Liderii din domeniul marketingului isi impartasesc perspectivele privind modul in care trebuie sa va pregatiti afacerea in contextul unei economii incerte.Toate discutiile despre recesiune ii obliga pe proprietarii de afaceri mici sa spere la ce e mai bun si sa se pregateasca pentru ce e mai rau. Pentru a intelege cum se pregatesc micile intreprinderi, am contactat mai multe agentii de marketing specializate in colaborarea cu antreprenorii pentru a se dezvolta si a se extinde. Pregatirea pentru o perioada de scadere este ca si cum ai face schi fond. Trebuie sa fii pregatit sa faci fata furtunii. Pentru a va ajuta, am combinat feedback-ul lor cu strategiile de marketing pe care le implementam in agentia noastra pentru a fi pregatiti pentru orice ne-ar rezerva viitorul.
Nu va exista o abordare unica pentru toti. Abordarea dvs. va depinde de situatia dvs. actuala si de nivelul de marketing pe care l-ati implementat. In capatul mai mare al pietei intreprinderilor mici, veti avea o echipa de marketing completa si diverse agentii care sa va sprijine afacerea. Iar la capatul mai mic al spectrului, este posibil sa aveti un singur manager de marketing. Evaluati fiecare dintre aceste strategii in functie de modul in care se vor aplica afacerii dvs. si dimensionati-le corect pentru abordarea dvs.
In legatura cu acest subiect: Impactul marketingului digital asupra afacerii tale
Creati puncte de declansare pentru schimbari in cheltuielile de marketing
Lucram la stabilirea unor linii de baza. Este ca si cum am construi un avion in timp ce zburam. Vedem ca unele categorii, cum ar fi publicitatea si e-mailul, sunt in scadere de la actualizarea Apple iOs15 si este greu de stiut cand vom ajunge la pamant. Intre timp, observam ca altele, precum thought leadership, influencer marketing si podcasting, sunt in crestere si nu stim sigur cand vom atinge plafonul. Cheia este sa ramanem la curent cu mixul de marketing si sa punem responsabilitatea pentru a intelege ce conduce cu adevarat la ceea ce trebuie sa schimbam. O strategie rotunjita va lua in considerare marketingul noilor conturi, marketingul clientilor si marketingul partenerilor pentru o strategie holistica.
Investiti in marca si in mesajele de comunicare pentru a ramane in fata concurentei
Acesta este un lucru pe care am ales sa il facem in timpul pandemiei. Stiam ca piata se schimba si ca nu puteam concura in functie de marime, ca intreprindere mica. Asadar, stiam ca trebuie sa iesim in evidenta si sa facem ca fiecare interactiune sa conteze. Am angajat o agentie de brand care sa vina. Ne-au dat brandul peste cap si au venit cu ceva care ne diferentiaza cu adevarat pe piata. Apoi am angajat o agentie pentru a ne optimiza mesajele de vanzari. Acum, ne concentram sa avem un impact si sa fim memorabili la fiecare punct de vedere.
In legatura cu acest subiect: De ce marketingul digital este cea mai buna aparare impotriva incertitudinii economice.
Fiti strategici in ceea ce priveste cheltuielile de publicitate si scopul acestora
De asemenea, el recomanda “sa fiti inteligent in ceea ce priveste cheltuielile. Nu trebuie sa depasiti recesiunea. Este posibil sa nu fiti la fel de agresiv. Trebuie sa va asigurati ca puteti face fata furtunii, in timp ce va pozitionati pentru a va extinde ulterior”.
Uniti fortele pentru a amplifica resursele
Am facut o schimbare strategica pentru a ne alinia cu parteneri specifici in strategia noastra de comercializare. Ne-am dat seama ca, cu o echipa mica de marketing de trei persoane, nu puteam “fierbe oceanul”. Trebuia sa ne concentram si sa profitam de echipele de marketing ale partenerilor nostri daca voiam sa avem un impact. Acest lucru ne-a permis sa ne aliniem echipele de vanzari la o strategie comuna de marketing bazata pe conturi, sa valorificam resursele de marketing de continut ale ambelor marci si sa crestem volumul de lead-uri trimise catre vanzari. Acesta este un castig pentru ambele parti. Suntem pe o piata in care am recunoscut ca suntem mai puternici impreuna. Partenerii nostri au echipe de marketing care sunt de peste trei ori mai mari decat noi. De ce am incerca sa mergem pe cont propriu cand am putea crea continut comun si desfasura promotii comune care sa maximizeze raza de actiune a ambelor noastre marci? Avem o poveste puternica de spus impreuna, asa ca haideti sa o spunem.
In legatura cu acest subiect: 6 Motive pentru care SEO functioneaza intr-o recesiune
Oferiti mai multe dovezi sociale pentru a creste loialitatea
Am investit foarte mult in studii de caz ca parte a strategiei noastre de continut, intelegand ca acest lucru va deveni din ce in ce mai util pe masura ce trece timpul, indiferent daca exista sau nu o recesiune. Dovada sociala conteaza intotdeauna. Uitati-va la modul in care puteti spune povestea clientilor dvs. si faceti din ei un erou. Succesul tau este succesul lor si, cu cat ii poti pune mai mult in centrul strategiei tale de marketing, cu atat mai bine. Chiar si in industriile in care nu puteti publica numele clientului, puteti sa il publicati cu tipul de companie si industria pe care a servit-o si sa il anonimizati. Ideea ca nu ne putem impartasi succesele pur si simplu nu este adevarata. Exista o modalitate creativa de a spune fiecare poveste.
Antreprenorii inteleg ca trebuie sa ne gandim la viitor si sa incepem sa facem schimbari strategice pentru a ne pregati pentru un viitor, din nou, necunoscut. Modul in care va gestionati strategia de marketing ar putea sa va faca sau sa va distruga afacerea. Nu este neobisnuit ca antreprenorii sa taie bugetele de marketing intr-o perioada de recesiune si sa se bazeze exclusiv pe canalul de vanzari. Aceasta este o strategie de esec, deoarece aveti nevoie de ambele pentru a ramane competitivi. Daca dispareti de pe piata si va asteptati ca oamenii sa isi aminteasca cine sunteti, veti fi dezamagiti. Traim intr-o cultura in care nu ne mai vedem si nu ne mai gandim. Oamenii vor uita de afacerea dumneavoastra. Iar intreprinderile mici vor trebui sa gaseasca o modalitate de a le face pe amandoua pentru a ramane competitive. Vor trebui sa fie inteligente in aceasta privinta. Realitatea este ca nu vom putea face totul. Gandindu-va acum unde sa va concentrati in mod strategic, veti ajuta la dimensionarea corecta a volumului de munca, astfel incat sa puteti creste sau reduce volumul de munca in functie de necesitati. Fiecare piata in declin prezinta oportunitati mari de crestere pentru intreprinderile mici.
Comentarii
Trimiteți un comentariu