Treceți la conținutul principal

Cum isi pregatesc intreprinderile mici strategii de marketing pentru recesiune

 Liderii din domeniul marketingului isi impartasesc perspectivele privind modul in care trebuie sa va pregatiti afacerea in contextul unei economii incerte.Toate discutiile despre recesiune ii obliga pe proprietarii de afaceri mici sa spere la ce e mai bun si sa se pregateasca pentru ce e mai rau. Pentru a intelege cum se pregatesc micile intreprinderi, am contactat mai multe agentii de marketing specializate in colaborarea cu antreprenorii pentru a se dezvolta si a se extinde. Pregatirea pentru o perioada de scadere este ca si cum ai face schi fond. Trebuie sa fii pregatit sa faci fata furtunii. Pentru a va ajuta, am combinat feedback-ul lor cu strategiile de marketing pe care le implementam in agentia noastra pentru a fi pregatiti pentru orice ne-ar rezerva viitorul.

recesiune

Nu va exista o abordare unica pentru toti. Abordarea dvs. va depinde de situatia dvs. actuala si de nivelul de marketing pe care l-ati implementat. In capatul mai mare al pietei intreprinderilor mici, veti avea o echipa de marketing completa si diverse agentii care sa va sprijine afacerea. Iar la capatul mai mic al spectrului, este posibil sa aveti un singur manager de marketing. Evaluati fiecare dintre aceste strategii in functie de modul in care se vor aplica afacerii dvs. si dimensionati-le corect pentru abordarea dvs.

In legatura cu acest subiect: Impactul marketingului digital asupra afacerii tale

 

Creati puncte de declansare pentru schimbari in cheltuielile de marketing

 
Daca exista o recesiune, ne putem astepta ca veniturile sa scada. Daca se intampla acest lucru, ce se va intampla cu cheltuielile de marketing? Cel mai bine este sa planificati aceste decizii din timp, atunci cand nu sunteti sub stresul momentului. Unde veti diminua cheltuielile? Unde veti creste cheltuielile? Ce masuratori veti folosi pentru a masura succesul sau esecul initiativelor? Care este costul tinta pe lead? Care este costul tinta pe client nou? Toate acestea sunt intrebari pe care antreprenorii si echipele lor de marketing si le pun chiar acum.

Lucram la stabilirea unor linii de baza. Este ca si cum am construi un avion in timp ce zburam. Vedem ca unele categorii, cum ar fi publicitatea si e-mailul, sunt in scadere de la actualizarea Apple iOs15 si este greu de stiut cand vom ajunge la pamant. Intre timp, observam ca altele, precum thought leadership, influencer marketing si podcasting, sunt in crestere si nu stim sigur cand vom atinge plafonul. Cheia este sa ramanem la curent cu mixul de marketing si sa punem responsabilitatea pentru a intelege ce conduce cu adevarat la ceea ce trebuie sa schimbam. O strategie rotunjita va lua in considerare marketingul noilor conturi, marketingul clientilor si marketingul partenerilor pentru o strategie holistica.

 

Investiti in marca si in mesajele de comunicare pentru a ramane in fata concurentei

Companiile isi dubleaza eforturile pentru a iesi in evidenta. Bob Gillespie, fondator al Propr Digital, a declarat ca clientii sai se orienteaza spre diferentiere prin branding si mesaje puternice. “Marcile cauta sa iasa in evidenta. Si, odata ce reusesc, vor ca aceasta diferentiere sa se extinda. Constatam ca firmele investesc in brandul lor corporativ si in mesajele lor la inceput si apoi il transmit in toate campaniile lor pentru a crea o constientizare mai puternica a marcii intr-un mediu de marketing mai competitiv.”

Acesta este un lucru pe care am ales sa il facem in timpul pandemiei. Stiam ca piata se schimba si ca nu puteam concura in functie de marime, ca intreprindere mica. Asadar, stiam ca trebuie sa iesim in evidenta si sa facem ca fiecare interactiune sa conteze. Am angajat o agentie de brand care sa vina. Ne-au dat brandul peste cap si au venit cu ceva care ne diferentiaza cu adevarat pe piata. Apoi am angajat o agentie pentru a ne optimiza mesajele de vanzari. Acum, ne concentram sa avem un impact si sa fim memorabili la fiecare punct de vedere.

In legatura cu acest subiect: De ce marketingul digital este cea mai buna aparare impotriva incertitudinii economice.

 

Fiti strategici in ceea ce priveste cheltuielile de publicitate si scopul acestora

Daca veniturile scad, majoritatea companiilor isi vor reduce cheltuielile de publicitate. Steve Krakower de la Harbor Marketing Agency spune: “Acest lucru va face mai dificila extinderea”. El recomanda sa va intrebati: “Cum puteti achizitiona clienti mai eficient? Concentreaza-te pe rentabilitatea cheltuielilor publicitare ca fiind singurul tau indicator important si reseteaza asteptarile. Cresterea ar putea fi mai lenta. Zilele in care se investea 1 dolar in Facebook si se obtineau 5 dolari sunt pe cale de disparitie. Asadar, ceea ce incercam sa facem este sa ne concentram pe construirea marcii. Punem la dispozitie o multime de continut pentru a construi o comunitate in jurul marcilor si afacerilor. Apoi, suplimentam publicitatea de marca cu publicitate de raspuns direct. Este nevoie de mai multa munca pentru a obtine rezultate decat in urma cu cinci ani, iar pe piata actuala, construirea unei marci nu este optionala.”

De asemenea, el recomanda “sa fiti inteligent in ceea ce priveste cheltuielile. Nu trebuie sa depasiti recesiunea. Este posibil sa nu fiti la fel de agresiv. Trebuie sa va asigurati ca puteti face fata furtunii, in timp ce va pozitionati pentru a va extinde ulterior”.

 

Uniti fortele pentru a amplifica resursele

Acesta nu este un moment in care sa actionati singuri. Pozitionarea dumneavoastra ca parte a unei “suite complete” implica o valoare mai buna; oamenii presupun ca intregul este mai mare decat suma partilor sale. Brian Taylor de la Goldiata Creative spune: “Aliniati-va cu alte intreprinderi rezistente la recesiune. Cautati industrii care vor avea un impact mai mic in timpul unei recesiuni, cum ar fi guvernul, asistenta medicala si bunurile de consum”.

Am facut o schimbare strategica pentru a ne alinia cu parteneri specifici in strategia noastra de comercializare. Ne-am dat seama ca, cu o echipa mica de marketing de trei persoane, nu puteam “fierbe oceanul”. Trebuia sa ne concentram si sa profitam de echipele de marketing ale partenerilor nostri daca voiam sa avem un impact. Acest lucru ne-a permis sa ne aliniem echipele de vanzari la o strategie comuna de marketing bazata pe conturi, sa valorificam resursele de marketing de continut ale ambelor marci si sa crestem volumul de lead-uri trimise catre vanzari. Acesta este un castig pentru ambele parti. Suntem pe o piata in care am recunoscut ca suntem mai puternici impreuna. Partenerii nostri au echipe de marketing care sunt de peste trei ori mai mari decat noi. De ce am incerca sa mergem pe cont propriu cand am putea crea continut comun si desfasura promotii comune care sa maximizeze raza de actiune a ambelor noastre marci? Avem o poveste puternica de spus impreuna, asa ca haideti sa o spunem.

In legatura cu acest subiect: 6 Motive pentru care SEO functioneaza intr-o recesiune

 

Oferiti mai multe dovezi sociale pentru a creste loialitatea

Pe o piata in scadere, reputatia tuturor este in joc. Si asta inseamna ca fiecare decizie conteaza. Joe Dominick, partener la Gauge Media si proprietar al unei mici firme de IT, spune: “Pe o piata in scadere, fiti pregatit sa oferiti mai multe dovezi sociale. Vreti studii de caz si marturii care sa ii asigure pe oameni ca banii pe care sunt pe cale sa ii cheltuiasca nu vor fi regretati. Nu este vorba de loialitate, ci de reducerea fricii si a incertitudinii potentialilor clienti. Reputatia conteaza. Iar reputatia lor este in joc la fel de mult ca si a ta.”

Am investit foarte mult in studii de caz ca parte a strategiei noastre de continut, intelegand ca acest lucru va deveni din ce in ce mai util pe masura ce trece timpul, indiferent daca exista sau nu o recesiune. Dovada sociala conteaza intotdeauna. Uitati-va la modul in care puteti spune povestea clientilor dvs. si faceti din ei un erou. Succesul tau este succesul lor si, cu cat ii poti pune mai mult in centrul strategiei tale de marketing, cu atat mai bine. Chiar si in industriile in care nu puteti publica numele clientului, puteti sa il publicati cu tipul de companie si industria pe care a servit-o si sa il anonimizati. Ideea ca nu ne putem impartasi succesele pur si simplu nu este adevarata. Exista o modalitate creativa de a spune fiecare poveste.

Antreprenorii inteleg ca trebuie sa ne gandim la viitor si sa incepem sa facem schimbari strategice pentru a ne pregati pentru un viitor, din nou, necunoscut. Modul in care va gestionati strategia de marketing ar putea sa va faca sau sa va distruga afacerea. Nu este neobisnuit ca antreprenorii sa taie bugetele de marketing intr-o perioada de recesiune si sa se bazeze exclusiv pe canalul de vanzari. Aceasta este o strategie de esec, deoarece aveti nevoie de ambele pentru a ramane competitivi. Daca dispareti de pe piata si va asteptati ca oamenii sa isi aminteasca cine sunteti, veti fi dezamagiti. Traim intr-o cultura in care nu ne mai vedem si nu ne mai gandim. Oamenii vor uita de afacerea dumneavoastra. Iar intreprinderile mici vor trebui sa gaseasca o modalitate de a le face pe amandoua pentru a ramane competitive. Vor trebui sa fie inteligente in aceasta privinta. Realitatea este ca nu vom putea face totul. Gandindu-va acum unde sa va concentrati in mod strategic, veti ajuta la dimensionarea corecta a volumului de munca, astfel incat sa puteti creste sau reduce volumul de munca in functie de necesitati. Fiecare piata in declin prezinta oportunitati mari de crestere pentru intreprinderile mici.

Comentarii

Postari Populare

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele de tip ads, astfel incat elaborarea unei strategii eficiente de optimizare a motoarelor de cautare (SEO ) necesita munca, dar merita efortul. Prin optimizarea elementelor cheie ale site-ului dvs. web, puteti imbunatati in mod dramatic vizibilitatea acestuia in rezultatele cautarilor organice. Cu peste un miliard de site-uri web online in prezent, cum va asigurati ca motoarele de cautare va pot gasi si evidentia site-ul? Garry Grant, director executiv al SEO Incorporated, s-a alaturat recent podcastului Future of Work pentru a discuta despre natura critica a pozitionarii in topurile Google pentru cresterea veniturilor din afaceri. Aceasta evolutie a inteligentei artificiale si a algoritmilor Google subliniaza peisajul vital si schimbator al SEO, in care adaptabilitatea si cunoasterea celor mai bune practici actuale sunt esentiale pentru a mentine un clasament relevant si ridicat in cautar

Inteligenta artificiala in marketingul digital: Tendinte si bune practici pentru 2024

Inteligenta artificiala a depasit cu mult stadiul de tehnologie noua sau emergenta, in special in lumea marketingului digital. Un sondaj global realizat in 2022 a constatat ca aproximativ 90% dintre specialistii in marketing din 35 de tari diferite folosesc inteligenta artificiala intr-un fel sau altul in strategiile lor de marketing digital. Cu atat de multe instrumente gratuite si low-cost disponibile, inlocuirea sau completarea fluxurilor de lucru de marketing umane cu AI este modalitatea nr. 1 de a deveni (a) mai productiv si (b) mai bun in intelegerea publicului dvs. si a modului in care sa ajungeti la acesta. Tendinte: Inteligenta artificiala in marketingul digital Acest articol exploreaza trei tendinte interesante si cele mai bune practici pentru implementarea AI in cadrul organizatiei dumneavoastra. https://agentpromovator.ro/ce-inseamna-consultant-in-marketing/ 1. Inteligenta artificiala generativa Multumita ChatGPT, AI-ul generativ ar putea fi cel mai fierbinte subiect din m

Cum poate video marketing local sa ajute intreprinderile mici?

F iind o afacere mica, bugetul dvs. de marketing si publicitate este de obicei destul de strans. Poate fi greu sa justificati cheltuirea a mii de euro sau mai mult pentru o campanie de video marketing. Dar publicitatea video nu costa la fel de mult ca inainte si nu trebuie sa platiti bani in campanii majore pentru un spot TV national atunci cand incercati doar sa atrageti putin trafic pentru afacerea dvs. locala. De fapt, daca doriti sa lansati o campanie de marketing local, videoclipul este unul dintre cele mai puternice (si mai accesibile) instrumente pe care le puteti utiliza datorita potentialului sau de reutilizare, optimizare si pentru a va prezenta locatia si atmosfera – doua strategii de marketing ce trebuie implementate cand vine vorba de marketingul local. Deci, cum poate videoclipul sa penetreze piata in mediul dvs. de afaceri? Vom impartasi toate sfaturile noastre, dar mai intai vom face o scurta recapitulare despre marketingul local.   Ce este marketingul local? Marketingu

Cum pot adopta operatorii in turism o strategie in marketing online

 Desi sectorul calatoriilor a fost primul care a adoptat digitalizarea, ritmul cererii consumatorilor se schimba, iar industria trebuie sa isi evolueze strategiile pentru a tine pasul. Intrebarea este: cum pot adopta operatorii in turism o strategie in marketing online? Evolutia rapida a tehnologiei din ultimul deceniu, denumita adesea revolutia digitala , a schimbat complet modul de functionare al intreprinderilor, iar industria turismului nu face exceptie. Turismul a fost unul dintre primele sectoare care a adoptat digitalizarea prin vanzarea online a zborurilor si a camerelor de hotel si, de atunci, cererea consumatorilor pentru servicii digitale in intregul sector a crescut rapid. Defapt, se estimeaza ca mai mult de 90% dintre calatori isi cauta acum vacantele online. Pe masura ce industria turismului continua sa se extinda mai rapid decat oricand, digitalizarea ofera intreprinderilor din acest sector numeroase oportunitati de crestere pe o piata competitiva. Cu toate acestea, pent

3 pasi critici pentru crearea de continut care converteste

  Continut care converteste: oferte fara frictiune, cereri de dimensiuni mici si compromisuri valoroase. Prea adesea, continutul este creat doar pentru a obtine clicuri, vizualizari si aprecieri. Totul se rezuma la apelul la actiune (CTA), la descarcarea activului, la completarea formularului sau la inscrierea in registru. De cele mai multe ori, acest lucru este in detrimentul obtinerii unui angajament real si valoros. Desi aceste cifre ar putea arata foarte bine pe o foaie de statistici, ele nu se traduc intotdeauna in conversii reale. Iata care este treaba: clicurile nu sunt valoroase. O conversie reala are loc atunci cand cineva iti raspunde la e-mail, iti trimite un mesaj pe retelele de socializare sau se implica in mod semnificativ in brandul tau - nu doar atunci cand face clic fara sa se gandeasca pe un buton pentru ca i-ai sugerat sa o faca. Daca doriti sa creati continut care converteste, nu va mai fixati pe implicarea usor de urmarit. Concentreaza-te pe cel mai bun mod de a-