Treceți la conținutul principal

Cum isi pregatesc intreprinderile mici strategii de marketing pentru recesiune

 Liderii din domeniul marketingului isi impartasesc perspectivele privind modul in care trebuie sa va pregatiti afacerea in contextul unei economii incerte.Toate discutiile despre recesiune ii obliga pe proprietarii de afaceri mici sa spere la ce e mai bun si sa se pregateasca pentru ce e mai rau. Pentru a intelege cum se pregatesc micile intreprinderi, am contactat mai multe agentii de marketing specializate in colaborarea cu antreprenorii pentru a se dezvolta si a se extinde. Pregatirea pentru o perioada de scadere este ca si cum ai face schi fond. Trebuie sa fii pregatit sa faci fata furtunii. Pentru a va ajuta, am combinat feedback-ul lor cu strategiile de marketing pe care le implementam in agentia noastra pentru a fi pregatiti pentru orice ne-ar rezerva viitorul.

recesiune

Nu va exista o abordare unica pentru toti. Abordarea dvs. va depinde de situatia dvs. actuala si de nivelul de marketing pe care l-ati implementat. In capatul mai mare al pietei intreprinderilor mici, veti avea o echipa de marketing completa si diverse agentii care sa va sprijine afacerea. Iar la capatul mai mic al spectrului, este posibil sa aveti un singur manager de marketing. Evaluati fiecare dintre aceste strategii in functie de modul in care se vor aplica afacerii dvs. si dimensionati-le corect pentru abordarea dvs.

In legatura cu acest subiect: Impactul marketingului digital asupra afacerii tale

 

Creati puncte de declansare pentru schimbari in cheltuielile de marketing

 
Daca exista o recesiune, ne putem astepta ca veniturile sa scada. Daca se intampla acest lucru, ce se va intampla cu cheltuielile de marketing? Cel mai bine este sa planificati aceste decizii din timp, atunci cand nu sunteti sub stresul momentului. Unde veti diminua cheltuielile? Unde veti creste cheltuielile? Ce masuratori veti folosi pentru a masura succesul sau esecul initiativelor? Care este costul tinta pe lead? Care este costul tinta pe client nou? Toate acestea sunt intrebari pe care antreprenorii si echipele lor de marketing si le pun chiar acum.

Lucram la stabilirea unor linii de baza. Este ca si cum am construi un avion in timp ce zburam. Vedem ca unele categorii, cum ar fi publicitatea si e-mailul, sunt in scadere de la actualizarea Apple iOs15 si este greu de stiut cand vom ajunge la pamant. Intre timp, observam ca altele, precum thought leadership, influencer marketing si podcasting, sunt in crestere si nu stim sigur cand vom atinge plafonul. Cheia este sa ramanem la curent cu mixul de marketing si sa punem responsabilitatea pentru a intelege ce conduce cu adevarat la ceea ce trebuie sa schimbam. O strategie rotunjita va lua in considerare marketingul noilor conturi, marketingul clientilor si marketingul partenerilor pentru o strategie holistica.

 

Investiti in marca si in mesajele de comunicare pentru a ramane in fata concurentei

Companiile isi dubleaza eforturile pentru a iesi in evidenta. Bob Gillespie, fondator al Propr Digital, a declarat ca clientii sai se orienteaza spre diferentiere prin branding si mesaje puternice. “Marcile cauta sa iasa in evidenta. Si, odata ce reusesc, vor ca aceasta diferentiere sa se extinda. Constatam ca firmele investesc in brandul lor corporativ si in mesajele lor la inceput si apoi il transmit in toate campaniile lor pentru a crea o constientizare mai puternica a marcii intr-un mediu de marketing mai competitiv.”

Acesta este un lucru pe care am ales sa il facem in timpul pandemiei. Stiam ca piata se schimba si ca nu puteam concura in functie de marime, ca intreprindere mica. Asadar, stiam ca trebuie sa iesim in evidenta si sa facem ca fiecare interactiune sa conteze. Am angajat o agentie de brand care sa vina. Ne-au dat brandul peste cap si au venit cu ceva care ne diferentiaza cu adevarat pe piata. Apoi am angajat o agentie pentru a ne optimiza mesajele de vanzari. Acum, ne concentram sa avem un impact si sa fim memorabili la fiecare punct de vedere.

In legatura cu acest subiect: De ce marketingul digital este cea mai buna aparare impotriva incertitudinii economice.

 

Fiti strategici in ceea ce priveste cheltuielile de publicitate si scopul acestora

Daca veniturile scad, majoritatea companiilor isi vor reduce cheltuielile de publicitate. Steve Krakower de la Harbor Marketing Agency spune: “Acest lucru va face mai dificila extinderea”. El recomanda sa va intrebati: “Cum puteti achizitiona clienti mai eficient? Concentreaza-te pe rentabilitatea cheltuielilor publicitare ca fiind singurul tau indicator important si reseteaza asteptarile. Cresterea ar putea fi mai lenta. Zilele in care se investea 1 dolar in Facebook si se obtineau 5 dolari sunt pe cale de disparitie. Asadar, ceea ce incercam sa facem este sa ne concentram pe construirea marcii. Punem la dispozitie o multime de continut pentru a construi o comunitate in jurul marcilor si afacerilor. Apoi, suplimentam publicitatea de marca cu publicitate de raspuns direct. Este nevoie de mai multa munca pentru a obtine rezultate decat in urma cu cinci ani, iar pe piata actuala, construirea unei marci nu este optionala.”

De asemenea, el recomanda “sa fiti inteligent in ceea ce priveste cheltuielile. Nu trebuie sa depasiti recesiunea. Este posibil sa nu fiti la fel de agresiv. Trebuie sa va asigurati ca puteti face fata furtunii, in timp ce va pozitionati pentru a va extinde ulterior”.

 

Uniti fortele pentru a amplifica resursele

Acesta nu este un moment in care sa actionati singuri. Pozitionarea dumneavoastra ca parte a unei “suite complete” implica o valoare mai buna; oamenii presupun ca intregul este mai mare decat suma partilor sale. Brian Taylor de la Goldiata Creative spune: “Aliniati-va cu alte intreprinderi rezistente la recesiune. Cautati industrii care vor avea un impact mai mic in timpul unei recesiuni, cum ar fi guvernul, asistenta medicala si bunurile de consum”.

Am facut o schimbare strategica pentru a ne alinia cu parteneri specifici in strategia noastra de comercializare. Ne-am dat seama ca, cu o echipa mica de marketing de trei persoane, nu puteam “fierbe oceanul”. Trebuia sa ne concentram si sa profitam de echipele de marketing ale partenerilor nostri daca voiam sa avem un impact. Acest lucru ne-a permis sa ne aliniem echipele de vanzari la o strategie comuna de marketing bazata pe conturi, sa valorificam resursele de marketing de continut ale ambelor marci si sa crestem volumul de lead-uri trimise catre vanzari. Acesta este un castig pentru ambele parti. Suntem pe o piata in care am recunoscut ca suntem mai puternici impreuna. Partenerii nostri au echipe de marketing care sunt de peste trei ori mai mari decat noi. De ce am incerca sa mergem pe cont propriu cand am putea crea continut comun si desfasura promotii comune care sa maximizeze raza de actiune a ambelor noastre marci? Avem o poveste puternica de spus impreuna, asa ca haideti sa o spunem.

In legatura cu acest subiect: 6 Motive pentru care SEO functioneaza intr-o recesiune

 

Oferiti mai multe dovezi sociale pentru a creste loialitatea

Pe o piata in scadere, reputatia tuturor este in joc. Si asta inseamna ca fiecare decizie conteaza. Joe Dominick, partener la Gauge Media si proprietar al unei mici firme de IT, spune: “Pe o piata in scadere, fiti pregatit sa oferiti mai multe dovezi sociale. Vreti studii de caz si marturii care sa ii asigure pe oameni ca banii pe care sunt pe cale sa ii cheltuiasca nu vor fi regretati. Nu este vorba de loialitate, ci de reducerea fricii si a incertitudinii potentialilor clienti. Reputatia conteaza. Iar reputatia lor este in joc la fel de mult ca si a ta.”

Am investit foarte mult in studii de caz ca parte a strategiei noastre de continut, intelegand ca acest lucru va deveni din ce in ce mai util pe masura ce trece timpul, indiferent daca exista sau nu o recesiune. Dovada sociala conteaza intotdeauna. Uitati-va la modul in care puteti spune povestea clientilor dvs. si faceti din ei un erou. Succesul tau este succesul lor si, cu cat ii poti pune mai mult in centrul strategiei tale de marketing, cu atat mai bine. Chiar si in industriile in care nu puteti publica numele clientului, puteti sa il publicati cu tipul de companie si industria pe care a servit-o si sa il anonimizati. Ideea ca nu ne putem impartasi succesele pur si simplu nu este adevarata. Exista o modalitate creativa de a spune fiecare poveste.

Antreprenorii inteleg ca trebuie sa ne gandim la viitor si sa incepem sa facem schimbari strategice pentru a ne pregati pentru un viitor, din nou, necunoscut. Modul in care va gestionati strategia de marketing ar putea sa va faca sau sa va distruga afacerea. Nu este neobisnuit ca antreprenorii sa taie bugetele de marketing intr-o perioada de recesiune si sa se bazeze exclusiv pe canalul de vanzari. Aceasta este o strategie de esec, deoarece aveti nevoie de ambele pentru a ramane competitivi. Daca dispareti de pe piata si va asteptati ca oamenii sa isi aminteasca cine sunteti, veti fi dezamagiti. Traim intr-o cultura in care nu ne mai vedem si nu ne mai gandim. Oamenii vor uita de afacerea dumneavoastra. Iar intreprinderile mici vor trebui sa gaseasca o modalitate de a le face pe amandoua pentru a ramane competitive. Vor trebui sa fie inteligente in aceasta privinta. Realitatea este ca nu vom putea face totul. Gandindu-va acum unde sa va concentrati in mod strategic, veti ajuta la dimensionarea corecta a volumului de munca, astfel incat sa puteti creste sau reduce volumul de munca in functie de necesitati. Fiecare piata in declin prezinta oportunitati mari de crestere pentru intreprinderile mici.

Comentarii

Postari Populare

Pentru Facebook si Google, Local SEO nu reprezinta concurenta

  I n ciuda incursiunilor Facebook, specialistii insista asupra faptului ca ofertele platformelor online de business servesc scopuri diferite si se pot completa reciproc atunci cand sunt utilizate corect. Google este jucatorul cheie pentru orice afacere care doreste apara in cautarile online, deoarece mentine o cota de  68% din piata  , insa Facebook a facut unele incursiuni, iar expertii spun ca in viitor ar putea deveni o solutie alternativa datorita unor investitii majore in acest domeniu atat de controversat. Cautarea nu mai este limitata de marketingul motoarelor de cautare (SEM) si de optimizarea motoarelor de cautare (SEO), in special atunci cand vine vorba de directionarea clientilor mobile la nivel local. Cercetarile de la Google au aratat ca 70% dintre utilizatorii de smartphone-uri care au cumparat ceva dintr-un magazin de constructii foloseau dispozitivul mobil pentru informatii in prealabil si ca o  patrime foloseau o harta inainte de a efectua o tranzac...

De ce ai nevoie de o strategie de video marketing in 2023

  D escoperiti importanta video-marketing-ului pentru afacerea dvs. impreuna cu ideile de video marketing, pentru a face ca realizarea campaniilor de video marketing sa fie simple si usoare. Pana acum, probabil ca stiti deja ca video marketingul este esential pentru a atrage noi clienti si a-i incuraja pe cei existenti sa ramana loiali. Gasirea celui mai bun mod de a-l implementa in  strategia dvs. de marketing  este o alta poveste. Nu este suficient sa creezi cateva videoclipuri personale si sa speri ca vei obtine rezultate remarcabile. Consumatorii de astazi sunt inundati de continut video inovator si creativ care ii implica la nivel personal. Daca doriti sa va intreceti cu concurentii dvs., va trebui sa abordati video marketingul in mod strategic. Vestea minunata este ca exista o multime de moduri in care puteti dezvolta si implementa o strategie de video marketing. Acest ghid este plin de sfaturi de video marketing care va vor ajuta sa iesiti din anonimat in 2021 pent...

Cum poti angaja un Expert SEO care poate tine pasul cu schimbarea SEO

P rofesia de Expert SEO s-a schimbat dramatic de-a lungul anilor. Pe masura ce Google isi modifica algoritmii, specialistii in SEO trebuie sa-si adapteze rapid practicile pentru a ține pasul. Cu timpul, unele dintre cele mai comune metode s-au oprit pur și simplu din lucru. Google angajeaza cei mai buni specialisti din lume pentru a-si pastra imunitatea algoritmului la activitati care ar putea afecta rezultatele cautarii. Pe cealalta parte a ecuatiei, specialistii SEO trebuie sa-si adapteze site-urile web pentru a se potrivi cat mai mult algoritmului curent. Desi cunoasterea modului in care algoritmul s-a schimbat in timp este utila in anumite conditii, este necesar, de asemenea, sa angajeze candidati SEO care poseda urmatoarele abilitati: Daca ati mai lucrat in SEO, mai ales intr-o industrie unde vanzarile depind in mare masura de vizibilitatea dvs. in rezultatele cautarii, stiti ce inseamna sa pierdeti sau sa castigati un rang superior Google. Un specialist SEO ar trebui sa poata ras...

6 strategii pentru cresterea traficului site-urilor

  D aca compania dvs. are un site web care vinde produsul dvs. si creste gradul de constientizare a marcii dvs., generarea traficului catre site este una dintre cele mai bune modalitati de a va promova compania. Internetul este din ce in ce mai aglomerat si fiecare site are nevoie de ceva care sa faca diferenta. Pentru a creste traficul site-ului web, apelati la  Agent Promovator , o agentie de marketing digital cu servicii complete, pentru a va spori prezenta online si pentru a va asigura ca site-ul dvs. web iese in evidenta in mediul online. Cu sediul in Bucuresti, suntem focusati in a ajuta companiile mici sa dezvolte o prezenta online competitiva si scalabila pe termen lung fata de concurenta. Credem ca ramanem implicati in acest proces cu fiecare provocare noua si ne place sa ii tinem pe clientii nostri la curent cu investitiile lor in marketingul online. Indiferent daca va dezvoltati prezenta online sau cautati sa ii oferiti o imbunatatire pentru a tine pasul cu piata af...

6 motive pentru care consultantul in marketing online ar trebui sa lucreze in locatia clientului

  I n viitor, toate companiile vor fi companii de tehnologie. Firmele traditionale trebuie sa isi imbunatateasca capacitatile tehnologice pentru a se upgrada cu cele ale concurentilor lor – altfel se vor confrunta cu disparitia lor. Uitati-va la explozia mediatica a companiilor:  Netflix  ,  Amazon  si  Airbnb  si ce realizari au obtinut in industriile lor, dar si dincolo de ele. Tehnologia devine o parte integranta a strategiei companiilor si a avantajului competitiv. Aici intra rolul  consultantilor in marketing online . Exista multe tipuri de consultanti si abordari, dar una este de neegalat in executia si valoarea sa: modelul “echipelor incorporate” – consultanti care lucreaza in locatia clientului. Exista sase avantaje cheie pentru o agentie tehnologica care inoveaza si creeaza servicii digitale pe loc, in loc de la distanta, in propriile studiouri, ceea ce poate fi clasata, in cel mai rau caz, pe mai multe fusuri orare. 1. Cele mai multe pro...