu instrumentele SEO obisnuite.

Deoarece expertii SEO trebuie sa lucreze indeaproape cu echipele de marketing, ei trebuie sa aiba, de asemenea, cunostinte practice despre diverse strategii de marketing si despre executarea acestora.

De asemenea, ar trebui sa aiba bune abilitati de comunicare si sa fie capabili sa transmita exact ceea ce isi doresc de la redactorii de continut, copywriteri, strategi de continut si alte parti interesate.

specialist marketing seo

Un bun specialist in marketing SEO trebuie sa aiba abilitati analitice solide, deoarece o mare parte din SEO are de-a face cu colectarea de date, analizarea acestora si ajustarea strategiilor SEO in consecinta.

Acestia trebuie sa fie capabili sa inteleaga si sa interpreteze tendintele si datele din Google Analytics si din alte surse. In plus, trebuie sa se tina la curent cu cele mai recente modificari ale algoritmilor si cu implicatiile acestora.

 

Cele mai bune practici de lucru cu un specialist in marketing SEO

SEO poate fi dificil, deoarece rezultatele nu sunt intotdeauna usor de masurat. Iata cateva dintre cele mai bune practici pe care ar trebui sa le aveti in vedere:

1. Stabiliti clar asteptarile

Optimizarea motoarelor de cautare nu este atat de simpla. Este posibil sa aveti cel mai bun expert SEO din lume care lucreaza pentru dumneavoastra, dar nici macar acesta nu poate garanta ca paginile dumneavoastra web se vor clasa bine in rezultatele cautarilor.

Depinde de mai multi factori si, de multe ori, rezultatele nu vor fi vizibile imediat. Asadar, inainte de a incepe sa lucrati cu cineva, discutati bugetul, resursele disponibile si instrumentele si stabiliti asteptari clare in consecinta.

2. Definiti parametrii

Discutati despre schimbarile pe care le vor face si despre termenele de executie. Discutati care sunt obiectivele dvs. si stabiliti parametri reali pentru a-i urmari.

Nu folositi instrumente de masurare care nu se traduc in cresterea afacerii. Definiti masurile care reflecta efectiv rezultatele obtinute in urma SEO si care se traduc in mai multe lead-uri si clienti pentru afacerea dvs.

3. Comunicati eficient

Discutati cat de des ar trebui sa comunice expertul dvs. cu alte parti interesate si cat de des ar trebui sa impartaseasca rapoarte de progres. Stabiliti un program pentru intalniri si forme de comunicare (de exemplu, e-mail/ apeluri video sau vocale/ mesaje text etc.). Informati-i despre orice instrumente de gestionare a proiectului pe care le utilizati si decideti cum veti colabora in cadrul proiectului.

 

Ar trebui sa angajezi un freelancer sau un specialist in marketing SEO intern?

Diferentele dintre cele doua sunt cam aceleasi ca si in cazul angajarii unui angajat cu norma intreaga sau al angajarii unui freelancer pentru orice alt rol.

Un expert SEO in-house va fi disponibil in timpul tuturor orelor de lucru. El va lucra exclusiv pentru dvs. si isi va concentra toata atentia asupra strategiei digitale a companiei dvs. Este posibil ca acesta sa inteleaga mai bine obiectivele, viziunea si ofertele companiei dvs., astfel incat sa va poata servi mai bine.

In acelasi timp, angajarea la nivel intern inseamna sa cheltuiti mai mult pe salariu si beneficii. Iar daca nu aveti o cerinta continua, acest lucru poate crea cheltuieli generale inutile.

Asadar, angajarea unui consultant independent poate fi mai rentabila. Platiti pentru timpul lor doar atunci cand aveti nevoie de el. Iar daca nu sunteti multumit sa lucrati cu cineva, va puteti desparti oricand pe cale amiabila si puteti lucra cu altcineva.

Dar este posibil ca un freelancer sa nu va inteleaga afacerea si obiectivele la fel de bine ca o resursa interna. Sau s-ar putea sa aiba nevoie de mai mult timp pentru a se pune la punct. Si, din moment ce isi vor alege singuri orele de lucru, va trebui sa programati intalniri cu ei in avans pentru a va coordona - s-ar putea sa nu fie disponibili in caz de urgenta.

 

Ce trebuie sa cautati atunci cand angajati un consultant SEO

La fel ca in cazul oricarui alt loc de munca, costul angajarii unui consultant tinde sa creasca odata cu anii de experienta pe care ii are. Dar asta nu justifica sa te multumesti cu cineva cu foarte putina experienta, deoarece este putin probabil sa obtii rezultatele pe care le doresti.

Optimizarea pentru motoarele de cautare este destul de complicata si nu este ceva ce se poate invata dintr-o carte sau un curs. Este nevoie de ani de experienta pentru a intelege ce functioneaza si ce nu functioneaza si cum sa te adaptezi rapid la schimbarile bruste de algoritmi. Cel mai bine este sa angajati pe cineva care a lucrat mult cu intreprinderi din industria dvs. si care are un istoric de succes.

Bineinteles, trebuie sa cautati pe cineva care are toate cunostintele si abilitatile pe care le-am mentionat mai devreme in acest articol. Si asigurati-va ca sunt familiarizati cu instrumentele SEO pe care le folositi in prezent sau pe care intentionati sa le folositi.

 

Unde puteti gasi si angaja un specialist in marketing de cautare?

LinkedIn este un loc excelent pentru a angajari SEO - fie ca este vorba de un post cu norma intreaga sau independent. Un numar mare de specialisti in marketing SEO folosesc LinkedIn pentru a-si prezenta experienta, expertiza si recomandarile de la clientii cu care au lucrat. Ati putea cauta in mod activ consultanti SEO pe LinkedIn si sa-i contactati sau ati putea chiar sa postati un loc de munca cu cerintele dumneavoastra.

Platforme precum Upwork sau Fiverr pot fi, de asemenea, un loc bun. Dar va trebui sa treceti prin filtrul unui numar mare de profiluri si sa le verificati cu atentie, deoarece este posibil sa gasiti o multime de "experti" autoproclamati.

Mario Grigorescu este unul dintre cei mai buni consultanti seo pentru afacerea dvs. cu rezultate reale obtinute in decursul a peste 10 ani de activitate in domeniu. Serviciile actuale pe care le ofera aduc reultate notabile inca din prima luna de colaborare datorita strategie seo 360 unica in mediul online in acest moment.

Recapitulare

Un consultant SEO profesionist va poate ajuta sa va cresteti traficul online si sa imbunatatiti calitatea lead-urilor pentru afacerea dumneavoastra. Iar rezultatele nu vor fi pe termen scurt. Veti continua sa culegeti beneficiile eforturilor dvs. de SEO chiar daca nu mai lucrati activ la ele.

Tineti cont doar de faptul ca este posibil sa nu vedeti rezultate imediate. Odata ce ati angajat un consultant SEO profesionist si acesta a facut imbunatatirile necesare, este nevoie de timp pentru ca motoarele de cautare sa va indexeze corect site-ul web.

Asadar, desi poate fi tentant sa angajati pe cineva care "garanteaza" rezultate, cel mai bine este sa lucrati cu cineva care are un istoric de succes dovedit. Nimeni nu va poate garanta o anumita pozitie in rezultatele de cautare, iar daca cineva o face, feriti-va de el!

Comentarii

Postari Populare

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele de tip ads, astfel incat elaborarea unei strategii eficiente de optimizare a motoarelor de cautare (SEO ) necesita munca, dar merita efortul. Prin optimizarea elementelor cheie ale site-ului dvs. web, puteti imbunatati in mod dramatic vizibilitatea acestuia in rezultatele cautarilor organice. Cu peste un miliard de site-uri web online in prezent, cum va asigurati ca motoarele de cautare va pot gasi si evidentia site-ul? Garry Grant, director executiv al SEO Incorporated, s-a alaturat recent podcastului Future of Work pentru a discuta despre natura critica a pozitionarii in topurile Google pentru cresterea veniturilor din afaceri. Aceasta evolutie a inteligentei artificiale si a algoritmilor Google subliniaza peisajul vital si schimbator al SEO, in care adaptabilitatea si cunoasterea celor mai bune practici actuale sunt esentiale pentru a mentine un clasament relevant si ridicat in cautar

Inteligenta artificiala in marketingul digital: Tendinte si bune practici pentru 2024

Inteligenta artificiala a depasit cu mult stadiul de tehnologie noua sau emergenta, in special in lumea marketingului digital. Un sondaj global realizat in 2022 a constatat ca aproximativ 90% dintre specialistii in marketing din 35 de tari diferite folosesc inteligenta artificiala intr-un fel sau altul in strategiile lor de marketing digital. Cu atat de multe instrumente gratuite si low-cost disponibile, inlocuirea sau completarea fluxurilor de lucru de marketing umane cu AI este modalitatea nr. 1 de a deveni (a) mai productiv si (b) mai bun in intelegerea publicului dvs. si a modului in care sa ajungeti la acesta. Tendinte: Inteligenta artificiala in marketingul digital Acest articol exploreaza trei tendinte interesante si cele mai bune practici pentru implementarea AI in cadrul organizatiei dumneavoastra. https://agentpromovator.ro/ce-inseamna-consultant-in-marketing/ 1. Inteligenta artificiala generativa Multumita ChatGPT, AI-ul generativ ar putea fi cel mai fierbinte subiect din m

Cum poate video marketing local sa ajute intreprinderile mici?

F iind o afacere mica, bugetul dvs. de marketing si publicitate este de obicei destul de strans. Poate fi greu sa justificati cheltuirea a mii de euro sau mai mult pentru o campanie de video marketing. Dar publicitatea video nu costa la fel de mult ca inainte si nu trebuie sa platiti bani in campanii majore pentru un spot TV national atunci cand incercati doar sa atrageti putin trafic pentru afacerea dvs. locala. De fapt, daca doriti sa lansati o campanie de marketing local, videoclipul este unul dintre cele mai puternice (si mai accesibile) instrumente pe care le puteti utiliza datorita potentialului sau de reutilizare, optimizare si pentru a va prezenta locatia si atmosfera – doua strategii de marketing ce trebuie implementate cand vine vorba de marketingul local. Deci, cum poate videoclipul sa penetreze piata in mediul dvs. de afaceri? Vom impartasi toate sfaturile noastre, dar mai intai vom face o scurta recapitulare despre marketingul local.   Ce este marketingul local? Marketingu

Cum pot adopta operatorii in turism o strategie in marketing online

 Desi sectorul calatoriilor a fost primul care a adoptat digitalizarea, ritmul cererii consumatorilor se schimba, iar industria trebuie sa isi evolueze strategiile pentru a tine pasul. Intrebarea este: cum pot adopta operatorii in turism o strategie in marketing online? Evolutia rapida a tehnologiei din ultimul deceniu, denumita adesea revolutia digitala , a schimbat complet modul de functionare al intreprinderilor, iar industria turismului nu face exceptie. Turismul a fost unul dintre primele sectoare care a adoptat digitalizarea prin vanzarea online a zborurilor si a camerelor de hotel si, de atunci, cererea consumatorilor pentru servicii digitale in intregul sector a crescut rapid. Defapt, se estimeaza ca mai mult de 90% dintre calatori isi cauta acum vacantele online. Pe masura ce industria turismului continua sa se extinda mai rapid decat oricand, digitalizarea ofera intreprinderilor din acest sector numeroase oportunitati de crestere pe o piata competitiva. Cu toate acestea, pent

3 pasi critici pentru crearea de continut care converteste

  Continut care converteste: oferte fara frictiune, cereri de dimensiuni mici si compromisuri valoroase. Prea adesea, continutul este creat doar pentru a obtine clicuri, vizualizari si aprecieri. Totul se rezuma la apelul la actiune (CTA), la descarcarea activului, la completarea formularului sau la inscrierea in registru. De cele mai multe ori, acest lucru este in detrimentul obtinerii unui angajament real si valoros. Desi aceste cifre ar putea arata foarte bine pe o foaie de statistici, ele nu se traduc intotdeauna in conversii reale. Iata care este treaba: clicurile nu sunt valoroase. O conversie reala are loc atunci cand cineva iti raspunde la e-mail, iti trimite un mesaj pe retelele de socializare sau se implica in mod semnificativ in brandul tau - nu doar atunci cand face clic fara sa se gandeasca pe un buton pentru ca i-ai sugerat sa o faca. Daca doriti sa creati continut care converteste, nu va mai fixati pe implicarea usor de urmarit. Concentreaza-te pe cel mai bun mod de a-