Treceți la conținutul principal

Care sunt componentele majore ale unei strategii de marketing?

 Crearea unei strategii de marketing eficiente presupune mai mult decat simpla scriere a unor puncte targetate despre ceea ce credeti ca ati putea produce sau pe care doriti sa realizati in urmatoarele cateva saptamani, luni sau un an. Pentru a comercializa cu succes serviciile sau produsele dvs., trebuie sa aveti o serie de componente solide pe care sa va concentrati.

strategii de marketing

Ce este o strategie de marketing?

strategie de marketing este un plan conceput metodic, creat pentru a contura si ghida activitatile de marketing, cu scopul de a obtine rezultate specifice. Este baza pe care se iau deciziile de marketing. Functia finala a unei strategii de marketing este de a va concentra obiectivele si campaniile de marketing si de a mentine aceste eforturi aliniate cu obiectivele mai mari ale companiei.

Orice strategie viabila de marketing trebuie sa ia in considerare factorii interni si externi. Factorii interni includ mixul de marketing , analiza performantei, constrangerile bugetare etc. Factorii externi sunt elemente precum experienta clientilor, analiza concurentilor, mediul socio-economic etc. De aceea majoritatea strategiilor de marketing sunt partial planificate si partial reactive pe piata.

Este bine sa ai o intelegere generala a ceea ce este o strategie de marketing , dar cunoasterea si implementarea componentelor fundamentale care alcatuiesc o strategie excelenta te vor mentine in fruntea jocului.

Care sunt cele 5 componente majore ale unei strategii de marketing?

1. Publicul tinta

Publicul dvs. tinta descrie grupul de persoane care sunt cel mai probabil vizibile pentru a se identifica cu marca dvs. si sa utilizeze produsele sau serviciile dvs. Este important sa va stabiliti cu incredere publicul ideal, astfel incat sa puteti converti clientii potentiali si, bineinteles, sa obtineti profit.

Exista marci care utilizeaza marketingul in masa (adica vizeaza pe oricine si pe toata lumea), cu toate acestea, marketingul in masa este realizabil doar pentru acele companii care vand produse care sunt universal necesare. De aceea, cele mai multe marci vizeaza mai multe segmente de public diferite sau se concentreaza pe grupuri specifice de nisa. Pentru a defini, redefini sau restabili publicul tinta ideal, trebuie sa actionati in segmentarea pietei.

Exista patru tipuri principale de segmentare a pietei:

  • Demografice (varsta, sex, venit, stare civila etc.)
  • Geografice (localizare, urbanitate, clima, cultura, limba)
  • Psihografice (valori, aprecieri, antipatii, stiluri de viata, opinii etc.)
  • Comportamental (actiuni efectuate in cadrul unui site web, in aplicatie, in magazinul online)

Puteti colecta informatii demografice, geografice, psihografice si comportamentale prin efectuarea de interviuri, examinarea datelor recensamantului, crearea de sondaje online, explorarea analizei retelelor sociale, analizarea actiunilor pe care clientii si potentialii clienti le efectueaza in aplicatie sau pe site-ul dvs. etc.

Odata ce ati segmentat in mod dinamic clientii si datele potentialilor, puteti sa creati personalitatea cumparatorului (sau sa le redefiniti / restabiliti, daca ati creat deja unele).

personalitate de cumparator este o reprezentare fictiva a clientului dvs. ideal, creata prin utilizarea datelor dvs. Atribuiti acest personaj cu detalii precum varsta, veniturile, punctele de contact, punctele de durere, obiectivele si modelele de cumparare ale acestora. Ideea de a crea o persoana (sau mai multe persoane) este de a oferi structura directionarii atentiei catre public.

Actionarea segmentarii pietei si crearea personalitatilor de cumparator ofera un context real pentru afacerea dvs. Acest lucru va va permite sa aflati despre clientul dvs. ideal si sa va ajutati la crearea continutului, dezvoltarea produsului si alinierea resurselor. Cercetarea solida a audientei de acest fel asigura faptul ca mesajul companiei dvs. ii atrage pe cei care il vor gasi cel mai valoros si vor aduce in schimb valoare.

2. Obiective si obiective

Un obiectiv este ceva pe care doriti sa il atingeti si este o afirmatie larga, generala, care se refera de obicei la termen lung. Un obiectiv este mai specific, mai precis si implica actiunea sau actiunile care vor fi intreprinse pentru a atinge obiectivul general.

Daca va simtiti putin pierdut sau nu sunteti sigur de unde sa incepeti, metoda de analiza SWOT este o modalitate excelenta de a va aprofunda strategiile in compania dvs. (precum si a mediului de piata mai larga) si de a identifica cateva obiective si obiective actionabile.

Efectuarea unei analize SWOT va incurajeaza sa va identificati punctele tari, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile de afaceri si / sau de marketing. Acest lucru va va oferi o imagine clara a locului in care excelati, unde va puteti imbunatati oportunitatile potentiale si provocarile pe care va trebui sa le abordati.

Sa presupunem, de exemplu, ca materialul dvs. de marketing primeste multa interactiune si, ca rezultat, clientii potentiali calificati pentru marketing (MQL) cresc in mod semnificativ. Aceasta este, desigur, un punct forte. Dar exista o problema – MQL-urile dvs. cresc, dar nu se convertesc. Marketingul isi propune sa genereze clienti potentiali pentru a va dezvolta afacerea, astfel incat achizitionarea clientilor potentiali care nu se convertesc ar fi marcata ca o slabiciune. Cu toate acestea, puteti transforma aceasta slabiciune intr-o oportunitate facandu-va obiectivul dvs. de a creste rata de conversie MQL in urmatoarele patru trimestre.

Iata un exemplu de 3 obiective clare care va vor ajuta sa va atingeti noul obiectiv:

  1. Creati o pagina de pilon care este specifica produsului sau serviciului pe care il oferiti si care include peste 20 de continuturi suport: 12x bloguri, 6x infografice, 6x videoclipuri, 6x ghiduri.
  2. Creati un continut de site web nou axat pe produs, care detaliaza in mod clar fiecare aspect al produsului / serviciului dvs. si beneficiile acestuia.
  3. Analizati si rescrieti fluxurile de lucru pentru a include continut actualizat si mai multe informatii axate pe produs pentru e-mailurile cu cea mai mica performanta.

Desigur, ceea ce doriti sa atingeti si obiectivele pe care trebuie sa le atingeti pentru a ajunge acolo nu trebuie sa fie majore sau sa aiba un an intreg de pregatire, precum exemplul pe care l-am dat mai sus. Ele pot fi la fel de extinse sau minimizate ca si durata in functie de alegerea dvs.

A avea obiective si obiective puternice este foarte important pentru orice afacere, indiferent de marimea companiei, de buget sau de oferte. Scopul obiectivelor si obiectivelor dvs. poate fi sa va optimizati continutul, sa explorati diferite cai cu ajutorul retelelor dvs. sociale, sa reduceti decalajul dintre vanzari si marketing, sa cresteti ratele de deschidere a e-mailurilor, sa imbunatatiti calitatea clientilor etc.

Un lucru cheie de retinut aici este sa va asigurati ca obiectivele si obiectivele dvs. sunt SMART:

  • Specific
  • Masurabil
  • Realizabil
  • Relevant / realist
  • Terminabil

Deci, indiferent daca este vorba de achizitionarea de noi utilizatori, concentrandu-se pe venituri, cresterea marcii sau aventurandu-se pe piete noi, obiectivul general al stabilirii obiectivelor si obiectivelor in strategia dvs. de marketing este de a atinge obiectivele de afaceri cat mai perfect posibil.

3. Analiza concurentului

Analiza concurentilor este un proces in care cautati pentru a identifica marcile care reprezinta o amenintare potentiala pentru afacerea dvs. si pentru a le analiza produsele, strategiile de vanzare si marketing, prezenta pe retelele sociale, site-ul web etc. Acest lucru va permite sa aveti o idee clara despre locul in care va pozitionati piata in comparatie cu altele si ofera un punct de referinta pe baza caruia puteti masura cresterea afacerii dvs.

Cu cat veti cunoaste mai mult competitia, cu atat va fi mai usor sa identificati potentialele oportunitati si domeniile in care puteti sa le depasiti pentru a obtine un avantaj. Asadar, studierea concurentilor pe piata nu numai ca va va ajuta sa ramaneti la varf, ci sa va imbunatati si intelegerea asupra tipului de marketing care functioneaza in industria dvs.

Nota: nu conteaza cat de nisata este marca, produsul sau serviciul dvs., va exista intotdeauna o anumita forma de concurenta cu care sa va confruntati. Este posibil sa nu fie directa, dar veti avea loc la concurenta cu privire la un aspect al companiei dvs.; ar putea fi pur si simplu o zona alternativa in care potentialii clienti isi cheltuiesc banii, interactionand in social media sau citind bloguri care au continut similar cu al dvs.

Este important pentru dvs. sa proiectati calitatile care va fac marca diferita si de ce clientii si potentialii clienti ar trebui sa va aleaga fata de alte optiuni de piata.

Efectuarea unei analize amanuntite, utilizabile a concurentilor necesita mai mult decat o simpla cautare rapida pe Google; trebuie sa lucrati prin mai multi pasi specifici si sa utilizati instrumentele utile care va stau la dispozitie.

4. Crearea de continut

Crearea de continut este o parte cu adevarat semnificativa a marketingului modern. De ce? Pentru ca, in zilele noastre, marketingul are mai mult decat doar tactici promotionale insistente si reclame nebunesti. Marketingul de continut excelent arata publicului tinta ca sunteti informat, de incredere si ca le puteti aduce valoarea pe care o cauta.

Cercetarile efectuate de Hubspot au aratat ca, in 2020, 70% dintre specialistii in marketing au afirmat ca investesc activ in marketingul de continut. Acest lucru se datoreaza faptului ca continutul de pe site-ul web al unei marci, functioneaza acum ca mai mult decat un slogan sau un articol promotional; este o strategie de afaceri care functioneaza pentru a proiecta conducerea gandirii, pentru a construi un public, pentru a converti, pentru a pastra loialitatea si mult mai mult.

Marketingul de continut se prezinta sub mai multe forme, inclusiv (dar nu limitat la):

  • Bloguri
  • Infografice
  • Videoclipuri
  • Ghiduri
  • Podcast-uri

In timp ce influenta marketingului de continut creste de la an la an, nu este suficient sa scrieti doar despre orice; exista o diferenta intre continutul valoros si continutul care exista acolo doar de dragul acestuia. Nu va puteti astepta sa convertiti clientii potentiali cu un text sau un material media slab directionat sau cercetat inadecvat. Continut de genul acesta se va dovedi a fi amator, o pierdere de timp pentru spectator si, de fapt, poate face real rau marcii tale.

Crearea unui raport Search Insights (SIR) este o modalitate excelenta de a va asigura ca continutul pe care il creati merita, este valoros pentru publicul dvs. tinta si competitiv pe paginile cu rezultate ale motorului de cautare (SERP). Un raport de informatii despre cautare este in esenta un amestec intre un raport de cercetare a cuvintelor cheie si un calendar de continut care actioneaza ca o foaie de parcurs pentru crearea de continut.

Daca nu ati realizat niciodata un raport de informatii despre cautare, iata un rezumat rapid al celor patru lucruri pe care trebuie sa le faceti:

1. Selectati subiectele de concentrare: acestea ar trebui sa se bazeze pe produsul sau serviciul pe care il furnizati si actioneaza ca principalele dvs. cuvinte cheie (de exemplu, cu Agent Promovator, unul dintre subiectele noastre principale este ,,Marketingul Digital” si altul este ,,Strategia de marketing” ).

2. Identifica concurentii de continut: acestia nu sunt concurentii tai normali, fizici; sunt marci care se claseaza pe SERP pentru aceleasi cuvinte cheie ca dvs., adica atunci cand caut ,,Segmentarea pietei + bloguri” intr-un motor de cautare, nu voi vedea in mod necesar concurentii nostri directi (cei care ofera un produs sau serviciu similar) . Voi vedea marci care scriu despre subiectul segmentarii pietei.

Pentru a găsi concurenții dvs. de conținut, accesați motorul de căutare și tastați „[focus topic] + bloguri”, „[focus topic] + site-uri web”, „[focus topic] + sfaturi”, „[focus topic] + exemple”.

3. Realizati o analiza a concurentilor de continut: dupa ce ati identificat cine sunt concurentii dvs. de continut, este timpul sa le analizati continutul folosind un instrument de cercetare a cuvintelor cheie, astfel incat sa puteti vedea termenii pe care acestia ii clasifica, pentru care site-ul dvs. nu este potential. Exista multe instrumente grozave disponibile, cum ar fi Ahrefs , SEMrush si Moz . Sau puteti incerca The Hoth, care este gratuit pentru un numar limitat de cuvinte cheie. Adaugati concurentii dvs. de continut la instrumentul de cercetare a cuvintelor cheie la alegere si ceea ce ar trebui sa vedeti este o lista lunga de cuvinte cheie specifice subiectului.

Puteti trata fiecare cuvant cheie ca un continut potential, atata timp cat cuvantul cheie este relevant pentru publicul dvs. si nu exista o cantitate coplesitoare de concurenta – pentru a evalua acest lucru, consultati volumul lunar de cautare (MSV). Un scor intre 50 – 1000 de cautari lunare este bun / realizabil. Daca incercati sa va clasificati pentru un cuvant cheie care are un MSV de 25K, atunci va fi mult mai dificil.

4. In cele din urma, completati raportul de informatii despre cautare: poate parea o sarcina descurajanta, dar nu sunteti singur – va recomand sa utilizati sablonul de raport de informatii despre cautare al Hubspot.

Hubspot are, de asemenea, un curs online, care este foarte util. Daca nu aveti acces la aceasta, exista si alte resurse gratuite disponibile.

Pe langa efectuarea unor cercetari aprofundate, cum ar fi un raport de informatii despre cautare, trebuie sa va puneti aceste intrebari pentru a va asigura ca continutul dvs. este semnificativ si util pentru clientii dvs. potentialii:

  • Este acest continut autentic (adica incearca cu adevarat sa fie de folos publicului dvs. si nu doar in scop manipulativ)?
  • Aceste informatii sunt corecte (contine materiale corecte si statistici actualizate)?
  • Acest continut este in concordanta cu marca mea (tonul vocii, designul etc.)?
  • Ofera publicului meu tinta raspunsuri la intrebarile lor?
  • Este bine orientat pentru etapele ciclului de viata ale clientului meu?

Crearea de continut bine structurat care sa se alinieze scopului companiei dvs. va va consolida marca prin adaugarea de valoare continua clientilor dvs.

5. Masurare

Puneti atat de mult timp, gandire si efort in marketingul dvs. Nu lasati totul sa se piarda. Puteti avea cea mai complicata, creativa, campanie de marketing, dar daca nu masurati rezultatele, cum veti sti daca va atingeti sau nu obiectivele? Trebuie sa va asigurati ca implementarea strategiei dvs. este egala sau mai mare decat ceea ce castigati in schimb.

Utilizarea datelor dvs., revizuirea regulata a actiunilor dvs. si masurarea cresterii dvs. va vor asigura ca sarcinile, obiectivele si eforturile dvs. de marketing sunt gestionate eficient.

Deci, luati in considerare lucruri precum:

  • Repere din industrie: comparati datele cu mediile din industrie pentru MQL-uri, trafic, implicare in retelele sociale, rate de deschidere a e-mailurilor etc.
  • MQL-uri: cati clienti potentiali primiti pe saptamana / luna? Care este calitatea clientilor dvs. potentiali? Cati dintre ei convertesc?
  • Trafic pe site: ce pagini viziteaza? Cat timp petrec pe site-ul dvs.? Care este rata medie de respingere?
  • Rețele sociale: castigati noi adepti sau ii pierdeti? Postarile dvs. primesc suficienta interactiune? Paginile dvs. de socializare ii determina pe utilizatori sa va viziteze site-ul web?
  • E-mailuri: analizati ratele de clic (CTR), ratele de respingere, conversiile, CTA-urile dvs. etc.
  • Publicitate: generati clienti potentiali din anunturile dvs. platite?

Masurarea impactului activitatilor dvs. de marketing va ofera posibilitatea de a va urmari succesul si de a analiza ceea ce faceti bine si unde trebuie sa va imbunatatiti. Acest lucru va asigura mentinerea unei cresteri constante si a unui avantaj competitiv. De asemenea, va ajuta sa va simplificati obiectivele, mentinandu-le in concordanta cu obiectivele dvs. de afaceri.

Concluzie

O strategie de marketing bine gandita ofera o multitudine de oportunitati pentru intreprinderile mari si mici.

Lucruri pe care ne straduim cu totii sa le realizam, cum ar fi o fidelizare sporita a clientilor, cresterea vanzarilor si a rentabilitatii investitiei, o marca consolidata si capacitatea de a triumfa asupra concurentilor de pe piata devin mult mai accesibile cu o strategie structurata. Asadar, puneti in aplicare aceste cinci componente critice pe care le-am subliniat mai sus, revizuiti-le in mod regulat si permiteti marketingului sa prospere.

Va luptati sa integrati datele din instrumentele dvs. de marketing? Doriti consiliere in analiza afacerii dvs. si aplicarea unei strategii online viabile si de lunga durata? Completati formularul de Audit SEO Gratuit si obtineti 30 minute de consultanta gratuita alaturi de consultantul nostru in marketing online. Simtiti-va liber sa luati legatura direct cu el accesand: contact@agentpromovator.ro in legatura cu orice intrebare sau comentariu pe care l-ati putea avea   💌  Este timpul sa vorbim despre instrumentele dvs. de marketing online si va putem ghida in obtinerea rezultatelor asteptate de dvs.!

Comentarii

Postari Populare

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele de tip ads, astfel incat elaborarea unei strategii eficiente de optimizare a motoarelor de cautare (SEO ) necesita munca, dar merita efortul. Prin optimizarea elementelor cheie ale site-ului dvs. web, puteti imbunatati in mod dramatic vizibilitatea acestuia in rezultatele cautarilor organice. Cu peste un miliard de site-uri web online in prezent, cum va asigurati ca motoarele de cautare va pot gasi si evidentia site-ul? Garry Grant, director executiv al SEO Incorporated, s-a alaturat recent podcastului Future of Work pentru a discuta despre natura critica a pozitionarii in topurile Google pentru cresterea veniturilor din afaceri. Aceasta evolutie a inteligentei artificiale si a algoritmilor Google subliniaza peisajul vital si schimbator al SEO, in care adaptabilitatea si cunoasterea celor mai bune practici actuale sunt esentiale pentru a mentine un clasament relevant si ridicat in cautar

Inteligenta artificiala in marketingul digital: Tendinte si bune practici pentru 2024

Inteligenta artificiala a depasit cu mult stadiul de tehnologie noua sau emergenta, in special in lumea marketingului digital. Un sondaj global realizat in 2022 a constatat ca aproximativ 90% dintre specialistii in marketing din 35 de tari diferite folosesc inteligenta artificiala intr-un fel sau altul in strategiile lor de marketing digital. Cu atat de multe instrumente gratuite si low-cost disponibile, inlocuirea sau completarea fluxurilor de lucru de marketing umane cu AI este modalitatea nr. 1 de a deveni (a) mai productiv si (b) mai bun in intelegerea publicului dvs. si a modului in care sa ajungeti la acesta. Tendinte: Inteligenta artificiala in marketingul digital Acest articol exploreaza trei tendinte interesante si cele mai bune practici pentru implementarea AI in cadrul organizatiei dumneavoastra. https://agentpromovator.ro/ce-inseamna-consultant-in-marketing/ 1. Inteligenta artificiala generativa Multumita ChatGPT, AI-ul generativ ar putea fi cel mai fierbinte subiect din m

Cum poate video marketing local sa ajute intreprinderile mici?

F iind o afacere mica, bugetul dvs. de marketing si publicitate este de obicei destul de strans. Poate fi greu sa justificati cheltuirea a mii de euro sau mai mult pentru o campanie de video marketing. Dar publicitatea video nu costa la fel de mult ca inainte si nu trebuie sa platiti bani in campanii majore pentru un spot TV national atunci cand incercati doar sa atrageti putin trafic pentru afacerea dvs. locala. De fapt, daca doriti sa lansati o campanie de marketing local, videoclipul este unul dintre cele mai puternice (si mai accesibile) instrumente pe care le puteti utiliza datorita potentialului sau de reutilizare, optimizare si pentru a va prezenta locatia si atmosfera – doua strategii de marketing ce trebuie implementate cand vine vorba de marketingul local. Deci, cum poate videoclipul sa penetreze piata in mediul dvs. de afaceri? Vom impartasi toate sfaturile noastre, dar mai intai vom face o scurta recapitulare despre marketingul local.   Ce este marketingul local? Marketingu

Cum pot adopta operatorii in turism o strategie in marketing online

 Desi sectorul calatoriilor a fost primul care a adoptat digitalizarea, ritmul cererii consumatorilor se schimba, iar industria trebuie sa isi evolueze strategiile pentru a tine pasul. Intrebarea este: cum pot adopta operatorii in turism o strategie in marketing online? Evolutia rapida a tehnologiei din ultimul deceniu, denumita adesea revolutia digitala , a schimbat complet modul de functionare al intreprinderilor, iar industria turismului nu face exceptie. Turismul a fost unul dintre primele sectoare care a adoptat digitalizarea prin vanzarea online a zborurilor si a camerelor de hotel si, de atunci, cererea consumatorilor pentru servicii digitale in intregul sector a crescut rapid. Defapt, se estimeaza ca mai mult de 90% dintre calatori isi cauta acum vacantele online. Pe masura ce industria turismului continua sa se extinda mai rapid decat oricand, digitalizarea ofera intreprinderilor din acest sector numeroase oportunitati de crestere pe o piata competitiva. Cu toate acestea, pent

3 pasi critici pentru crearea de continut care converteste

  Continut care converteste: oferte fara frictiune, cereri de dimensiuni mici si compromisuri valoroase. Prea adesea, continutul este creat doar pentru a obtine clicuri, vizualizari si aprecieri. Totul se rezuma la apelul la actiune (CTA), la descarcarea activului, la completarea formularului sau la inscrierea in registru. De cele mai multe ori, acest lucru este in detrimentul obtinerii unui angajament real si valoros. Desi aceste cifre ar putea arata foarte bine pe o foaie de statistici, ele nu se traduc intotdeauna in conversii reale. Iata care este treaba: clicurile nu sunt valoroase. O conversie reala are loc atunci cand cineva iti raspunde la e-mail, iti trimite un mesaj pe retelele de socializare sau se implica in mod semnificativ in brandul tau - nu doar atunci cand face clic fara sa se gandeasca pe un buton pentru ca i-ai sugerat sa o faca. Daca doriti sa creati continut care converteste, nu va mai fixati pe implicarea usor de urmarit. Concentreaza-te pe cel mai bun mod de a-