Treceți la conținutul principal

Ce este un specialist SEO? Iata ce trebuie sa stiti

 Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este vitala pentru orice campanie de marketing iar un specialist seo este cheia oricarei strategii de marketing pentru a crea trafic online, iar majoritatea comerciantilor si intreprinderilor stiu acest lucru.

Conform unui studiu din 2021, 69% dintre comercianti au investit in SEO, iar 75% au declarat ca tacticile lor SEO au fost eficiente in a-i ajuta sa isi indeplineasca obiectivele de marketing.

Dar fiecare marketer nu este un expert SEO sau chiar competent in domeniu. Companiile trebuie sa angajeze un specialist SEO care stie exact ce trebuie sa faca pentru ca site-ul si continutul lor sa se claseze pe prima pagina a paginilor de rezultate ale motoarelor de cautare (SERP) si sa aduca trafic.

Acest articol explica in detaliu rolul unui specialist SEO si enumera caracteristicile esentiale pe care acesta trebuie sa le aiba pentru a ajuta companiile sa obtina rezultate.

specialist seo

Ce este un specialist SEO?

Intr-o propozitie, un specialist SEO analizeaza site-urile web si le optimizeaza astfel incat acestea sa se claseze mai sus in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare.

Aceasta persoana este un expert in "cautarea organica" - rezultate de cautare care nu sunt reclame, dar pe care Google le considera cel mai bun si mai relevant continut - si poate crea o strategie SEO care sa imbunatateasca experienta utilizatorului si, in acelasi timp, sa atraga atentia celor mai noi algoritmi ai motoarelor de cautare.

In afara de o pozitionare mai buna in cautari, un expert SEO se poate asigura ca paginile dvs. web apar pentru termeni de cautare relevanti in loc de termeni aleatori.

De exemplu, daca cautati "spalatorie auto premium", veti obtine companii precum Carhaus, care vinde servicii premium de spalare si curatare auto, si articole care enumera cele mai bune servicii de detailing. Ambele rezultate sunt determinate de un SEO bun.

trafic google

O buna strategie SEO poate ajuta companiile, indiferent de marime, sa atraga mai multi utilizatori si sa genereze lead-uri de inalta calitate. In consecinta, conversiile cresc, la fel si veniturile.

Desi acest lucru suna foarte bine, proprietarii de afaceri au adesea cunostinte SEO la nivel de suprafata. Ei stiu ca este un termen de marketing, dar nu inteleg diferitele componente, cum ar fi SEO on-page, off-page si tehnic, sau modul in care acestea au impact asupra clasamentului motoarelor de cautare.

De asemenea, acestia se pot lupta sa faca diferenta intre SEO si SEM (Search Engine Marketing), care au acelasi obiectiv - atragerea de trafic si venituri din motoarele de cautare - dar cu componente si tactici diferite. Aceasta lipsa de intelegere ii determina adesea sa ia decizii incorecte in ceea ce priveste angajarea si stabilirea obiectivelor in aceste domenii.

Acesta este momentul in care este nevoie de profesionisti SEO. Acestia se pot ocupa de toate procesele necesare pentru a va stimula clasamentul in cautari.

Care sunt responsabilitatile profesionale ale unui specialist SEO?

Fiecare consultant SEO are un set diferit de responsabilitati, in functie de industria si compania cu care lucreaza. Cu toate acestea, majoritatea expertilor SEO sunt competenti in urmatoarele:

specialist seo

Cercetarea cuvintelor cheie

Un cuvant cheie corespunde, de obicei, subiectului principal al continutului paginii dumneavoastra. Este un cuvant, o fraza sau o intrebare pe care utilizatorii o cauta pentru a gasi pagini web si continuturi specifice pe acest subiect. Poate fi un singur cuvant, cum ar fi "pantofi", sau o fraza mai lunga, cum ar fi "pantofi de alergare pentru femei".

Un specialist SEO efectueaza o cercetare a cuvintelor cheie pentru a determina ce cuvinte cheie ar trebui sa vizeze fiecare pagina de pe site-ul dvs. web. Apoi se va concentra pe modul in care fiecare dintre aceste pagini poate fi clasificata pentru cuvantul (cuvintele) cheie specific(e).

Fara o cercetare a cuvintelor cheie, continutul dvs. este un amalgam de subiecte pe care credeti ca utilizatorii dvs. le-ar putea placea. Din pacate, majoritatea site-urilor web fac aceasta greseala, motiv pentru care un studiu din 2020 a constatat ca 90% dintre acestea nu obtin trafic organic de in Google.

Este treaba specialistului SEO sa foloseasca cercetarea cuvintelor cheie pentru a identifica exact ceea ce cauta utilizatorii si de ce. Acestia adapteaza apoi continutul site-ului dvs. web pentru a corespunde intentiei de cautare.

Optimizare on-page

Optimizarea on-page este un termen general folosit pentru a descrie modul in care un expert SEO optimizeaza toate elementele care se afla pe sau in spatele site-ului dvs. web.

Acest lucru include meta titluri si descrieri, etichete de antet, utilizarea imaginilor potrivite, structura HTML adecvata, legaturi interne si viteze rapide de incarcare a paginilor (cum ar fi comprimarea intotdeauna a imaginilor care se afla pe paginile dvs. web).

Aici, specialistul SEO se asigura ca fiecare pagina web urmareste sa apara pentru termenii de cautare corecti, ofera o experienta buna pentru utilizator si conduce utilizatorii spre conversie.

Optimizarea necesita, de asemenea, testarea unor versiuni diferite ale elementelor de pe pagina web pentru a vedea care dintre ele imbunatateste generarea de lead-uri. De exemplu, faptul de a avea un buton de apel la actiune detaliat poate avea performante mai bune decat un buton de baza "Click aici".

Optimizarea mobila

Utilizatorii de telefoane mobile reprezentau peste 92% din utilizatorii globali de internet la sfarsitul anului 2021. Site-ul dvs. trebuie sa fie prietenos cu dispozitivele mobile, pur si simplu nu exista nicio cale de a evita acest lucru, atat pentru utilizarea generala, cat si in scopuri SEO. Fiecare pagina de pe site-ul dvs. trebuie sa fie 100% vizibila si perfect utilizabila pe dispozitivele mobile.

Motoarele de cautare apreciaza prietenia cu dispozitivele mobile in 2022. Google a implementat indexarea mobile-first de ani de zile, ceea ce inseamna ca site-urile web care nu sunt mobile-friendly primesc automat clasamente mai mici. Acestia ofera chiar si un instrument gratuit pentru a testa cat de prietenoasa cu dispozitivele mobile este o pagina web.

optimizare mobila

Un specialist SEO trebuie sa analizeze modul in care poate imbunatati experienta utilizatorului mobil si sa faca paginile dvs. web usor de navigat pentru utilizatori, indiferent de dispozitivul pe care il folosesc.

Link building & optimizare off-page

Construirea de linkuri este o modalitate de a informa Google ca continutul sau pagina dvs. web este valoroasa. Este procesul de obtinere de linkuri catre site-ul dvs. web de pe site-uri externe pentru a va imbunatati autoritatea.

Linkurile pot fi o referinta la articolul dvs. de pe blog sau un recenzent care adauga un link catre un produs ca parte a unei recenzii elogioase.

Construirea unei retele de linkuri din mai multe surse creste sansele ca site-ul dvs. sa obtina o pozitie mai buna. Un studiu recent a aratat ca rezultatele de cautare de top au avut semnificativ mai multe backlink-uri decat rezultatele mai slab cotate.

backlinkuri

Un specialist SEO va avea o strategie de link-building care sa dezvolte backlink-uri prin intermediul postarilor de invitati, a activelor bazate pe continut (infografice, statistici etc.) si alte metode. Unii ar putea lua in considerare cumpararea de linkuri, dar acest lucru este riscant, deoarece incalca Ghidul Google pentru administratorii de site-uri web si trebuie sa aveti incredere ca vanzatorul va fi onest si isi va respecta partea sa de intelegere.

Construirea de linkuri trebuie combinata cu orice alta componenta SEO pentru a functiona. De exemplu, puteti avea mai multe backlink-uri catre o pagina, dar daca continutul de pe acea pagina este slab, atunci generarea de lead-uri va fi afectata.

Marketingul de continut este o strategie eficienta pentru construirea prezentei dvs. online in afara paginii. Daca investiti timp in construirea de relatii cu alti bloggeri din nisa dvs. si in crearea de continut stelar si valoros, este doar o chestiune de timp pana cand veti castiga mai multe link-uri relevante si de inalta calitate.

Analize

Fiecare expert SEO trebuie sa stie cum sa analizeze rezultatele obtinute prin campaniile sale, sa cunoasca diferitii parametri de utilizat si sa stie ce inseamna de fapt cifrele. Intelegerea acestor date este mai complicata decat pare.

Sigur, este usor sa te uiti la lead-urile generate sau la traficul web si sa decizi daca o campanie este de succes sau nu. Dar, exista multi alti indicatori mai mici, dar cu impact pe parcurs. Fiecare dintre acestea indica modul in care functioneaza anumite parti ale campaniei dvs. SEO.

Specialistii SEO vor analiza metricile corecte, vor evalua rezultatele si vor lua decizii privind campania pe baza acestora. Daca un anumit aspect esueaza, ei vor trebui sa testeze noi elemente sau sa implementeze modificari ale procesului pentru a obtine rezultate mai bune.

Denumiri si titluri URL

Pentru o colectare precisa a datelor si pentru urmarirea campaniilor, specialistii SEO trebuie sa utilizeze URL-uri personalizate. Aceste URL-uri le vor permite sa stie de unde provine traficul, fie ca este vorba de un backlink, de un anunt, de o postare in social media sau de un activ de marketing, cum ar fi un newsletter.

Sa presupunem ca ati angajat un expert SEO pentru a va creste traficul din rezultatele de cautare. Daca exista o crestere brusca a traficului, de unde stie daca aceasta se datoreaza faptului ca isi atinge efectiv obiectivul pe care l-ati stabilit sau daca cresterea numarului de vizitatori provine din alte surse, cum ar fi un concurs in social media?

URL-urile personalizate sunt utilizate pentru a monitoriza datele pentru diferite campanii, active si surse.

Caracteristicile unui specialist SEO eficient

Daca doriti sa deveniti un expert SEO sau sa angajati unul, iata sase caracteristici esentiale de care aveti nevoie:

specialist seo

#1. Intelege diferitele niveluri de SEO

Exista trei niveluri principale de SEO - on-page, off-page si tehnic - pe care fiecare expert trebuie sa le inteleaga in profunzime.

SEO on-page este de obicei legat de continut, dar include tot ceea ce intra in pagina dvs. web. Este procesul prin care va asigurati ca tot continutul de pe site-ul dvs. web foloseste cuvintele cheie, meta tag-urile, etichetele de titlu si link-urile interne corecte. Aceste elemente permit motoarelor de cautare sa cunoasca subiectul pe care il abordati si de ce sunteti o resursa de incredere pe acest subiect.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=cHScXtPDgBc[/embed]

Expertii SEO trebuie sa stie cum sa optimizeze continutul si sa formeze legaturi intre pagini web conexe, astfel incat utilizatorii sa fie condusi de la o pagina la alta, apropiindu-se de finalizarea achizitiei.

  • SEO tehnic se refera la optimizarea componentelor care nu sunt bazate pe continut. Se asigura ca fundatia site-ului web este buna.
    Viteza site-ului web, arhitectura, indexarea, capacitatea de accesare si prietenia cu dispozitivele mobile, sunt cativa factori tehnici pe care un expert SEO trebuie sa ii analizeze si sa ii imbunatateasca.

Imbunatatirea elementelor tehnice arata motoarelor de cautare ca site-ul dvs. este bine construit si ofera o experienta mai buna pentru utilizatori.

  • SEO off-page se refera la activitatile din afara site-ului dvs. web care ajuta la imbunatatirea clasamentului de cautare. Backlink-urile sunt vitale pentru SEO in afara paginii, deoarece actioneaza ca dovada sociala a autoritatii dvs. pe un subiect si ii permit lui Google sa stie ca pagina dvs. web este o sursa de incredere.
    In afara de backlink-uri, orice activitate externa care va poate imbunatati clasamentul de cautare este considerata SEO in afara paginii, inclusiv campaniile de marketing in social media si in media traditionale, mentiunile de marca si marketingul de influenta.

Specialistii SEO colaboreaza adesea cu echipele de marketing si PR pentru a crea campanii externe care vor avea un impact pozitiv asupra clasamentului SERP.

Se asteapta ca un specialist SEO sa fie un expert in aceste domenii de baza si sa stie cu exactitate modul in care acestea va afecteaza clasamentul. Desi este posibil sa nu se ocupe personal de toti acesti factori, cunostintele lor ii vor ajuta sa supravegheze eforturile altor echipe.

#2. Ramane la zi

Google isi actualizeaza in mod constant algoritmul de cautare, iar aceste modificari pot afecta clasamentul si autoritatea domeniului. Deci, cum fac ca prin SEO sa ramana la curent cu viteza? Industria SEO continua sa evolueze pe masura ce expertii descopera noi strategii sau idei pentru a se adapta la cele mai recente evolutii.

Un expert SEO trebuie sa urmareasca toate aceste actualizari, tendinte si metode pentru a elabora strategii eficiente. Tacticile invechite vor duce adesea la rezultate slabe.

De asemenea, acestia trebuie sa fie la curent cu cele mai recente tendinte din industria clientului, astfel incat sa poata crea continut relevant. De exemplu, daca toata lumea din industrie se concentreaza pe X, dar toate blogurile dvs. sunt despre Y, sansele de a obtine trafic de nivel urmator sunt minime. Asadar, doriti sa valorificati tendintele pentru a capta atentia utilizatorilor.

#3. Colaboreaza cu alte echipe

Deoarece in SEO intra atat de multi factori, un specialist rareori lucreaza singur. Este mai frecvent ca acestia sa lucreze mana in mana cu alte echipe, cum ar fi marketingul social media, marketingul de continut si dezvoltarea web.

Pentru campanii de succes, expertii SEO trebuie sa fie excelenti comunicatori si colaboratori. Ei trebuie sa comunice cu claritate, astfel incat toti membrii echipei sa inteleaga de ce si cum sa indeplineasca obiectivele campaniei.

De asemenea, ei trebuie sa fie convingatori. Deseori trebuie sa explici de ce sunt necesare schimbarile si cum acestea aduc beneficii site-ului web unor persoane care nu au cunostinte SEO, cum ar fi partile interesate sau echipa de dezvoltare web. Trebuie sa fiti capabili sa ii convingeti pe acesti oameni sa se alature.

#4. Are o mentalitate de marketing

Optimizarea pentru motoarele de cautare si marketingul merg mana in mana. Campaniile de marketing eficiente duc la o mai buna pozitionare in cautari.

Specialistii SEO trebuie sa aiba o mentalitate de marketing, in care sa se concentreze pe publicul tinta si sa stie cum joaca continutul un rol general in atingerea obiectivelor de afaceri.

In plus, un consultant SEO va lucra adesea cu echipa de marketing interna a unei companii. Asadar, ei trebuie sa fie la curent cu tendintele si strategiile actuale de marketing. Continutul pe care il creati trebuie sa fie atractiv pentru cititori daca are sanse sa urce in clasament.

Cunostintele suplimentare privind tendintele din social media, psihologia consumatorului, dezvoltarea web si strategiile virale le permit expertilor SEO sa creeze un continut mai convingator si sa optimizeze site-urile web pentru a avea cel mai mare impact asupra utilizatorilor.

#5. Capacitatea de a defini si urmari obiectivele SEO

Expertii SEO trebuie sa fie capabili sa priveasca imaginea de ansamblu si sa stabileasca obiectivele corecte. Obiectivul general este acela de a creste gradul de constientizare a marcii, de a creste clasamentele, de a conduce traficul sau de a stimula conversiile? Acestea sunt legate intre ele, dar intelegerea obiectivului principal ajuta la stabilirea unor repere mai mici bazate pe SEO.

De exemplu, daca obiectivul este de a creste traficul, puteti stabili repere bazate pe numarul de vizite prin cautare organica pe luna. Un instrument gratuit de verificare a traficului de pe site-ul web va poate ajuta in acest sens.

Un consultant SEO trebuie sa stie cum sa stabileasca obiective, sa foloseasca indicatorii potriviti pentru a le masura si sa analizeze rezultatele initiale pentru a face schimbari sau pentru a creste productivitatea.

#6. Adaptabilitate

Ati creat foaia de parcurs perfecta pentru a aduce site-ul companiei pe prima pagina a SERPs, si apoi BAM! Google isi schimba algoritmul de cautare sau o noua tendinta de marketing viral preia controlul.

Acesta este un scenariu comun pentru un expert SEO, iar acesta trebuie sa fie capabil sa se adapteze la el.

Expertii SEO lucreaza adesea cu mai multe companii din diferite industrii. Adaptabilitatea este, de asemenea, esentiala aici. Trebuie sa intelegeti nevoile clientului dumneavoastra, industria acestuia si modul in care il puteti duce in fruntea clasamentelor de cautare pentru cuvintele cheie specifice.

Unde gasiti specialisti SEO?

Puteti angaja un specialist SEO independent sau un consultant SEO pentru proiecte punctuale. Acestia sunt persoane cu experienta care lucreaza cu companiile pe baza de proiect, contract sau retainer.

Cu toate acestea, este posibil ca acestia sa nu fie viabili pentru multe organizatii, deoarece freelancerii pot fi costisitori si nu exista nicio garantie de stabilitate sau de rezultate sau de relatii productive pe termen lung. In plus, un singur specialist SEO poate ajuta la elaborarea strategiei, dar se lupta cu implementarea, mai ales la scara mai mare.

A doua optiune este sa angajati un specialist SEO cu norma intreaga care sa lucreze cu echipele de marketing pentru a obtine rezultate. Dar, din nou, acest lucru poate deveni costisitor, iar setul lor de competente este adesea limitat la un singur aspect al SEO.

Acesta este motivul pentru care majoritatea companiilor opteaza pentru un specialist seo certificat Google precum Mario Grigorescu. Lider in cautarile Google de peste 10 ani ca si "consultant marketing online", el poate produce continut mai rapid, ceea ce inseamna ca va puteti scala eforturile de marketing in mod exponential.

In plus, consultantii pot fi mai ieftini si, adesea, au un model bazat pe abonament, prin care platiti doar pentru ceea ce aveti nevoie si puteti anula in orice moment.

Specialistii SEO pot ridica brandul si afacerea dvs.

Orice afacere care doreste sa aiba succes in domeniul digital are nevoie de experti SEO pentru a o ghida in topul SERPs. Specialistii SEO va pot ajuta sa vizati utilizatorii potriviti, sa creati continut personalizat la scara larga si sa stimulati traficul.

Obtineti specialisti SEO de top din industrie care sa lucreze la site-ul dvs. web utilizand serviciul de Audit SEO Gratuit - obtineti 30 minute de consultanta telefonica gratuita chiar acum!

Expertul nostru a petrecut ani din viata aprofundand lumea tehnica (adesea plictisitoare) a SEO, astfel incat sa nu trebuiasca sa o faceti si dvs.

Comentarii

Postari Populare

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele de tip ads, astfel incat elaborarea unei strategii eficiente de optimizare a motoarelor de cautare (SEO ) necesita munca, dar merita efortul. Prin optimizarea elementelor cheie ale site-ului dvs. web, puteti imbunatati in mod dramatic vizibilitatea acestuia in rezultatele cautarilor organice. Cu peste un miliard de site-uri web online in prezent, cum va asigurati ca motoarele de cautare va pot gasi si evidentia site-ul? Garry Grant, director executiv al SEO Incorporated, s-a alaturat recent podcastului Future of Work pentru a discuta despre natura critica a pozitionarii in topurile Google pentru cresterea veniturilor din afaceri. Aceasta evolutie a inteligentei artificiale si a algoritmilor Google subliniaza peisajul vital si schimbator al SEO, in care adaptabilitatea si cunoasterea celor mai bune practici actuale sunt esentiale pentru a mentine un clasament relevant si ridicat in cautar

Inteligenta artificiala in marketingul digital: Tendinte si bune practici pentru 2024

Inteligenta artificiala a depasit cu mult stadiul de tehnologie noua sau emergenta, in special in lumea marketingului digital. Un sondaj global realizat in 2022 a constatat ca aproximativ 90% dintre specialistii in marketing din 35 de tari diferite folosesc inteligenta artificiala intr-un fel sau altul in strategiile lor de marketing digital. Cu atat de multe instrumente gratuite si low-cost disponibile, inlocuirea sau completarea fluxurilor de lucru de marketing umane cu AI este modalitatea nr. 1 de a deveni (a) mai productiv si (b) mai bun in intelegerea publicului dvs. si a modului in care sa ajungeti la acesta. Tendinte: Inteligenta artificiala in marketingul digital Acest articol exploreaza trei tendinte interesante si cele mai bune practici pentru implementarea AI in cadrul organizatiei dumneavoastra. https://agentpromovator.ro/ce-inseamna-consultant-in-marketing/ 1. Inteligenta artificiala generativa Multumita ChatGPT, AI-ul generativ ar putea fi cel mai fierbinte subiect din m

Cum poate video marketing local sa ajute intreprinderile mici?

F iind o afacere mica, bugetul dvs. de marketing si publicitate este de obicei destul de strans. Poate fi greu sa justificati cheltuirea a mii de euro sau mai mult pentru o campanie de video marketing. Dar publicitatea video nu costa la fel de mult ca inainte si nu trebuie sa platiti bani in campanii majore pentru un spot TV national atunci cand incercati doar sa atrageti putin trafic pentru afacerea dvs. locala. De fapt, daca doriti sa lansati o campanie de marketing local, videoclipul este unul dintre cele mai puternice (si mai accesibile) instrumente pe care le puteti utiliza datorita potentialului sau de reutilizare, optimizare si pentru a va prezenta locatia si atmosfera – doua strategii de marketing ce trebuie implementate cand vine vorba de marketingul local. Deci, cum poate videoclipul sa penetreze piata in mediul dvs. de afaceri? Vom impartasi toate sfaturile noastre, dar mai intai vom face o scurta recapitulare despre marketingul local.   Ce este marketingul local? Marketingu

Cum pot adopta operatorii in turism o strategie in marketing online

 Desi sectorul calatoriilor a fost primul care a adoptat digitalizarea, ritmul cererii consumatorilor se schimba, iar industria trebuie sa isi evolueze strategiile pentru a tine pasul. Intrebarea este: cum pot adopta operatorii in turism o strategie in marketing online? Evolutia rapida a tehnologiei din ultimul deceniu, denumita adesea revolutia digitala , a schimbat complet modul de functionare al intreprinderilor, iar industria turismului nu face exceptie. Turismul a fost unul dintre primele sectoare care a adoptat digitalizarea prin vanzarea online a zborurilor si a camerelor de hotel si, de atunci, cererea consumatorilor pentru servicii digitale in intregul sector a crescut rapid. Defapt, se estimeaza ca mai mult de 90% dintre calatori isi cauta acum vacantele online. Pe masura ce industria turismului continua sa se extinda mai rapid decat oricand, digitalizarea ofera intreprinderilor din acest sector numeroase oportunitati de crestere pe o piata competitiva. Cu toate acestea, pent

3 pasi critici pentru crearea de continut care converteste

  Continut care converteste: oferte fara frictiune, cereri de dimensiuni mici si compromisuri valoroase. Prea adesea, continutul este creat doar pentru a obtine clicuri, vizualizari si aprecieri. Totul se rezuma la apelul la actiune (CTA), la descarcarea activului, la completarea formularului sau la inscrierea in registru. De cele mai multe ori, acest lucru este in detrimentul obtinerii unui angajament real si valoros. Desi aceste cifre ar putea arata foarte bine pe o foaie de statistici, ele nu se traduc intotdeauna in conversii reale. Iata care este treaba: clicurile nu sunt valoroase. O conversie reala are loc atunci cand cineva iti raspunde la e-mail, iti trimite un mesaj pe retelele de socializare sau se implica in mod semnificativ in brandul tau - nu doar atunci cand face clic fara sa se gandeasca pe un buton pentru ca i-ai sugerat sa o faca. Daca doriti sa creati continut care converteste, nu va mai fixati pe implicarea usor de urmarit. Concentreaza-te pe cel mai bun mod de a-