Profesia de Expert SEO s-a schimbat dramatic de-a lungul anilor. Pe masura ce Google isi modifica algoritmii, specialistii in SEO trebuie sa-si adapteze rapid practicile pentru a ține pasul. Cu timpul, unele dintre cele mai comune metode s-au oprit pur și simplu din lucru. Google angajeaza cei mai buni specialisti din lume pentru a-si pastra imunitatea algoritmului la activitati care ar putea afecta rezultatele cautarii. Pe cealalta parte a ecuatiei, specialistii SEO trebuie sa-si adapteze site-urile web pentru a se potrivi cat mai mult algoritmului curent. Desi cunoasterea modului in care algoritmul s-a schimbat in timp este utila in anumite conditii, este necesar, de asemenea, sa angajeze candidati SEO care poseda urmatoarele abilitati:
Daca ati mai lucrat in SEO, mai ales intr-o industrie unde vanzarile depind in mare masura de vizibilitatea dvs. in rezultatele cautarii, stiti ce inseamna sa pierdeti sau sa castigati un rang superior Google.
Un specialist SEO ar trebui sa poata raspunde la urmatoarele intrebari:
• De ce site-ul a pierdut sau a obtinut clasamentul Google?
• Ce trebuie facut pentru a contracara sau pentru a beneficia de aceasta situatie?
Abilitatea de a vorbi si de a scrie convingator
Abilitati tehnice
Utilizarea eficienta a programului Asana sau Slack este o abilitate de baza pe care fiecare specialist SEO trebuie sa o detina. In plus, acesta ar trebui sa aiba stapanirea programelor pentru analizarea legaturilor primite si a elementelor interne de pe site-ul web si a instrumentelor Google, cum ar fi Google Analytics si Google Search Console. Alte abilitati tehnice includ: abilitati de programare sau analiza tehnica a codului. Candidatul trebuie sa cunoasca configuratia serverului, in special modul in care poate accelera performanta site-ului. In plus, trebuie sa inteleaga cand codul site-ului are sansa de a fi indexat in Google.
Invatarea independenta si motivarea inalta pentru a lucra
Domeniul SEO se afla in continua schimbare. Algoritmul motoarelor de cautare sunt guvernate de inteligenta artificiala. Prima pagina a rezultatelor cautarii Google este supusa unei schimbari vizuale constante. Toate acestea, precum si influenta Google AdWords si mediul de lucru in continua schimbare, forteaza specialistii SEO sa se auto-educe in mod continuu. Doar un candidat puternic motivat si independent este capabil sa faca fata acestei provocari.