Treceți la conținutul principal

Iata motivul pentru care site-ul dvs. web trebuie sa fie optimizat pentru dispozitivul mobil

 



Nu voi incepe aceasta postare cu o poveste despre cum de fiecare data cand imi vad prietenii si familia conectata zilnic pe smartphone-uri, ignorandu-ne unul pe celalalt.

Stiti deja ca oamenii sunt tot mai atasati de telefoanele lor. Stiti ca aceasta include si potentialii dvs. clienti.

Stiti ca deseori cautam companii locale pe smartphone. Poate stiti chiar ca 82% dintre utilizatorii de smartphone-uri cauta informatii pe telefoanele lor in timp ce se afla intr-un magazin pentru a lua o decizie de cumparare.

Si probabil ati accesat un site de pe telefon doar pentru a pleca frustrat, deoarece site-ul nu a fost optimizat pentru dispozitivul dvs. mobil.

Dar, stiati ca, in timp ce 56% din traficul catre principalele site-uri web provine de pe dispozitive mobile , doar 50% dintre site-urile de afaceri mici si mijlocii sunt optimizate pentru dispozitivele mobile?

Pare contraproductiv, nu-i asa?

Si doar 40% dintre intreprinderile mici detin un site web, dar asta este o alta poveste.

Ce este optimizarea mobila?


Optimizarea mobila este un cuvant cheie in marketingul digital si reprezinta faptul ca un site web este conceput pentru a se adapta la dispozitivul pe care consumatorul il foloseste pentru a-si cauta afacerea in mediul online.

De ce intreprinderile mici au nevoie de site-uri web optimizate pentru dispozitive mobile?

Ei bine, atat motoarele de cautare, cat si persoanele care utilizeaza dispozitive mobile pentru a cauta companii locale, sunt favorizeaza site-urile web optimizate pentru mobil.

Mobile-Friendly pentru oameni

Inca din anul 2016, utilizarea internetului mobil a depasit versiunea desktop.

In plus, imaginati-va acest aspect din perspectiva consumatorului. Daca sunt pe telefonul meu cautand un loc unde sa mananc in zona mea si dau click pe site-ul unui restaurant doar pentru a gasi ca meniul este irelevant si ca site-ul este dificil de navigat, voi trece la urmatoarea cautare.

Eu nu sunt singurul care intampina astfel de probleme. Intr-un sondaj din anii trecuti, 91% dintre consumatori au spus ca s-au adresat concurentului unei companii daca site-ul web al companiei nu a fost optimizat pentru dispozitivele mobile.

Serios, optimizarea mobila este importanta:

  • 56% din cautarile din mers au intentie locala.
  • 60% dintre consumatori utilizeaza mobilul exclusiv pentru a lua decizii de cumparare.

Optimizarea mobila nu este insa importanta doar pentru consumatori. Motoarele de cautare favorizeaza prioritar site-urile web optimizate pentru dispozitive mobile, incepand de anul trecut.

Mobil pentru motoarele de cautare

Stiu ca doriti ca afacerea dvs. sa creasca in cautarile Google.

Stiati insa ca motoarele de cautare vor penaliza site-urile web daca nu sunt compatibile cu dispozitivele mobile? In aprilie 2015, Google si-a actualizat algoritmul de clasare a cautarii pentru a recompensa site-urile web compatibile cu dispozitivele mobile. Site-urile care nu erau compatibile cu dispozitivele mobile au inregistrat in cele din urma o scadere a clasamentelor de cautare, in timp ce site-urile optimizate pentru dispozitive mobile au avut tendinta clara de crestere in clasamentul Google.

Si in mai 2016, Google a modificat acest algoritm, astfel incat site-urile mobile pentru dispozitive mobile sa obtina un impuls suplimentar in clasamentul cautarilor Google.

Asadar, daca site-ul dvs. web nu este usor de utilizat de catre consumatori pe smartphone-urile lor, motoarele de cautare va vor reduce clasamentul in cautari, ceea ce va face ca consumatorii sa va gaseasca mai greu.

Cum sa creati un site Web pentru dispozitive mobile

Cum defineste Google: compatibil cu dispozitivele mobile? Iata definitia din Glosarul de termeni Google pentru mobil:

,,Utilizabil pe un dispozitiv mobil (de exemplu, site-ul nu incetineste telefonul, nu deruleaza pe orizontala in orientare verticala, nu foloseste pluginuri indisponibile precum Flash). Este conceput pentru factorul de forma al dispozitivului si pentru afisajul acestuia . ”

Site-urile web optimizate pentru dispozitive mobile au un font suficient de mare pentru citire, precum si linkuri sau butoane care pot fi utilizabile, la distante suficient de mari incat utilizatorii sa nu aiba probleme cand dau click pe butonul din dreapta. Si exista atat de multe lucruri pe care Google le ia in considerare atunci cand stabileste daca un site web este compatibil cu dispozitivele mobile.

Si Bing are criterii similare pentru a evalua caracterul mobil al unei pagini.

Factorii includ:

  • Spatierea linkurilor si a butoanelor
  • Marimea textului
  • Daca pagina se potriveste sau nu cu latimea ecranului
  • Compatibilitatea dispozitivului

Bing si Google au amandoua instrumente de testare pentru dispozitive mobile pentru site-urile web. Doar copiati si lipiti adresa URL a site-ului dvs. web si faceti click pe ,,analiza” pentru a vedea cum se comporta site-ul dvs.

Google si-a actualizat recent instrumentul de testare pentru dispozitive mobile. De asemenea, puteti verifica testul de compatibilitate al dispozitivului Bing aici.

Ganduri Finale

Daca site-ul dvs. nu este in prezent optimizat pentru mobil, atunci este timpul sa faceti o revizuire a site-ului. Incepand cu anul 2020, nu mai exista nicio scuza pentru site-urile vechi fara update-uri si optimizari la zi, care nu se incarca (sau sunt greu de accesat) pe dispozitivele mobile, deoarece Google le penalizeaza deopotriva.

Discutati cu un dezvoltator web despre optimizarea site-ului dvs. pentru dispozitive mobile. Nu pierdeti clienti (si bani!) fata de concurenti doar pentru ca nu pot naviga pe site-ul dvs. pe smartphone-urile lor.

Serviciile noastre locale de marketing pentru cautare web vin cu un site adaptat pentru dispozitive mobile!

noutati google


Comentarii

Postari Populare

Pentru Facebook si Google, Local SEO nu reprezinta concurenta

  I n ciuda incursiunilor Facebook, specialistii insista asupra faptului ca ofertele platformelor online de business servesc scopuri diferite si se pot completa reciproc atunci cand sunt utilizate corect. Google este jucatorul cheie pentru orice afacere care doreste apara in cautarile online, deoarece mentine o cota de  68% din piata  , insa Facebook a facut unele incursiuni, iar expertii spun ca in viitor ar putea deveni o solutie alternativa datorita unor investitii majore in acest domeniu atat de controversat. Cautarea nu mai este limitata de marketingul motoarelor de cautare (SEM) si de optimizarea motoarelor de cautare (SEO), in special atunci cand vine vorba de directionarea clientilor mobile la nivel local. Cercetarile de la Google au aratat ca 70% dintre utilizatorii de smartphone-uri care au cumparat ceva dintr-un magazin de constructii foloseau dispozitivul mobil pentru informatii in prealabil si ca o  patrime foloseau o harta inainte de a efectua o tranzac...

De ce ai nevoie de o strategie de video marketing in 2023

  D escoperiti importanta video-marketing-ului pentru afacerea dvs. impreuna cu ideile de video marketing, pentru a face ca realizarea campaniilor de video marketing sa fie simple si usoare. Pana acum, probabil ca stiti deja ca video marketingul este esential pentru a atrage noi clienti si a-i incuraja pe cei existenti sa ramana loiali. Gasirea celui mai bun mod de a-l implementa in  strategia dvs. de marketing  este o alta poveste. Nu este suficient sa creezi cateva videoclipuri personale si sa speri ca vei obtine rezultate remarcabile. Consumatorii de astazi sunt inundati de continut video inovator si creativ care ii implica la nivel personal. Daca doriti sa va intreceti cu concurentii dvs., va trebui sa abordati video marketingul in mod strategic. Vestea minunata este ca exista o multime de moduri in care puteti dezvolta si implementa o strategie de video marketing. Acest ghid este plin de sfaturi de video marketing care va vor ajuta sa iesiti din anonimat in 2021 pent...

Cum poti angaja un Expert SEO care poate tine pasul cu schimbarea SEO

P rofesia de Expert SEO s-a schimbat dramatic de-a lungul anilor. Pe masura ce Google isi modifica algoritmii, specialistii in SEO trebuie sa-si adapteze rapid practicile pentru a ține pasul. Cu timpul, unele dintre cele mai comune metode s-au oprit pur și simplu din lucru. Google angajeaza cei mai buni specialisti din lume pentru a-si pastra imunitatea algoritmului la activitati care ar putea afecta rezultatele cautarii. Pe cealalta parte a ecuatiei, specialistii SEO trebuie sa-si adapteze site-urile web pentru a se potrivi cat mai mult algoritmului curent. Desi cunoasterea modului in care algoritmul s-a schimbat in timp este utila in anumite conditii, este necesar, de asemenea, sa angajeze candidati SEO care poseda urmatoarele abilitati: Daca ati mai lucrat in SEO, mai ales intr-o industrie unde vanzarile depind in mare masura de vizibilitatea dvs. in rezultatele cautarii, stiti ce inseamna sa pierdeti sau sa castigati un rang superior Google. Un specialist SEO ar trebui sa poata ras...

6 strategii pentru cresterea traficului site-urilor

  D aca compania dvs. are un site web care vinde produsul dvs. si creste gradul de constientizare a marcii dvs., generarea traficului catre site este una dintre cele mai bune modalitati de a va promova compania. Internetul este din ce in ce mai aglomerat si fiecare site are nevoie de ceva care sa faca diferenta. Pentru a creste traficul site-ului web, apelati la  Agent Promovator , o agentie de marketing digital cu servicii complete, pentru a va spori prezenta online si pentru a va asigura ca site-ul dvs. web iese in evidenta in mediul online. Cu sediul in Bucuresti, suntem focusati in a ajuta companiile mici sa dezvolte o prezenta online competitiva si scalabila pe termen lung fata de concurenta. Credem ca ramanem implicati in acest proces cu fiecare provocare noua si ne place sa ii tinem pe clientii nostri la curent cu investitiile lor in marketingul online. Indiferent daca va dezvoltati prezenta online sau cautati sa ii oferiti o imbunatatire pentru a tine pasul cu piata af...

6 motive pentru care consultantul in marketing online ar trebui sa lucreze in locatia clientului

  I n viitor, toate companiile vor fi companii de tehnologie. Firmele traditionale trebuie sa isi imbunatateasca capacitatile tehnologice pentru a se upgrada cu cele ale concurentilor lor – altfel se vor confrunta cu disparitia lor. Uitati-va la explozia mediatica a companiilor:  Netflix  ,  Amazon  si  Airbnb  si ce realizari au obtinut in industriile lor, dar si dincolo de ele. Tehnologia devine o parte integranta a strategiei companiilor si a avantajului competitiv. Aici intra rolul  consultantilor in marketing online . Exista multe tipuri de consultanti si abordari, dar una este de neegalat in executia si valoarea sa: modelul “echipelor incorporate” – consultanti care lucreaza in locatia clientului. Exista sase avantaje cheie pentru o agentie tehnologica care inoveaza si creeaza servicii digitale pe loc, in loc de la distanta, in propriile studiouri, ceea ce poate fi clasata, in cel mai rau caz, pe mai multe fusuri orare. 1. Cele mai multe pro...