Treceți la conținutul principal

Cine poate fi Manager de Proiect in mediul online?

 



noutati google

Vrei sa stii de ce proiectul tau digital are nevoie de un manager, dar nu stii cine poate fi manager de proiect pentru afacerea ta? Azi voi discuta despre rolul managerului de proiect digital pentru afacerea ta. Acest rol combina cunostintele de marketing cu managementul contului, strategiile si abilitatile de executie pentru a crea o combinatie perfecta pentru persoanele care sunt extrem de organizate, motivate si se bucura de directionarea altora si de respectarea termenelor limita.

Potrivit DigitalProjectManager.com, titlul de manager de proiect digital (DPM) poate fi numit unui manager de proiect web, manager de proiect de marketing digital, producator web sau producator digital. Potrivit Glassdoor.com, salariul mediu in USA pentru DPM este de 63.174 USD in Statele Unite, salariile ajungand pana la 93.000 de dolari anual, salariile fiind in functie de locatie si experienta.

Managerii de proiect digital, in sensul cel mai simplu, asigura lucrurile intr-o lume digitala. Ei se asigura ca planul digital de actiune este executat in conformitate cu planul pe care l-au stabilit anterior cu clientul. Un manager de proiect digital combina adesea resursele online ale unui brand (inclusiv continut cum ar fi: carti electronice, videoclipuri, social media etc.) si resurse umane (designeri, copywriteri, comercianti de e-mail etc.) pentru a crea campanii de marketing eficiente. DPM-urile convertesc ideile de marketing digitale brute intr-un plan actionabil bazat pe obiectivele strategice ale companiei. Ideea este de a comprima ideile complexe in sarcini clare si bine definite. Unele indatoriri generale pentru DPM, conform Wrike.com, includ:

– Proiecte pe ordinea de zi si note de intalnire
– Alocarile si programarile sarcinilor proiectului
– Programari si intalniri de proiect
– Membrii echipei de proiect
– Pregatirile si monitorizarile programelor si bugetele proiectului
– Gestionarile domeniului de aplicare al proiectului
– Rezultatele proiectului
– Contributiile la propunerile de strategii si optimizari digitale ale proiectului
– Crearea rapoartelor de proiect
– Evaluarile periodice ale proiectului


Ce abilitati detin managerii de proiect digital?

Am mentionat pe scurt cateva dintre aptitudinile generale pe care managerii de proiect digital le utilizeaza in mod regulat, dar exista multe alte competente care ii vor ajuta pe cei proprietarii de afaceri sa inteleaga mai bine rolul managerilor, inclusiv pe cele 10 enumerate mai jos.

1. Copywriting & Editing

Aproape fiecare pozitie de marketing necesita abilitati de scriere si de editare in mediul “content is king” de astazi, iar managerii de proiecte digitale nu fac exceptie. Indiferent cat de multi oameni sunt in echipa pe care o gestionezi, timpul va fi esential si probabil ca va trebui cel putin sa faci o scurta verificare a unui anumit continut. S-ar putea sa ai nevoie chiar de un pic de copywriting. De asemenea, vei avea nevoie sa comunici eficient cu clientii si vanzatorii, astfel incat abilitatea de a scrie e-mailuri clare si concise pe care oameniisa le poata intelege cu usurinta. In sfarsit, vei avea nevoie de o minima experienta in design si continut pentru a conecta scriitorii si designerii.

2. Rezolvarea problemelor

Rezolvarea problemelor reprezinta o parte esentiala a activitatilor zilnice ale unui DPM. Acest rol include sarcini care sunt tipice pentru majoritatea locurilor de munca pentru managementul proiectelor, cum ar fi planificarea cronologica, urmarirea bugetului si gestionarea domeniului, dar si responsabilitati care se intalnesc uneori cu managerii de produse, cum ar fi planificarea si testarea caracteristicilor. Exista o multime de probleme pentru a fi rezolvate, si nici o zi nu va fi la fel!

3. HTML / CSS

HTML / CSS sunt cele doua limbi ale internetului. Abilitatea de a scrie in HTML permite DPM-urilor sa-i ajute pe designeri sau dezvoltatori intr-un amplu proces de corelare a particularitatilor proiectului. De multe ori, sarcinile simple, cum ar fi adaugarea de text, formatarea textului si adaugarea de videoclipuri incorporate, pot ajuta la reducerea presiunii dezvoltatorilor ocupati.

4. Social Media

Este discutabil faptul ca toti cei care lucreaza in marketing trebuie sa aiba un anumit grad de cunostinte in domeniul social media. Managerii de proiect digital trebuie, in special, sa inteleaga limitarile continutului fiecarei platforme sociale si cum sa foloseasca instrumentele in mediile sociale, cum ar fi publicarea in platforme precum: Hootsuite si platforme de analiza, cum ar fi: Simply Measured.

5. FTP

Multe companii utilizeaza protocolul de transfer de fisiere (FTP) pentru a se conecta la sistemele de fisiere si la servere la nivel local si online. Majoritatea oamenilor inteleg cum sa foloseasca serviciile de partajare a cloud-ului public, cum ar fi Dropbox, dar cunostintele despre FTP sunt esentiale pentru ca un manager de proiect sa fie eficient. Chiar daca compania ta nu utilizeaza un serviciu FTP pentru partajarea fisierelor, este posibil ca unii furnizori cu care lucrezi sa faca acest lucru.

6. Raport si analiza

Toti managerii de proiecte digitale trebuie sa poata colecta si interpreta datele. Prima platforma pe care DPM-urile ar trebui sa o invete sa navigheze este Google Analytics. De asemenea, este necesar sa stii cum sa utilizezi oricare dintre instrumentele de analiza utilizate de companie.

7. Atentie la detalii

Ar putea parea evident, dar atentia la detalii este incredibil de importanta pentru managerii de proiect. Fara o ultima analiza din partea acestor persoane, multe campanii ies cu probleme evidente, cum ar fi erori de ortografie, link-uri care nu functioneaza sau experiente defectuoase de navigare online.

8. Cunostinte SEO

Toate companiile vor ca continutul lor sa fie pe prima pagina in Google Search. Fiind capabil sa ajute compania ta sa obtina o clasare mai buna in motorul de cautare, este o abilitate excelenta de a avea cunostintele necesare in acest domeniu. Optimizarea motorului de cautare va ajuta sa iti conectezi clientii la un continut excelent. Uneori copywriterii sau alti membri ai echipei de marketing uita sa includa SEO ca parte a procesului lor, dar cu ajutorul managerilor in proiecte digitale – nu se va intampla asta niciodata!

SEOmoz este un site minunat si un software ca serviciu (SaaS) pentru a incepe sa optimizezi continutul companiei tale pentru SEO.

9. Intelegerea metodologiilor formale de gestionare a proiectelor

In mod obisnuit, managerii de proiecte folosesc metodologii specifice pentru a gestiona proiecte din perspectiva ciclului de viata. Este o idee grozava de a obtine experienta in astfel de metodologii, cum ar fi Agile, Scrum si Waterfall daca nu aveti deja. Toate proiectele sunt diferite in ceea ce priveste nevoile si complexitatea acestora, insa pentru majoritatea pozitiilor de management de proiect sunt necesare o intelegere a cel putin uneia dintre cele doua metodologii. Intelegerea modului in care puteti utiliza instrumente populare de gestionare a proiectelor, cum ar fi Asana sau Trello va creste si valoarea managerului de proiect.

10. Cunoasterea sistemelor de management al continutului

DrupalWordPress si ExpressionEngine sunt trei sisteme populare de management al continutului pe care DPM-urile trebuie sa le inteleaga. Sunt foarte asemanatoare, asa ca odata ce te afli in spatele uneia dintre ele, va trebui sa stii sa utilizezi aceste platforme online. Ar trebui sa poti crea, sa editezi si sa publici continut si nu in ultimul rand, sa inserezi imagini pentru a ajuta la salvarea orelor indelungate utilizate de catre dezvoltatorii web.


Comentarii

Postari Populare

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele de tip ads, astfel incat elaborarea unei strategii eficiente de optimizare a motoarelor de cautare (SEO ) necesita munca, dar merita efortul. Prin optimizarea elementelor cheie ale site-ului dvs. web, puteti imbunatati in mod dramatic vizibilitatea acestuia in rezultatele cautarilor organice. Cu peste un miliard de site-uri web online in prezent, cum va asigurati ca motoarele de cautare va pot gasi si evidentia site-ul? Garry Grant, director executiv al SEO Incorporated, s-a alaturat recent podcastului Future of Work pentru a discuta despre natura critica a pozitionarii in topurile Google pentru cresterea veniturilor din afaceri. Aceasta evolutie a inteligentei artificiale si a algoritmilor Google subliniaza peisajul vital si schimbator al SEO, in care adaptabilitatea si cunoasterea celor mai bune practici actuale sunt esentiale pentru a mentine un clasament relevant si ridicat in cautar...

Cum sa devii copywriter: Un ghid pas cu pas

Un copywriter este o persoana care scrie cu intentia de a-si educa, convinge sau influenta publicul, adesea cu scopul de a vinde un produs sau un serviciu. Copywriterii au o intelegere a publicului lor si stiu cum sa influenteze luarea deciziilor prin cuvinte si sugestii. Daca va place sa scrieti, poate doriti sa luati in considerare o cariera in copywriting . In acest articol, exploram ce face un copywriter, principalele tipuri de copywriting , abilitatile comune ale copywriterilor si cum sa deveniti copywriter. Care sunt principalele tipuri de copywriting? Copywriterii scriu texte si ofera consumatorilor si clientilor informatii despre un anumit serviciu sau produs. Cele trei tipuri principale de copywriteri sunt: 1. Redactorii de agentie Copywriterii de agentie isi asigura un post intr-o agentie care deserveste mai multi clienti si, de obicei, vor trebui sa lucreze cu norma intreaga. Veti finaliza adesea proiecte care pot fi provocatoare si care necesita creativitate pentru a ajut...

De ce Marketing Online si de ce este important?

A stazi ne vom referi la elementele de baza pentru marketing online si cum sa-l folosesti pentru a-ti extinde afacerea in mediul online. Marketingul online reprezinta utilizarea marketingului pentru a comercializa produse sau servicii in mediul online. Ia in considerare utilizarea diferitelor canale digitale, cum ar fi retelele sociale, motoarele de cautare, paginile web, comunicarile prin e-mail si  marketingul de continut . Marketingul online este important deoarece are un impact asupra perceptiilor clientilor despre o companie sau un produs. De asemenea, influenteaza modul in care clientii iau masuri in ceea ce priveste o companie sau un produs. Si nu in ultimul rand, ajuta companiile sa-si atinga scopurile si obiectivele prin achizitionarea de noi clienti si pastrarea acestora pe termen lung.   4 Divizii Majore de Marketing Digital   Exista multe moduri in care peisajul digital se schimba si in aceasta sectiune vom explora 4 divizii diferite care se incadreaza in mark...

Ar trebui sa va construiti propriul site web sau sa apelati la o firma de web design?

Ati ales numele site-ului web si adresa URL perfecta. Acum, este timpul sa creati propriul site web si sa-l puneti online. Crearea unui site web a devenit mai usoara de-a lungul anilor, deoarece exista multe programe de creare site-uri web pentru a va crea singur un site de afaceri. Pe de alta parte, s-ar putea sa preferati sa angajati o firma de web design sau un web deisgner profesionist. Care dintre ele este cea mai buna varianta?   Ce este un constructor de site-uri web?   Un constructor de site-uri web  este un instrument care va arata cum sa realizati un site web fara a avea experienta in inginerie sau codificare. Acesta ofera sabloane pentru crearea de site-uri web pe care le puteti personaliza. Un web builder poate fi fie un program, fie o platforma care faciliteaza construirea unui site.   Avantajele si dezavantajele utilizarii unui constructor de site-uri web Printre avantajele utilizarii unui constructor de site-uri web se numara faptul ca nu trebuie sa st...

Asteptari versus realitate: impactul in marketingul digital asupra afacerii tale

Cert este ca impactul in marketingul digital in majoritatea companiilor este folosit astazi pentru promotii. A devenit o practica obisnuita si ar fi o mare greseala daca nu folositi niciun model de promovare online. Poate fi benefic atat pentru companiile mici, cat si pentru cele mari. Cu toate acestea, necesita unele abilitati si experienta. Nu poti sa creezi pur si simplu o platforma online sau o pagina FB si sa te astepti la multi vizitatori si vanzari. Daca aveti nevoie de asistenta profesionala in acest domeniu, verificati aceasta pagina. In plus, promovarea prin intermediul platformelor online in sine ar putea sa nu fie singurul lucru de care aveti nevoie. Exista multe optiuni disponibile, dar necesita si abordarea corecta. Cheia este sa gasesti un echilibru intre asteptarile tale si realitatea pe care o poti obtine din acest model de promovare. Va vom prezenta cateva exemple in articolul urmator. Acoperirea crescuta duce la un profit mai mare Desi este crucial sa ajungeti la mai...