Treceți la conținutul principal

Pentru Facebook si Google, Local SEO nu reprezinta concurenta

 



In ciuda incursiunilor Facebook, specialistii insista asupra faptului ca ofertele platformelor online de business servesc scopuri diferite si se pot completa reciproc atunci cand sunt utilizate corect.

Google este jucatorul cheie pentru orice afacere care doreste apara in cautarile online, deoarece mentine o cota de 68% din piata , insa Facebook a facut unele incursiuni, iar expertii spun ca in viitor ar putea deveni o solutie alternativa datorita unor investitii majore in acest domeniu atat de controversat.

Cautarea nu mai este limitata de marketingul motoarelor de cautare (SEM) si de optimizarea motoarelor de cautare (SEO), in special atunci cand vine vorba de directionarea clientilor mobile la nivel local. Cercetarile de la Google au aratat ca 70% dintre utilizatorii de smartphone-uri care au cumparat ceva dintr-un magazin de constructii foloseau dispozitivul mobil pentru informatii in prealabil si ca o patrime foloseau o harta inainte de a efectua o tranzactie. Avand in vedere ca Google si  mai nou Facebook continua sa lanseze mai multe produse si servicii publicitare precum locatiile promovate, marketingul local de cautare – Local SEO, va deveni un element mult mai important privind implicarea grupurilor in crestere, ale utilizatorilor de telefonie mobila.

“Pe masura ce atentia utilizatorilor continua sa scada si asteptarile pentru experienta utilizatorului cresc, cautarea locala are cel mai mare potential de conectare a consumatorilor cu produsele si serviciile dvs. (in calitate de marketer/marca) comparativ cu orice alt mediu de marketing”, a declarat Mario Grigorescu, Consultant Marketing Online si Local Guide – Nivelul 6.

“De ce? Deoarece utilizatorii care efectueaza cautari locale au adesea un grad ridicat de intentie de cumparare si sunt agnostici la marci”, a adaugat el.

,,Drept urmare, clientii care sunt convertiti printr-o strategie de cautare locala robusta reprezinta un cost-pe-achizitie mediu mai mic pentru marketeri.”

Miscarea Inteligenta

Marketingul de cautare locala in general are cel mai mare ROI ca si potential pentru marcile cu o amprenta mare in cautarile organice. Pentru acesti marketeri, continuarea mutarii investitiilor si activelor de marketing catre cautarea locala reprezinta miscarea inteligenta, in viitorul apropiat.

Desi Google este liderul clar al cautarii, deocamdata, o parte din aceasta provine pur si simplu dintr-un context mai profund, de lunga durata in domeniu, iar Facebook incepe sa impartaseasca unele asemanari. Pentru prima data, Facebook investeste mai multe resurse in cautarea locala, si asta reprezinta doar o ,,chestiune de timp” inainte ca decalajul dintre cele doua platforme online si ofertele Facebook sa atinga un punct critic de asemanare.

Pe planul descoperirii, reteaua sociala Facebook a lansat o aplicatie Evenimente in octombrie, care permite utilizatorilor sa exploreze evenimentele din apropierea zonelor targetate si doar cateva saptamani mai tarziu a adaugat un marcaj al recomandarilor si modalitatilor mai bune de a interactiona cu intreprinderile locale de pe platforma sa principala.

In timp ce Google are interfata Compania mea pe Google pentru a oferi marketingului un control mai bun asupra listarilor locale, Facebook are o functionalitate similara prin aplicatia ,,Locatii”, pe care Mario a descris-o ca reprezentand un localizator de magazine in mediul online. Facebook nu efectueaza, deocamdata, cautari de descoperire pentru afacerile locale.

Implicand Diferentele

Avand in vedere escaladarea recenta a serviciilor locale pe Facebook, aceasta poate parea ca un scenariu care sa se pregateasca pentru o concurenta rigida, dar expertii spun ca cele doua servicii in acest moment reprezinta destinatii diferite astfel incat sa se completeze reciproc atunci cand sunt folosite inteligent.

“Primul lucru de inteles este faptul ca majoritatea cautarilor locale se intampla in continuare pe motoarele de cautare precum Google. Exista unii utilizatori priceputi care cauta pe o retea de socializare, dar de multe ori poate fi mai mult o intrebare de genul: Hei, care cunoaste o cafenea buna in Birmingham?” – Marcus Miller, Specialist SEO & Digital Marketing la Bowler Hat , o firma de marketing din Marea Britanie, a declarat pentru Marketing Dive.

,,Gasirea afacerilor locale este mai buna pentru comenzile pe Google”, a adaugat el.

,,Obtinerea unei ferestre in inima si sufletul companiilor respective este mult mai usor de obtinut pe Facebook”.

In mod natural, rezulta din asta, faptul ca este esential ca marketerii sa inteleaga ce tip de cautari distincte utilizeaza persoanele care acceseaza Facebook si Google.

noutati google


Comentarii

Postari Populare

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele de tip ads, astfel incat elaborarea unei strategii eficiente de optimizare a motoarelor de cautare (SEO ) necesita munca, dar merita efortul. Prin optimizarea elementelor cheie ale site-ului dvs. web, puteti imbunatati in mod dramatic vizibilitatea acestuia in rezultatele cautarilor organice. Cu peste un miliard de site-uri web online in prezent, cum va asigurati ca motoarele de cautare va pot gasi si evidentia site-ul? Garry Grant, director executiv al SEO Incorporated, s-a alaturat recent podcastului Future of Work pentru a discuta despre natura critica a pozitionarii in topurile Google pentru cresterea veniturilor din afaceri. Aceasta evolutie a inteligentei artificiale si a algoritmilor Google subliniaza peisajul vital si schimbator al SEO, in care adaptabilitatea si cunoasterea celor mai bune practici actuale sunt esentiale pentru a mentine un clasament relevant si ridicat in cautar...

Cum sa devii copywriter: Un ghid pas cu pas

Un copywriter este o persoana care scrie cu intentia de a-si educa, convinge sau influenta publicul, adesea cu scopul de a vinde un produs sau un serviciu. Copywriterii au o intelegere a publicului lor si stiu cum sa influenteze luarea deciziilor prin cuvinte si sugestii. Daca va place sa scrieti, poate doriti sa luati in considerare o cariera in copywriting . In acest articol, exploram ce face un copywriter, principalele tipuri de copywriting , abilitatile comune ale copywriterilor si cum sa deveniti copywriter. Care sunt principalele tipuri de copywriting? Copywriterii scriu texte si ofera consumatorilor si clientilor informatii despre un anumit serviciu sau produs. Cele trei tipuri principale de copywriteri sunt: 1. Redactorii de agentie Copywriterii de agentie isi asigura un post intr-o agentie care deserveste mai multi clienti si, de obicei, vor trebui sa lucreze cu norma intreaga. Veti finaliza adesea proiecte care pot fi provocatoare si care necesita creativitate pentru a ajut...

De ce Marketing Online si de ce este important?

A stazi ne vom referi la elementele de baza pentru marketing online si cum sa-l folosesti pentru a-ti extinde afacerea in mediul online. Marketingul online reprezinta utilizarea marketingului pentru a comercializa produse sau servicii in mediul online. Ia in considerare utilizarea diferitelor canale digitale, cum ar fi retelele sociale, motoarele de cautare, paginile web, comunicarile prin e-mail si  marketingul de continut . Marketingul online este important deoarece are un impact asupra perceptiilor clientilor despre o companie sau un produs. De asemenea, influenteaza modul in care clientii iau masuri in ceea ce priveste o companie sau un produs. Si nu in ultimul rand, ajuta companiile sa-si atinga scopurile si obiectivele prin achizitionarea de noi clienti si pastrarea acestora pe termen lung.   4 Divizii Majore de Marketing Digital   Exista multe moduri in care peisajul digital se schimba si in aceasta sectiune vom explora 4 divizii diferite care se incadreaza in mark...

Ar trebui sa va construiti propriul site web sau sa apelati la o firma de web design?

Ati ales numele site-ului web si adresa URL perfecta. Acum, este timpul sa creati propriul site web si sa-l puneti online. Crearea unui site web a devenit mai usoara de-a lungul anilor, deoarece exista multe programe de creare site-uri web pentru a va crea singur un site de afaceri. Pe de alta parte, s-ar putea sa preferati sa angajati o firma de web design sau un web deisgner profesionist. Care dintre ele este cea mai buna varianta?   Ce este un constructor de site-uri web?   Un constructor de site-uri web  este un instrument care va arata cum sa realizati un site web fara a avea experienta in inginerie sau codificare. Acesta ofera sabloane pentru crearea de site-uri web pe care le puteti personaliza. Un web builder poate fi fie un program, fie o platforma care faciliteaza construirea unui site.   Avantajele si dezavantajele utilizarii unui constructor de site-uri web Printre avantajele utilizarii unui constructor de site-uri web se numara faptul ca nu trebuie sa st...

Asteptari versus realitate: impactul in marketingul digital asupra afacerii tale

Cert este ca impactul in marketingul digital in majoritatea companiilor este folosit astazi pentru promotii. A devenit o practica obisnuita si ar fi o mare greseala daca nu folositi niciun model de promovare online. Poate fi benefic atat pentru companiile mici, cat si pentru cele mari. Cu toate acestea, necesita unele abilitati si experienta. Nu poti sa creezi pur si simplu o platforma online sau o pagina FB si sa te astepti la multi vizitatori si vanzari. Daca aveti nevoie de asistenta profesionala in acest domeniu, verificati aceasta pagina. In plus, promovarea prin intermediul platformelor online in sine ar putea sa nu fie singurul lucru de care aveti nevoie. Exista multe optiuni disponibile, dar necesita si abordarea corecta. Cheia este sa gasesti un echilibru intre asteptarile tale si realitatea pe care o poti obtine din acest model de promovare. Va vom prezenta cateva exemple in articolul urmator. Acoperirea crescuta duce la un profit mai mare Desi este crucial sa ajungeti la mai...