Treceți la conținutul principal

Iata motivul pentru care site-ul dvs. web trebuie sa fie optimizat pentru dispozitivul mobil

 



Nu voi incepe aceasta postare cu o poveste despre cum de fiecare data cand imi vad prietenii si familia conectata zilnic pe smartphone-uri, ignorandu-ne unul pe celalalt.

Stiti deja ca oamenii sunt tot mai atasati de telefoanele lor. Stiti ca aceasta include si potentialii dvs. clienti.

Stiti ca deseori cautam companii locale pe smartphone. Poate stiti chiar ca 82% dintre utilizatorii de smartphone-uri cauta informatii pe telefoanele lor in timp ce se afla intr-un magazin pentru a lua o decizie de cumparare.

Si probabil ati accesat un site de pe telefon doar pentru a pleca frustrat, deoarece site-ul nu a fost optimizat pentru dispozitivul dvs. mobil.

Dar, stiati ca, in timp ce 56% din traficul catre principalele site-uri web provine de pe dispozitive mobile , doar 50% dintre site-urile de afaceri mici si mijlocii sunt optimizate pentru dispozitivele mobile?

Pare contraproductiv, nu-i asa?

Si doar 40% dintre intreprinderile mici detin un site web, dar asta este o alta poveste.

Ce este optimizarea mobila?


Optimizarea mobila este un cuvant cheie in marketingul digital si reprezinta faptul ca un site web este conceput pentru a se adapta la dispozitivul pe care consumatorul il foloseste pentru a-si cauta afacerea in mediul online.

De ce intreprinderile mici au nevoie de site-uri web optimizate pentru dispozitive mobile?

Ei bine, atat motoarele de cautare, cat si persoanele care utilizeaza dispozitive mobile pentru a cauta companii locale, sunt favorizeaza site-urile web optimizate pentru mobil.

Mobile-Friendly pentru oameni

Inca din anul 2016, utilizarea internetului mobil a depasit versiunea desktop.

In plus, imaginati-va acest aspect din perspectiva consumatorului. Daca sunt pe telefonul meu cautand un loc unde sa mananc in zona mea si dau click pe site-ul unui restaurant doar pentru a gasi ca meniul este irelevant si ca site-ul este dificil de navigat, voi trece la urmatoarea cautare.

Eu nu sunt singurul care intampina astfel de probleme. Intr-un sondaj din anii trecuti, 91% dintre consumatori au spus ca s-au adresat concurentului unei companii daca site-ul web al companiei nu a fost optimizat pentru dispozitivele mobile.

Serios, optimizarea mobila este importanta:

  • 56% din cautarile din mers au intentie locala.
  • 60% dintre consumatori utilizeaza mobilul exclusiv pentru a lua decizii de cumparare.

Optimizarea mobila nu este insa importanta doar pentru consumatori. Motoarele de cautare favorizeaza prioritar site-urile web optimizate pentru dispozitive mobile, incepand de anul trecut.

Mobil pentru motoarele de cautare

Stiu ca doriti ca afacerea dvs. sa creasca in cautarile Google.

Stiati insa ca motoarele de cautare vor penaliza site-urile web daca nu sunt compatibile cu dispozitivele mobile? In aprilie 2015, Google si-a actualizat algoritmul de clasare a cautarii pentru a recompensa site-urile web compatibile cu dispozitivele mobile. Site-urile care nu erau compatibile cu dispozitivele mobile au inregistrat in cele din urma o scadere a clasamentelor de cautare, in timp ce site-urile optimizate pentru dispozitive mobile au avut tendinta clara de crestere in clasamentul Google.

Si in mai 2016, Google a modificat acest algoritm, astfel incat site-urile mobile pentru dispozitive mobile sa obtina un impuls suplimentar in clasamentul cautarilor Google.

Asadar, daca site-ul dvs. web nu este usor de utilizat de catre consumatori pe smartphone-urile lor, motoarele de cautare va vor reduce clasamentul in cautari, ceea ce va face ca consumatorii sa va gaseasca mai greu.

Cum sa creati un site Web pentru dispozitive mobile

Cum defineste Google: compatibil cu dispozitivele mobile? Iata definitia din Glosarul de termeni Google pentru mobil:

,,Utilizabil pe un dispozitiv mobil (de exemplu, site-ul nu incetineste telefonul, nu deruleaza pe orizontala in orientare verticala, nu foloseste pluginuri indisponibile precum Flash). Este conceput pentru factorul de forma al dispozitivului si pentru afisajul acestuia . ”

Site-urile web optimizate pentru dispozitive mobile au un font suficient de mare pentru citire, precum si linkuri sau butoane care pot fi utilizabile, la distante suficient de mari incat utilizatorii sa nu aiba probleme cand dau click pe butonul din dreapta. Si exista atat de multe lucruri pe care Google le ia in considerare atunci cand stabileste daca un site web este compatibil cu dispozitivele mobile.

Si Bing are criterii similare pentru a evalua caracterul mobil al unei pagini.

Factorii includ:

  • Spatierea linkurilor si a butoanelor
  • Marimea textului
  • Daca pagina se potriveste sau nu cu latimea ecranului
  • Compatibilitatea dispozitivului

Bing si Google au amandoua instrumente de testare pentru dispozitive mobile pentru site-urile web. Doar copiati si lipiti adresa URL a site-ului dvs. web si faceti click pe ,,analiza” pentru a vedea cum se comporta site-ul dvs.

Google si-a actualizat recent instrumentul de testare pentru dispozitive mobile. De asemenea, puteti verifica testul de compatibilitate al dispozitivului Bing aici.

Ganduri Finale

Daca site-ul dvs. nu este in prezent optimizat pentru mobil, atunci este timpul sa faceti o revizuire a site-ului. Incepand cu anul 2020, nu mai exista nicio scuza pentru site-urile vechi fara update-uri si optimizari la zi, care nu se incarca (sau sunt greu de accesat) pe dispozitivele mobile, deoarece Google le penalizeaza deopotriva.

Discutati cu un dezvoltator web despre optimizarea site-ului dvs. pentru dispozitive mobile. Nu pierdeti clienti (si bani!) fata de concurenti doar pentru ca nu pot naviga pe site-ul dvs. pe smartphone-urile lor.

Serviciile noastre locale de marketing pentru cautare web vin cu un site adaptat pentru dispozitive mobile!

noutati google


Comentarii

Postari Populare

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele de tip ads, astfel incat elaborarea unei strategii eficiente de optimizare a motoarelor de cautare (SEO ) necesita munca, dar merita efortul. Prin optimizarea elementelor cheie ale site-ului dvs. web, puteti imbunatati in mod dramatic vizibilitatea acestuia in rezultatele cautarilor organice. Cu peste un miliard de site-uri web online in prezent, cum va asigurati ca motoarele de cautare va pot gasi si evidentia site-ul? Garry Grant, director executiv al SEO Incorporated, s-a alaturat recent podcastului Future of Work pentru a discuta despre natura critica a pozitionarii in topurile Google pentru cresterea veniturilor din afaceri. Aceasta evolutie a inteligentei artificiale si a algoritmilor Google subliniaza peisajul vital si schimbator al SEO, in care adaptabilitatea si cunoasterea celor mai bune practici actuale sunt esentiale pentru a mentine un clasament relevant si ridicat in cautar...

Cum sa devii copywriter: Un ghid pas cu pas

Un copywriter este o persoana care scrie cu intentia de a-si educa, convinge sau influenta publicul, adesea cu scopul de a vinde un produs sau un serviciu. Copywriterii au o intelegere a publicului lor si stiu cum sa influenteze luarea deciziilor prin cuvinte si sugestii. Daca va place sa scrieti, poate doriti sa luati in considerare o cariera in copywriting . In acest articol, exploram ce face un copywriter, principalele tipuri de copywriting , abilitatile comune ale copywriterilor si cum sa deveniti copywriter. Care sunt principalele tipuri de copywriting? Copywriterii scriu texte si ofera consumatorilor si clientilor informatii despre un anumit serviciu sau produs. Cele trei tipuri principale de copywriteri sunt: 1. Redactorii de agentie Copywriterii de agentie isi asigura un post intr-o agentie care deserveste mai multi clienti si, de obicei, vor trebui sa lucreze cu norma intreaga. Veti finaliza adesea proiecte care pot fi provocatoare si care necesita creativitate pentru a ajut...

De ce Marketing Online si de ce este important?

A stazi ne vom referi la elementele de baza pentru marketing online si cum sa-l folosesti pentru a-ti extinde afacerea in mediul online. Marketingul online reprezinta utilizarea marketingului pentru a comercializa produse sau servicii in mediul online. Ia in considerare utilizarea diferitelor canale digitale, cum ar fi retelele sociale, motoarele de cautare, paginile web, comunicarile prin e-mail si  marketingul de continut . Marketingul online este important deoarece are un impact asupra perceptiilor clientilor despre o companie sau un produs. De asemenea, influenteaza modul in care clientii iau masuri in ceea ce priveste o companie sau un produs. Si nu in ultimul rand, ajuta companiile sa-si atinga scopurile si obiectivele prin achizitionarea de noi clienti si pastrarea acestora pe termen lung.   4 Divizii Majore de Marketing Digital   Exista multe moduri in care peisajul digital se schimba si in aceasta sectiune vom explora 4 divizii diferite care se incadreaza in mark...

Ar trebui sa va construiti propriul site web sau sa apelati la o firma de web design?

Ati ales numele site-ului web si adresa URL perfecta. Acum, este timpul sa creati propriul site web si sa-l puneti online. Crearea unui site web a devenit mai usoara de-a lungul anilor, deoarece exista multe programe de creare site-uri web pentru a va crea singur un site de afaceri. Pe de alta parte, s-ar putea sa preferati sa angajati o firma de web design sau un web deisgner profesionist. Care dintre ele este cea mai buna varianta?   Ce este un constructor de site-uri web?   Un constructor de site-uri web  este un instrument care va arata cum sa realizati un site web fara a avea experienta in inginerie sau codificare. Acesta ofera sabloane pentru crearea de site-uri web pe care le puteti personaliza. Un web builder poate fi fie un program, fie o platforma care faciliteaza construirea unui site.   Avantajele si dezavantajele utilizarii unui constructor de site-uri web Printre avantajele utilizarii unui constructor de site-uri web se numara faptul ca nu trebuie sa st...

Asteptari versus realitate: impactul in marketingul digital asupra afacerii tale

Cert este ca impactul in marketingul digital in majoritatea companiilor este folosit astazi pentru promotii. A devenit o practica obisnuita si ar fi o mare greseala daca nu folositi niciun model de promovare online. Poate fi benefic atat pentru companiile mici, cat si pentru cele mari. Cu toate acestea, necesita unele abilitati si experienta. Nu poti sa creezi pur si simplu o platforma online sau o pagina FB si sa te astepti la multi vizitatori si vanzari. Daca aveti nevoie de asistenta profesionala in acest domeniu, verificati aceasta pagina. In plus, promovarea prin intermediul platformelor online in sine ar putea sa nu fie singurul lucru de care aveti nevoie. Exista multe optiuni disponibile, dar necesita si abordarea corecta. Cheia este sa gasesti un echilibru intre asteptarile tale si realitatea pe care o poti obtine din acest model de promovare. Va vom prezenta cateva exemple in articolul urmator. Acoperirea crescuta duce la un profit mai mare Desi este crucial sa ajungeti la mai...