Treceți la conținutul principal

Pentru Facebook si Google, Local SEO nu reprezinta concurenta

 



In ciuda incursiunilor Facebook, specialistii insista asupra faptului ca ofertele platformelor online de business servesc scopuri diferite si se pot completa reciproc atunci cand sunt utilizate corect.

Google este jucatorul cheie pentru orice afacere care doreste apara in cautarile online, deoarece mentine o cota de 68% din piata , insa Facebook a facut unele incursiuni, iar expertii spun ca in viitor ar putea deveni o solutie alternativa datorita unor investitii majore in acest domeniu atat de controversat.

Cautarea nu mai este limitata de marketingul motoarelor de cautare (SEM) si de optimizarea motoarelor de cautare (SEO), in special atunci cand vine vorba de directionarea clientilor mobile la nivel local. Cercetarile de la Google au aratat ca 70% dintre utilizatorii de smartphone-uri care au cumparat ceva dintr-un magazin de constructii foloseau dispozitivul mobil pentru informatii in prealabil si ca o patrime foloseau o harta inainte de a efectua o tranzactie. Avand in vedere ca Google si  mai nou Facebook continua sa lanseze mai multe produse si servicii publicitare precum locatiile promovate, marketingul local de cautare – Local SEO, va deveni un element mult mai important privind implicarea grupurilor in crestere, ale utilizatorilor de telefonie mobila.

“Pe masura ce atentia utilizatorilor continua sa scada si asteptarile pentru experienta utilizatorului cresc, cautarea locala are cel mai mare potential de conectare a consumatorilor cu produsele si serviciile dvs. (in calitate de marketer/marca) comparativ cu orice alt mediu de marketing”, a declarat Mario Grigorescu, Consultant Marketing Online si Local Guide – Nivelul 6.

“De ce? Deoarece utilizatorii care efectueaza cautari locale au adesea un grad ridicat de intentie de cumparare si sunt agnostici la marci”, a adaugat el.

,,Drept urmare, clientii care sunt convertiti printr-o strategie de cautare locala robusta reprezinta un cost-pe-achizitie mediu mai mic pentru marketeri.”

Miscarea Inteligenta

Marketingul de cautare locala in general are cel mai mare ROI ca si potential pentru marcile cu o amprenta mare in cautarile organice. Pentru acesti marketeri, continuarea mutarii investitiilor si activelor de marketing catre cautarea locala reprezinta miscarea inteligenta, in viitorul apropiat.

Desi Google este liderul clar al cautarii, deocamdata, o parte din aceasta provine pur si simplu dintr-un context mai profund, de lunga durata in domeniu, iar Facebook incepe sa impartaseasca unele asemanari. Pentru prima data, Facebook investeste mai multe resurse in cautarea locala, si asta reprezinta doar o ,,chestiune de timp” inainte ca decalajul dintre cele doua platforme online si ofertele Facebook sa atinga un punct critic de asemanare.

Pe planul descoperirii, reteaua sociala Facebook a lansat o aplicatie Evenimente in octombrie, care permite utilizatorilor sa exploreze evenimentele din apropierea zonelor targetate si doar cateva saptamani mai tarziu a adaugat un marcaj al recomandarilor si modalitatilor mai bune de a interactiona cu intreprinderile locale de pe platforma sa principala.

In timp ce Google are interfata Compania mea pe Google pentru a oferi marketingului un control mai bun asupra listarilor locale, Facebook are o functionalitate similara prin aplicatia ,,Locatii”, pe care Mario a descris-o ca reprezentand un localizator de magazine in mediul online. Facebook nu efectueaza, deocamdata, cautari de descoperire pentru afacerile locale.

Implicand Diferentele

Avand in vedere escaladarea recenta a serviciilor locale pe Facebook, aceasta poate parea ca un scenariu care sa se pregateasca pentru o concurenta rigida, dar expertii spun ca cele doua servicii in acest moment reprezinta destinatii diferite astfel incat sa se completeze reciproc atunci cand sunt folosite inteligent.

“Primul lucru de inteles este faptul ca majoritatea cautarilor locale se intampla in continuare pe motoarele de cautare precum Google. Exista unii utilizatori priceputi care cauta pe o retea de socializare, dar de multe ori poate fi mai mult o intrebare de genul: Hei, care cunoaste o cafenea buna in Birmingham?” – Marcus Miller, Specialist SEO & Digital Marketing la Bowler Hat , o firma de marketing din Marea Britanie, a declarat pentru Marketing Dive.

,,Gasirea afacerilor locale este mai buna pentru comenzile pe Google”, a adaugat el.

,,Obtinerea unei ferestre in inima si sufletul companiilor respective este mult mai usor de obtinut pe Facebook”.

In mod natural, rezulta din asta, faptul ca este esential ca marketerii sa inteleaga ce tip de cautari distincte utilizeaza persoanele care acceseaza Facebook si Google.

noutati google


Comentarii

Postari Populare

Cum sa devii copywriter: Un ghid pas cu pas

Un copywriter este o persoana care scrie cu intentia de a-si educa, convinge sau influenta publicul, adesea cu scopul de a vinde un produs sau un serviciu. Copywriterii au o intelegere a publicului lor si stiu cum sa influenteze luarea deciziilor prin cuvinte si sugestii. Daca va place sa scrieti, poate doriti sa luati in considerare o cariera in copywriting . In acest articol, exploram ce face un copywriter, principalele tipuri de copywriting , abilitatile comune ale copywriterilor si cum sa deveniti copywriter. Care sunt principalele tipuri de copywriting? Copywriterii scriu texte si ofera consumatorilor si clientilor informatii despre un anumit serviciu sau produs. Cele trei tipuri principale de copywriteri sunt: 1. Redactorii de agentie Copywriterii de agentie isi asigura un post intr-o agentie care deserveste mai multi clienti si, de obicei, vor trebui sa lucreze cu norma intreaga. Veti finaliza adesea proiecte care pot fi provocatoare si care necesita creativitate pentru a ajut...

Ryan Reynolds & Co au pus la cale aceasta strategie de marketing pentru a face din Deadpool un succes de 1 miliard de dolari

  Sinopsis Staruri de la Hollywood precum Ryan Reynolds folosesc cascadorii neconventionale pentru a pune la cale aceasta strategie de marketing si a se conecta cu publicul Gen-Z , potrivit sefului de marketing al Disney, Asad Ayaz . Succesul din aceasta vara " Deadpool & Wolverine " exemplifica aceasta abordare, actorii aparand in videoclipuri muzicale, emisiuni culinare si evenimente live pentru a atrage publicul mai tanar. Strategia a ajutat filmul sa se apropie de 1 miliard de dolari la nivel global! De la aparitii in videoclipuri K-pop la prepararea de chimichangas cu bucatari celebri, staruri de cinema precum Ryan Reynolds incearca tot mai multe cascadorii neortodoxe pentru a ajunge la publicul fragmentat al generatiei Z , potrivit sefului de marketing al Disney. Gigantul studio hollywoodian se bucura de o vara plina de succese, filmul ireverentios cu supereroi " Deadpool & Wolverine " devenind cel mai recent film al sau care va depasi 1 miliard de d...

Cine poate fi Manager Proiect in mediul online?

Vrei sa stii de ce proiectul tau digital are nevoie de un manager proiect, dar nu stii cine poate fi manager de proiect pentru afacerea ta? Azi voi discuta despre rolul managerului de proiect digital pentru afacerea ta. Acest rol combina cunostintele de marketing cu managementul contului, strategiile si abilitatile de executie pentru a crea o combinatie perfecta pentru persoanele care sunt extrem de organizate, motivate si se bucura de directionarea altora si de respectarea termenelor limita. Potrivit DigitalProjectManager.com , titlul de manager de proiect digital (DPM) poate fi numit unui manager de proiect web, manager de proiect de marketing digital, producator web sau producator digital. Potrivit  Glassdoor.com , salariul mediu in USA pentru DPM este de 63.174 USD in Statele Unite, salariile ajungand pana la 93.000 de dolari anual, salariile fiind in functie de locatie si experienta. Managerii de proiect digital, in sensul cel mai simplu, asigura lucrurile intr-o lume digitala...

De ce ai nevoie de o strategie de video marketing in 2023

  D escoperiti importanta video-marketing-ului pentru afacerea dvs. impreuna cu ideile de video marketing, pentru a face ca realizarea campaniilor de video marketing sa fie simple si usoare. Pana acum, probabil ca stiti deja ca video marketingul este esential pentru a atrage noi clienti si a-i incuraja pe cei existenti sa ramana loiali. Gasirea celui mai bun mod de a-l implementa in  strategia dvs. de marketing  este o alta poveste. Nu este suficient sa creezi cateva videoclipuri personale si sa speri ca vei obtine rezultate remarcabile. Consumatorii de astazi sunt inundati de continut video inovator si creativ care ii implica la nivel personal. Daca doriti sa va intreceti cu concurentii dvs., va trebui sa abordati video marketingul in mod strategic. Vestea minunata este ca exista o multime de moduri in care puteti dezvolta si implementa o strategie de video marketing. Acest ghid este plin de sfaturi de video marketing care va vor ajuta sa iesiti din anonimat in 2021 pent...

Cum sa dezvolti o strategie SEO in 2024

Cu peste 1 miliard de site-uri web care exista pe internet in orice moment, cum naiba ar trebui ca o cautare aleatorie pe internet sa descopere site-ul tau? Un raspuns este cum sa dezvolti o strategie SEO, sau optimizarea pentru motoarele de cautare , este practica de optimizare a site-ului dvs. pentru a-i creste vizibilitatea pe Google, Microsoft Bing si alte motoare de cautare in speranta de a ajunge pe ravnita prima pagina a rezultatelor cautarii. Iata un ghid cuprinzator despre cum sa folositi cele mai bune strategii SEO pentru a va optimiza site-ul web in scopul de a creste numarul de vizitatori fara a fi nevoie sa platiti pentru publicitate. Ce este o strategie SEO? SEO consta in personalizarea continutului si structurii unui site web pentru a se potrivi cu algoritmii utilizati de motoarele de cautare pentru a clasifica site-urile web. O strategie SEO serveste drept foaie de parcurs deliberata pentru a creste credibilitatea site-ului dvs. in ochii motoarelor de cautare. Daca se...