Treceți la conținutul principal

Cine poate fi Manager de Proiect in mediul online?

 



noutati google

Vrei sa stii de ce proiectul tau digital are nevoie de un manager, dar nu stii cine poate fi manager de proiect pentru afacerea ta? Azi voi discuta despre rolul managerului de proiect digital pentru afacerea ta. Acest rol combina cunostintele de marketing cu managementul contului, strategiile si abilitatile de executie pentru a crea o combinatie perfecta pentru persoanele care sunt extrem de organizate, motivate si se bucura de directionarea altora si de respectarea termenelor limita.

Potrivit DigitalProjectManager.com, titlul de manager de proiect digital (DPM) poate fi numit unui manager de proiect web, manager de proiect de marketing digital, producator web sau producator digital. Potrivit Glassdoor.com, salariul mediu in USA pentru DPM este de 63.174 USD in Statele Unite, salariile ajungand pana la 93.000 de dolari anual, salariile fiind in functie de locatie si experienta.

Managerii de proiect digital, in sensul cel mai simplu, asigura lucrurile intr-o lume digitala. Ei se asigura ca planul digital de actiune este executat in conformitate cu planul pe care l-au stabilit anterior cu clientul. Un manager de proiect digital combina adesea resursele online ale unui brand (inclusiv continut cum ar fi: carti electronice, videoclipuri, social media etc.) si resurse umane (designeri, copywriteri, comercianti de e-mail etc.) pentru a crea campanii de marketing eficiente. DPM-urile convertesc ideile de marketing digitale brute intr-un plan actionabil bazat pe obiectivele strategice ale companiei. Ideea este de a comprima ideile complexe in sarcini clare si bine definite. Unele indatoriri generale pentru DPM, conform Wrike.com, includ:

– Proiecte pe ordinea de zi si note de intalnire
– Alocarile si programarile sarcinilor proiectului
– Programari si intalniri de proiect
– Membrii echipei de proiect
– Pregatirile si monitorizarile programelor si bugetele proiectului
– Gestionarile domeniului de aplicare al proiectului
– Rezultatele proiectului
– Contributiile la propunerile de strategii si optimizari digitale ale proiectului
– Crearea rapoartelor de proiect
– Evaluarile periodice ale proiectului


Ce abilitati detin managerii de proiect digital?

Am mentionat pe scurt cateva dintre aptitudinile generale pe care managerii de proiect digital le utilizeaza in mod regulat, dar exista multe alte competente care ii vor ajuta pe cei proprietarii de afaceri sa inteleaga mai bine rolul managerilor, inclusiv pe cele 10 enumerate mai jos.

1. Copywriting & Editing

Aproape fiecare pozitie de marketing necesita abilitati de scriere si de editare in mediul “content is king” de astazi, iar managerii de proiecte digitale nu fac exceptie. Indiferent cat de multi oameni sunt in echipa pe care o gestionezi, timpul va fi esential si probabil ca va trebui cel putin sa faci o scurta verificare a unui anumit continut. S-ar putea sa ai nevoie chiar de un pic de copywriting. De asemenea, vei avea nevoie sa comunici eficient cu clientii si vanzatorii, astfel incat abilitatea de a scrie e-mailuri clare si concise pe care oameniisa le poata intelege cu usurinta. In sfarsit, vei avea nevoie de o minima experienta in design si continut pentru a conecta scriitorii si designerii.

2. Rezolvarea problemelor

Rezolvarea problemelor reprezinta o parte esentiala a activitatilor zilnice ale unui DPM. Acest rol include sarcini care sunt tipice pentru majoritatea locurilor de munca pentru managementul proiectelor, cum ar fi planificarea cronologica, urmarirea bugetului si gestionarea domeniului, dar si responsabilitati care se intalnesc uneori cu managerii de produse, cum ar fi planificarea si testarea caracteristicilor. Exista o multime de probleme pentru a fi rezolvate, si nici o zi nu va fi la fel!

3. HTML / CSS

HTML / CSS sunt cele doua limbi ale internetului. Abilitatea de a scrie in HTML permite DPM-urilor sa-i ajute pe designeri sau dezvoltatori intr-un amplu proces de corelare a particularitatilor proiectului. De multe ori, sarcinile simple, cum ar fi adaugarea de text, formatarea textului si adaugarea de videoclipuri incorporate, pot ajuta la reducerea presiunii dezvoltatorilor ocupati.

4. Social Media

Este discutabil faptul ca toti cei care lucreaza in marketing trebuie sa aiba un anumit grad de cunostinte in domeniul social media. Managerii de proiect digital trebuie, in special, sa inteleaga limitarile continutului fiecarei platforme sociale si cum sa foloseasca instrumentele in mediile sociale, cum ar fi publicarea in platforme precum: Hootsuite si platforme de analiza, cum ar fi: Simply Measured.

5. FTP

Multe companii utilizeaza protocolul de transfer de fisiere (FTP) pentru a se conecta la sistemele de fisiere si la servere la nivel local si online. Majoritatea oamenilor inteleg cum sa foloseasca serviciile de partajare a cloud-ului public, cum ar fi Dropbox, dar cunostintele despre FTP sunt esentiale pentru ca un manager de proiect sa fie eficient. Chiar daca compania ta nu utilizeaza un serviciu FTP pentru partajarea fisierelor, este posibil ca unii furnizori cu care lucrezi sa faca acest lucru.

6. Raport si analiza

Toti managerii de proiecte digitale trebuie sa poata colecta si interpreta datele. Prima platforma pe care DPM-urile ar trebui sa o invete sa navigheze este Google Analytics. De asemenea, este necesar sa stii cum sa utilizezi oricare dintre instrumentele de analiza utilizate de companie.

7. Atentie la detalii

Ar putea parea evident, dar atentia la detalii este incredibil de importanta pentru managerii de proiect. Fara o ultima analiza din partea acestor persoane, multe campanii ies cu probleme evidente, cum ar fi erori de ortografie, link-uri care nu functioneaza sau experiente defectuoase de navigare online.

8. Cunostinte SEO

Toate companiile vor ca continutul lor sa fie pe prima pagina in Google Search. Fiind capabil sa ajute compania ta sa obtina o clasare mai buna in motorul de cautare, este o abilitate excelenta de a avea cunostintele necesare in acest domeniu. Optimizarea motorului de cautare va ajuta sa iti conectezi clientii la un continut excelent. Uneori copywriterii sau alti membri ai echipei de marketing uita sa includa SEO ca parte a procesului lor, dar cu ajutorul managerilor in proiecte digitale – nu se va intampla asta niciodata!

SEOmoz este un site minunat si un software ca serviciu (SaaS) pentru a incepe sa optimizezi continutul companiei tale pentru SEO.

9. Intelegerea metodologiilor formale de gestionare a proiectelor

In mod obisnuit, managerii de proiecte folosesc metodologii specifice pentru a gestiona proiecte din perspectiva ciclului de viata. Este o idee grozava de a obtine experienta in astfel de metodologii, cum ar fi Agile, Scrum si Waterfall daca nu aveti deja. Toate proiectele sunt diferite in ceea ce priveste nevoile si complexitatea acestora, insa pentru majoritatea pozitiilor de management de proiect sunt necesare o intelegere a cel putin uneia dintre cele doua metodologii. Intelegerea modului in care puteti utiliza instrumente populare de gestionare a proiectelor, cum ar fi Asana sau Trello va creste si valoarea managerului de proiect.

10. Cunoasterea sistemelor de management al continutului

DrupalWordPress si ExpressionEngine sunt trei sisteme populare de management al continutului pe care DPM-urile trebuie sa le inteleaga. Sunt foarte asemanatoare, asa ca odata ce te afli in spatele uneia dintre ele, va trebui sa stii sa utilizezi aceste platforme online. Ar trebui sa poti crea, sa editezi si sa publici continut si nu in ultimul rand, sa inserezi imagini pentru a ajuta la salvarea orelor indelungate utilizate de catre dezvoltatorii web.


Comentarii

Postari Populare

Pentru Facebook si Google, Local SEO nu reprezinta concurenta

  I n ciuda incursiunilor Facebook, specialistii insista asupra faptului ca ofertele platformelor online de business servesc scopuri diferite si se pot completa reciproc atunci cand sunt utilizate corect. Google este jucatorul cheie pentru orice afacere care doreste apara in cautarile online, deoarece mentine o cota de  68% din piata  , insa Facebook a facut unele incursiuni, iar expertii spun ca in viitor ar putea deveni o solutie alternativa datorita unor investitii majore in acest domeniu atat de controversat. Cautarea nu mai este limitata de marketingul motoarelor de cautare (SEM) si de optimizarea motoarelor de cautare (SEO), in special atunci cand vine vorba de directionarea clientilor mobile la nivel local. Cercetarile de la Google au aratat ca 70% dintre utilizatorii de smartphone-uri care au cumparat ceva dintr-un magazin de constructii foloseau dispozitivul mobil pentru informatii in prealabil si ca o  patrime foloseau o harta inainte de a efectua o tranzac...

De ce ai nevoie de o strategie de video marketing in 2023

  D escoperiti importanta video-marketing-ului pentru afacerea dvs. impreuna cu ideile de video marketing, pentru a face ca realizarea campaniilor de video marketing sa fie simple si usoare. Pana acum, probabil ca stiti deja ca video marketingul este esential pentru a atrage noi clienti si a-i incuraja pe cei existenti sa ramana loiali. Gasirea celui mai bun mod de a-l implementa in  strategia dvs. de marketing  este o alta poveste. Nu este suficient sa creezi cateva videoclipuri personale si sa speri ca vei obtine rezultate remarcabile. Consumatorii de astazi sunt inundati de continut video inovator si creativ care ii implica la nivel personal. Daca doriti sa va intreceti cu concurentii dvs., va trebui sa abordati video marketingul in mod strategic. Vestea minunata este ca exista o multime de moduri in care puteti dezvolta si implementa o strategie de video marketing. Acest ghid este plin de sfaturi de video marketing care va vor ajuta sa iesiti din anonimat in 2021 pent...

Cum poti angaja un Expert SEO care poate tine pasul cu schimbarea SEO

P rofesia de Expert SEO s-a schimbat dramatic de-a lungul anilor. Pe masura ce Google isi modifica algoritmii, specialistii in SEO trebuie sa-si adapteze rapid practicile pentru a ține pasul. Cu timpul, unele dintre cele mai comune metode s-au oprit pur și simplu din lucru. Google angajeaza cei mai buni specialisti din lume pentru a-si pastra imunitatea algoritmului la activitati care ar putea afecta rezultatele cautarii. Pe cealalta parte a ecuatiei, specialistii SEO trebuie sa-si adapteze site-urile web pentru a se potrivi cat mai mult algoritmului curent. Desi cunoasterea modului in care algoritmul s-a schimbat in timp este utila in anumite conditii, este necesar, de asemenea, sa angajeze candidati SEO care poseda urmatoarele abilitati: Daca ati mai lucrat in SEO, mai ales intr-o industrie unde vanzarile depind in mare masura de vizibilitatea dvs. in rezultatele cautarii, stiti ce inseamna sa pierdeti sau sa castigati un rang superior Google. Un specialist SEO ar trebui sa poata ras...

6 strategii pentru cresterea traficului site-urilor

  D aca compania dvs. are un site web care vinde produsul dvs. si creste gradul de constientizare a marcii dvs., generarea traficului catre site este una dintre cele mai bune modalitati de a va promova compania. Internetul este din ce in ce mai aglomerat si fiecare site are nevoie de ceva care sa faca diferenta. Pentru a creste traficul site-ului web, apelati la  Agent Promovator , o agentie de marketing digital cu servicii complete, pentru a va spori prezenta online si pentru a va asigura ca site-ul dvs. web iese in evidenta in mediul online. Cu sediul in Bucuresti, suntem focusati in a ajuta companiile mici sa dezvolte o prezenta online competitiva si scalabila pe termen lung fata de concurenta. Credem ca ramanem implicati in acest proces cu fiecare provocare noua si ne place sa ii tinem pe clientii nostri la curent cu investitiile lor in marketingul online. Indiferent daca va dezvoltati prezenta online sau cautati sa ii oferiti o imbunatatire pentru a tine pasul cu piata af...

6 motive pentru care consultantul in marketing online ar trebui sa lucreze in locatia clientului

  I n viitor, toate companiile vor fi companii de tehnologie. Firmele traditionale trebuie sa isi imbunatateasca capacitatile tehnologice pentru a se upgrada cu cele ale concurentilor lor – altfel se vor confrunta cu disparitia lor. Uitati-va la explozia mediatica a companiilor:  Netflix  ,  Amazon  si  Airbnb  si ce realizari au obtinut in industriile lor, dar si dincolo de ele. Tehnologia devine o parte integranta a strategiei companiilor si a avantajului competitiv. Aici intra rolul  consultantilor in marketing online . Exista multe tipuri de consultanti si abordari, dar una este de neegalat in executia si valoarea sa: modelul “echipelor incorporate” – consultanti care lucreaza in locatia clientului. Exista sase avantaje cheie pentru o agentie tehnologica care inoveaza si creeaza servicii digitale pe loc, in loc de la distanta, in propriile studiouri, ceea ce poate fi clasata, in cel mai rau caz, pe mai multe fusuri orare. 1. Cele mai multe pro...