Treceți la conținutul principal

Care sunt componentele majore ale unei strategii de marketing?

 Crearea unei strategii de marketing eficiente presupune mai mult decat simpla scriere a unor puncte targetate despre ceea ce credeti ca ati putea produce sau pe care doriti sa realizati in urmatoarele cateva saptamani, luni sau un an. Pentru a comercializa cu succes serviciile sau produsele dvs., trebuie sa aveti o serie de componente solide pe care sa va concentrati.

strategii de marketing

Ce este o strategie de marketing?

strategie de marketing este un plan conceput metodic, creat pentru a contura si ghida activitatile de marketing, cu scopul de a obtine rezultate specifice. Este baza pe care se iau deciziile de marketing. Functia finala a unei strategii de marketing este de a va concentra obiectivele si campaniile de marketing si de a mentine aceste eforturi aliniate cu obiectivele mai mari ale companiei.

Orice strategie viabila de marketing trebuie sa ia in considerare factorii interni si externi. Factorii interni includ mixul de marketing , analiza performantei, constrangerile bugetare etc. Factorii externi sunt elemente precum experienta clientilor, analiza concurentilor, mediul socio-economic etc. De aceea majoritatea strategiilor de marketing sunt partial planificate si partial reactive pe piata.

Este bine sa ai o intelegere generala a ceea ce este o strategie de marketing , dar cunoasterea si implementarea componentelor fundamentale care alcatuiesc o strategie excelenta te vor mentine in fruntea jocului.

Care sunt cele 5 componente majore ale unei strategii de marketing?

1. Publicul tinta

Publicul dvs. tinta descrie grupul de persoane care sunt cel mai probabil vizibile pentru a se identifica cu marca dvs. si sa utilizeze produsele sau serviciile dvs. Este important sa va stabiliti cu incredere publicul ideal, astfel incat sa puteti converti clientii potentiali si, bineinteles, sa obtineti profit.

Exista marci care utilizeaza marketingul in masa (adica vizeaza pe oricine si pe toata lumea), cu toate acestea, marketingul in masa este realizabil doar pentru acele companii care vand produse care sunt universal necesare. De aceea, cele mai multe marci vizeaza mai multe segmente de public diferite sau se concentreaza pe grupuri specifice de nisa. Pentru a defini, redefini sau restabili publicul tinta ideal, trebuie sa actionati in segmentarea pietei.

Exista patru tipuri principale de segmentare a pietei:

  • Demografice (varsta, sex, venit, stare civila etc.)
  • Geografice (localizare, urbanitate, clima, cultura, limba)
  • Psihografice (valori, aprecieri, antipatii, stiluri de viata, opinii etc.)
  • Comportamental (actiuni efectuate in cadrul unui site web, in aplicatie, in magazinul online)

Puteti colecta informatii demografice, geografice, psihografice si comportamentale prin efectuarea de interviuri, examinarea datelor recensamantului, crearea de sondaje online, explorarea analizei retelelor sociale, analizarea actiunilor pe care clientii si potentialii clienti le efectueaza in aplicatie sau pe site-ul dvs. etc.

Odata ce ati segmentat in mod dinamic clientii si datele potentialilor, puteti sa creati personalitatea cumparatorului (sau sa le redefiniti / restabiliti, daca ati creat deja unele).

personalitate de cumparator este o reprezentare fictiva a clientului dvs. ideal, creata prin utilizarea datelor dvs. Atribuiti acest personaj cu detalii precum varsta, veniturile, punctele de contact, punctele de durere, obiectivele si modelele de cumparare ale acestora. Ideea de a crea o persoana (sau mai multe persoane) este de a oferi structura directionarii atentiei catre public.

Actionarea segmentarii pietei si crearea personalitatilor de cumparator ofera un context real pentru afacerea dvs. Acest lucru va va permite sa aflati despre clientul dvs. ideal si sa va ajutati la crearea continutului, dezvoltarea produsului si alinierea resurselor. Cercetarea solida a audientei de acest fel asigura faptul ca mesajul companiei dvs. ii atrage pe cei care il vor gasi cel mai valoros si vor aduce in schimb valoare.

2. Obiective si obiective

Un obiectiv este ceva pe care doriti sa il atingeti si este o afirmatie larga, generala, care se refera de obicei la termen lung. Un obiectiv este mai specific, mai precis si implica actiunea sau actiunile care vor fi intreprinse pentru a atinge obiectivul general.

Daca va simtiti putin pierdut sau nu sunteti sigur de unde sa incepeti, metoda de analiza SWOT este o modalitate excelenta de a va aprofunda strategiile in compania dvs. (precum si a mediului de piata mai larga) si de a identifica cateva obiective si obiective actionabile.

Efectuarea unei analize SWOT va incurajeaza sa va identificati punctele tari, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile de afaceri si / sau de marketing. Acest lucru va va oferi o imagine clara a locului in care excelati, unde va puteti imbunatati oportunitatile potentiale si provocarile pe care va trebui sa le abordati.

Sa presupunem, de exemplu, ca materialul dvs. de marketing primeste multa interactiune si, ca rezultat, clientii potentiali calificati pentru marketing (MQL) cresc in mod semnificativ. Aceasta este, desigur, un punct forte. Dar exista o problema – MQL-urile dvs. cresc, dar nu se convertesc. Marketingul isi propune sa genereze clienti potentiali pentru a va dezvolta afacerea, astfel incat achizitionarea clientilor potentiali care nu se convertesc ar fi marcata ca o slabiciune. Cu toate acestea, puteti transforma aceasta slabiciune intr-o oportunitate facandu-va obiectivul dvs. de a creste rata de conversie MQL in urmatoarele patru trimestre.

Iata un exemplu de 3 obiective clare care va vor ajuta sa va atingeti noul obiectiv:

  1. Creati o pagina de pilon care este specifica produsului sau serviciului pe care il oferiti si care include peste 20 de continuturi suport: 12x bloguri, 6x infografice, 6x videoclipuri, 6x ghiduri.
  2. Creati un continut de site web nou axat pe produs, care detaliaza in mod clar fiecare aspect al produsului / serviciului dvs. si beneficiile acestuia.
  3. Analizati si rescrieti fluxurile de lucru pentru a include continut actualizat si mai multe informatii axate pe produs pentru e-mailurile cu cea mai mica performanta.

Desigur, ceea ce doriti sa atingeti si obiectivele pe care trebuie sa le atingeti pentru a ajunge acolo nu trebuie sa fie majore sau sa aiba un an intreg de pregatire, precum exemplul pe care l-am dat mai sus. Ele pot fi la fel de extinse sau minimizate ca si durata in functie de alegerea dvs.

A avea obiective si obiective puternice este foarte important pentru orice afacere, indiferent de marimea companiei, de buget sau de oferte. Scopul obiectivelor si obiectivelor dvs. poate fi sa va optimizati continutul, sa explorati diferite cai cu ajutorul retelelor dvs. sociale, sa reduceti decalajul dintre vanzari si marketing, sa cresteti ratele de deschidere a e-mailurilor, sa imbunatatiti calitatea clientilor etc.

Un lucru cheie de retinut aici este sa va asigurati ca obiectivele si obiectivele dvs. sunt SMART:

  • Specific
  • Masurabil
  • Realizabil
  • Relevant / realist
  • Terminabil

Deci, indiferent daca este vorba de achizitionarea de noi utilizatori, concentrandu-se pe venituri, cresterea marcii sau aventurandu-se pe piete noi, obiectivul general al stabilirii obiectivelor si obiectivelor in strategia dvs. de marketing este de a atinge obiectivele de afaceri cat mai perfect posibil.

3. Analiza concurentului

Analiza concurentilor este un proces in care cautati pentru a identifica marcile care reprezinta o amenintare potentiala pentru afacerea dvs. si pentru a le analiza produsele, strategiile de vanzare si marketing, prezenta pe retelele sociale, site-ul web etc. Acest lucru va permite sa aveti o idee clara despre locul in care va pozitionati piata in comparatie cu altele si ofera un punct de referinta pe baza caruia puteti masura cresterea afacerii dvs.

Cu cat veti cunoaste mai mult competitia, cu atat va fi mai usor sa identificati potentialele oportunitati si domeniile in care puteti sa le depasiti pentru a obtine un avantaj. Asadar, studierea concurentilor pe piata nu numai ca va va ajuta sa ramaneti la varf, ci sa va imbunatati si intelegerea asupra tipului de marketing care functioneaza in industria dvs.

Nota: nu conteaza cat de nisata este marca, produsul sau serviciul dvs., va exista intotdeauna o anumita forma de concurenta cu care sa va confruntati. Este posibil sa nu fie directa, dar veti avea loc la concurenta cu privire la un aspect al companiei dvs.; ar putea fi pur si simplu o zona alternativa in care potentialii clienti isi cheltuiesc banii, interactionand in social media sau citind bloguri care au continut similar cu al dvs.

Este important pentru dvs. sa proiectati calitatile care va fac marca diferita si de ce clientii si potentialii clienti ar trebui sa va aleaga fata de alte optiuni de piata.

Efectuarea unei analize amanuntite, utilizabile a concurentilor necesita mai mult decat o simpla cautare rapida pe Google; trebuie sa lucrati prin mai multi pasi specifici si sa utilizati instrumentele utile care va stau la dispozitie.

4. Crearea de continut

Crearea de continut este o parte cu adevarat semnificativa a marketingului modern. De ce? Pentru ca, in zilele noastre, marketingul are mai mult decat doar tactici promotionale insistente si reclame nebunesti. Marketingul de continut excelent arata publicului tinta ca sunteti informat, de incredere si ca le puteti aduce valoarea pe care o cauta.

Cercetarile efectuate de Hubspot au aratat ca, in 2020, 70% dintre specialistii in marketing au afirmat ca investesc activ in marketingul de continut. Acest lucru se datoreaza faptului ca continutul de pe site-ul web al unei marci, functioneaza acum ca mai mult decat un slogan sau un articol promotional; este o strategie de afaceri care functioneaza pentru a proiecta conducerea gandirii, pentru a construi un public, pentru a converti, pentru a pastra loialitatea si mult mai mult.

Marketingul de continut se prezinta sub mai multe forme, inclusiv (dar nu limitat la):

  • Bloguri
  • Infografice
  • Videoclipuri
  • Ghiduri
  • Podcast-uri

In timp ce influenta marketingului de continut creste de la an la an, nu este suficient sa scrieti doar despre orice; exista o diferenta intre continutul valoros si continutul care exista acolo doar de dragul acestuia. Nu va puteti astepta sa convertiti clientii potentiali cu un text sau un material media slab directionat sau cercetat inadecvat. Continut de genul acesta se va dovedi a fi amator, o pierdere de timp pentru spectator si, de fapt, poate face real rau marcii tale.

Crearea unui raport Search Insights (SIR) este o modalitate excelenta de a va asigura ca continutul pe care il creati merita, este valoros pentru publicul dvs. tinta si competitiv pe paginile cu rezultate ale motorului de cautare (SERP). Un raport de informatii despre cautare este in esenta un amestec intre un raport de cercetare a cuvintelor cheie si un calendar de continut care actioneaza ca o foaie de parcurs pentru crearea de continut.

Daca nu ati realizat niciodata un raport de informatii despre cautare, iata un rezumat rapid al celor patru lucruri pe care trebuie sa le faceti:

1. Selectati subiectele de concentrare: acestea ar trebui sa se bazeze pe produsul sau serviciul pe care il furnizati si actioneaza ca principalele dvs. cuvinte cheie (de exemplu, cu Agent Promovator, unul dintre subiectele noastre principale este ,,Marketingul Digital” si altul este ,,Strategia de marketing” ).

2. Identifica concurentii de continut: acestia nu sunt concurentii tai normali, fizici; sunt marci care se claseaza pe SERP pentru aceleasi cuvinte cheie ca dvs., adica atunci cand caut ,,Segmentarea pietei + bloguri” intr-un motor de cautare, nu voi vedea in mod necesar concurentii nostri directi (cei care ofera un produs sau serviciu similar) . Voi vedea marci care scriu despre subiectul segmentarii pietei.

Pentru a găsi concurenții dvs. de conținut, accesați motorul de căutare și tastați „[focus topic] + bloguri”, „[focus topic] + site-uri web”, „[focus topic] + sfaturi”, „[focus topic] + exemple”.

3. Realizati o analiza a concurentilor de continut: dupa ce ati identificat cine sunt concurentii dvs. de continut, este timpul sa le analizati continutul folosind un instrument de cercetare a cuvintelor cheie, astfel incat sa puteti vedea termenii pe care acestia ii clasifica, pentru care site-ul dvs. nu este potential. Exista multe instrumente grozave disponibile, cum ar fi Ahrefs , SEMrush si Moz . Sau puteti incerca The Hoth, care este gratuit pentru un numar limitat de cuvinte cheie. Adaugati concurentii dvs. de continut la instrumentul de cercetare a cuvintelor cheie la alegere si ceea ce ar trebui sa vedeti este o lista lunga de cuvinte cheie specifice subiectului.

Puteti trata fiecare cuvant cheie ca un continut potential, atata timp cat cuvantul cheie este relevant pentru publicul dvs. si nu exista o cantitate coplesitoare de concurenta – pentru a evalua acest lucru, consultati volumul lunar de cautare (MSV). Un scor intre 50 – 1000 de cautari lunare este bun / realizabil. Daca incercati sa va clasificati pentru un cuvant cheie care are un MSV de 25K, atunci va fi mult mai dificil.

4. In cele din urma, completati raportul de informatii despre cautare: poate parea o sarcina descurajanta, dar nu sunteti singur – va recomand sa utilizati sablonul de raport de informatii despre cautare al Hubspot.

Hubspot are, de asemenea, un curs online, care este foarte util. Daca nu aveti acces la aceasta, exista si alte resurse gratuite disponibile.

Pe langa efectuarea unor cercetari aprofundate, cum ar fi un raport de informatii despre cautare, trebuie sa va puneti aceste intrebari pentru a va asigura ca continutul dvs. este semnificativ si util pentru clientii dvs. potentialii:

  • Este acest continut autentic (adica incearca cu adevarat sa fie de folos publicului dvs. si nu doar in scop manipulativ)?
  • Aceste informatii sunt corecte (contine materiale corecte si statistici actualizate)?
  • Acest continut este in concordanta cu marca mea (tonul vocii, designul etc.)?
  • Ofera publicului meu tinta raspunsuri la intrebarile lor?
  • Este bine orientat pentru etapele ciclului de viata ale clientului meu?

Crearea de continut bine structurat care sa se alinieze scopului companiei dvs. va va consolida marca prin adaugarea de valoare continua clientilor dvs.

5. Masurare

Puneti atat de mult timp, gandire si efort in marketingul dvs. Nu lasati totul sa se piarda. Puteti avea cea mai complicata, creativa, campanie de marketing, dar daca nu masurati rezultatele, cum veti sti daca va atingeti sau nu obiectivele? Trebuie sa va asigurati ca implementarea strategiei dvs. este egala sau mai mare decat ceea ce castigati in schimb.

Utilizarea datelor dvs., revizuirea regulata a actiunilor dvs. si masurarea cresterii dvs. va vor asigura ca sarcinile, obiectivele si eforturile dvs. de marketing sunt gestionate eficient.

Deci, luati in considerare lucruri precum:

  • Repere din industrie: comparati datele cu mediile din industrie pentru MQL-uri, trafic, implicare in retelele sociale, rate de deschidere a e-mailurilor etc.
  • MQL-uri: cati clienti potentiali primiti pe saptamana / luna? Care este calitatea clientilor dvs. potentiali? Cati dintre ei convertesc?
  • Trafic pe site: ce pagini viziteaza? Cat timp petrec pe site-ul dvs.? Care este rata medie de respingere?
  • Rețele sociale: castigati noi adepti sau ii pierdeti? Postarile dvs. primesc suficienta interactiune? Paginile dvs. de socializare ii determina pe utilizatori sa va viziteze site-ul web?
  • E-mailuri: analizati ratele de clic (CTR), ratele de respingere, conversiile, CTA-urile dvs. etc.
  • Publicitate: generati clienti potentiali din anunturile dvs. platite?

Masurarea impactului activitatilor dvs. de marketing va ofera posibilitatea de a va urmari succesul si de a analiza ceea ce faceti bine si unde trebuie sa va imbunatatiti. Acest lucru va asigura mentinerea unei cresteri constante si a unui avantaj competitiv. De asemenea, va ajuta sa va simplificati obiectivele, mentinandu-le in concordanta cu obiectivele dvs. de afaceri.

Concluzie

O strategie de marketing bine gandita ofera o multitudine de oportunitati pentru intreprinderile mari si mici.

Lucruri pe care ne straduim cu totii sa le realizam, cum ar fi o fidelizare sporita a clientilor, cresterea vanzarilor si a rentabilitatii investitiei, o marca consolidata si capacitatea de a triumfa asupra concurentilor de pe piata devin mult mai accesibile cu o strategie structurata. Asadar, puneti in aplicare aceste cinci componente critice pe care le-am subliniat mai sus, revizuiti-le in mod regulat si permiteti marketingului sa prospere.

Va luptati sa integrati datele din instrumentele dvs. de marketing? Doriti consiliere in analiza afacerii dvs. si aplicarea unei strategii online viabile si de lunga durata? Completati formularul de Audit SEO Gratuit si obtineti 30 minute de consultanta gratuita alaturi de consultantul nostru in marketing online. Simtiti-va liber sa luati legatura direct cu el accesand: contact@agentpromovator.ro in legatura cu orice intrebare sau comentariu pe care l-ati putea avea   💌  Este timpul sa vorbim despre instrumentele dvs. de marketing online si va putem ghida in obtinerea rezultatelor asteptate de dvs.!

Comentarii

Postari Populare

Pentru Facebook si Google, Local SEO nu reprezinta concurenta

  I n ciuda incursiunilor Facebook, specialistii insista asupra faptului ca ofertele platformelor online de business servesc scopuri diferite si se pot completa reciproc atunci cand sunt utilizate corect. Google este jucatorul cheie pentru orice afacere care doreste apara in cautarile online, deoarece mentine o cota de  68% din piata  , insa Facebook a facut unele incursiuni, iar expertii spun ca in viitor ar putea deveni o solutie alternativa datorita unor investitii majore in acest domeniu atat de controversat. Cautarea nu mai este limitata de marketingul motoarelor de cautare (SEM) si de optimizarea motoarelor de cautare (SEO), in special atunci cand vine vorba de directionarea clientilor mobile la nivel local. Cercetarile de la Google au aratat ca 70% dintre utilizatorii de smartphone-uri care au cumparat ceva dintr-un magazin de constructii foloseau dispozitivul mobil pentru informatii in prealabil si ca o  patrime foloseau o harta inainte de a efectua o tranzac...

De ce ai nevoie de o strategie de video marketing in 2023

  D escoperiti importanta video-marketing-ului pentru afacerea dvs. impreuna cu ideile de video marketing, pentru a face ca realizarea campaniilor de video marketing sa fie simple si usoare. Pana acum, probabil ca stiti deja ca video marketingul este esential pentru a atrage noi clienti si a-i incuraja pe cei existenti sa ramana loiali. Gasirea celui mai bun mod de a-l implementa in  strategia dvs. de marketing  este o alta poveste. Nu este suficient sa creezi cateva videoclipuri personale si sa speri ca vei obtine rezultate remarcabile. Consumatorii de astazi sunt inundati de continut video inovator si creativ care ii implica la nivel personal. Daca doriti sa va intreceti cu concurentii dvs., va trebui sa abordati video marketingul in mod strategic. Vestea minunata este ca exista o multime de moduri in care puteti dezvolta si implementa o strategie de video marketing. Acest ghid este plin de sfaturi de video marketing care va vor ajuta sa iesiti din anonimat in 2021 pent...

Cum poti angaja un Expert SEO care poate tine pasul cu schimbarea SEO

P rofesia de Expert SEO s-a schimbat dramatic de-a lungul anilor. Pe masura ce Google isi modifica algoritmii, specialistii in SEO trebuie sa-si adapteze rapid practicile pentru a ține pasul. Cu timpul, unele dintre cele mai comune metode s-au oprit pur și simplu din lucru. Google angajeaza cei mai buni specialisti din lume pentru a-si pastra imunitatea algoritmului la activitati care ar putea afecta rezultatele cautarii. Pe cealalta parte a ecuatiei, specialistii SEO trebuie sa-si adapteze site-urile web pentru a se potrivi cat mai mult algoritmului curent. Desi cunoasterea modului in care algoritmul s-a schimbat in timp este utila in anumite conditii, este necesar, de asemenea, sa angajeze candidati SEO care poseda urmatoarele abilitati: Daca ati mai lucrat in SEO, mai ales intr-o industrie unde vanzarile depind in mare masura de vizibilitatea dvs. in rezultatele cautarii, stiti ce inseamna sa pierdeti sau sa castigati un rang superior Google. Un specialist SEO ar trebui sa poata ras...

6 strategii pentru cresterea traficului site-urilor

  D aca compania dvs. are un site web care vinde produsul dvs. si creste gradul de constientizare a marcii dvs., generarea traficului catre site este una dintre cele mai bune modalitati de a va promova compania. Internetul este din ce in ce mai aglomerat si fiecare site are nevoie de ceva care sa faca diferenta. Pentru a creste traficul site-ului web, apelati la  Agent Promovator , o agentie de marketing digital cu servicii complete, pentru a va spori prezenta online si pentru a va asigura ca site-ul dvs. web iese in evidenta in mediul online. Cu sediul in Bucuresti, suntem focusati in a ajuta companiile mici sa dezvolte o prezenta online competitiva si scalabila pe termen lung fata de concurenta. Credem ca ramanem implicati in acest proces cu fiecare provocare noua si ne place sa ii tinem pe clientii nostri la curent cu investitiile lor in marketingul online. Indiferent daca va dezvoltati prezenta online sau cautati sa ii oferiti o imbunatatire pentru a tine pasul cu piata af...

6 motive pentru care consultantul in marketing online ar trebui sa lucreze in locatia clientului

  I n viitor, toate companiile vor fi companii de tehnologie. Firmele traditionale trebuie sa isi imbunatateasca capacitatile tehnologice pentru a se upgrada cu cele ale concurentilor lor – altfel se vor confrunta cu disparitia lor. Uitati-va la explozia mediatica a companiilor:  Netflix  ,  Amazon  si  Airbnb  si ce realizari au obtinut in industriile lor, dar si dincolo de ele. Tehnologia devine o parte integranta a strategiei companiilor si a avantajului competitiv. Aici intra rolul  consultantilor in marketing online . Exista multe tipuri de consultanti si abordari, dar una este de neegalat in executia si valoarea sa: modelul “echipelor incorporate” – consultanti care lucreaza in locatia clientului. Exista sase avantaje cheie pentru o agentie tehnologica care inoveaza si creeaza servicii digitale pe loc, in loc de la distanta, in propriile studiouri, ceea ce poate fi clasata, in cel mai rau caz, pe mai multe fusuri orare. 1. Cele mai multe pro...