Daca va straduiti sa alegeti cea mai buna varianta intre seo vs ppc pentru noua dvs. afacere, nu sunteti singurul. La fel ca si dumneavoastra, multi proprietari de afaceri se lupta pentru a obtine clienti la inceput. echilibrarea costurilor, intretinerea si rezultatele unei campanii de marketing nu este usoara. De cele mai multe ori, solutia la aceasta problema este una dintre cele doua strategii de marketing: optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) sau campaniile pay-per-click (PPC). Dar care dintre aceste metode este potrivita pentru dumneavoastra?
In acest articol, am analizat la ce va puteti astepta sa obtineti de la fiecare dintre aceste strategii de achizitie. De asemenea, am oferit cateva argumente pro si contra ale strategiilor SEO si PPC, impreuna cu statistici descriptive si exemple din viata reala, pentru a va ajuta sa decideti daca afacerea dvs. este cea mai potrivita pentru SEO sau PPC - sau ambele.
Ce este SEO?
Optimizarea pentru motoarele de cautare este procesul de imbunatatire a vizibilitatii site-ului dvs. web pentru a-l face sa se claseze si sa castige trafic organic din partea motoarelor de cautare.
La fel cum va adresati motoarelor de cautare preferate, cum ar fi Google sau Bing, pentru a cauta un nou acronim de marketing sau pentru a afla de unde se poate cumpara o pizza buna, la fel fac si consumatorii dumneavoastra. Atunci cand investiti in SEO, cresteti probabilitatea ca publicul tinta sa va gaseasca atunci cand efectueaza o cautare pe Google pentru cuvinte cheie legate de produsul sau serviciul dvs. De fapt, 61% dintre specialistii in marketing spun ca SEO este un factor principal de marketing de intrare pentru afacerea lor. Dar este mai usor de spus decat de facut.
Iata un exemplu de SEO in actiune.
In imaginea de mai jos, Mario Grigorescu apare in partea de sus a paginii de rezultate organice a motorului de cautare Google (SERP) pentru termenul "consultant marketing online", datorita strategiei SEO pe care o implementeaza.
Ordinea rezultatelor care apar pe pagina de rezultate a motorului de cautare nu este arbitrara. Fiecare motor de cautare ia in considerare mai multi factori de clasificare care influenteaza locul in care este plasata o pagina web. Scopul unei strategii SEO este de a crea pagini web si continut care sa lucreze cu factorii de clasificare ai motorului de cautare pentru a urca in clasamentul SERP.
Exista si alte motoare de cautare in afara de Google?
Majoritatea strategiilor SEO se concentreaza in jurul Google si nu in jurul altor motoare de cautare, cum ar fi Bing si Yahoo!, deoarece acesta detine 92,47% din cota de piata a motoarelor de cautare. Din acest motiv, va trebui sa invatati despre cei 200 de factori de clasificare Google, SEO tehnic, construirea de linkuri, crearea de continut si multe altele daca doriti sa apareti mai sus pe pagina de rezultate a motorului de cautare.
Pro SEO
Iata cateva avantaje ale SEO:
1. SEO este mai ieftin pe termen lung.
Desi SEO ar putea costa timp si bani - pentru a plati freelanceri sau agentii si pentru instrumente SEO - este totusi mai ieftin decat PPC pe termen lung.
Atunci cand creati continut care se claseaza si conduce traficul catre site-ul dvs. web, nu mai trebuie sa continuati sa cheltuiti bani pentru a-l face sa fie vazut de clientii dvs. tinta. Iar atunci cand acesti clienti decid sa faca clic pe link-ul dvs., acest lucru are un cost zero, spre deosebire de o campanie PPC, in care platiti pe click.
Traficul organic este, de asemenea, foarte scalabil si eficient din punct de vedere al costurilor.
2. Puteti viza diferite etape ale palniei cu ajutorul SEO.
Nu toata audienta dvs. se afla in aceeasi etapa a palniei de vanzari.
Unii abia incep sa va cunoasca brandul in partea de sus a palniei. Iar altii se afla deja in partea de jos a palniei, gata sa scoata portofelul.
Cu ajutorul SEO, puteti crea diferite tipuri de continut (articole de blog, ghiduri, studii de caz) care sa vina in intampinarea fiecarui segment al publicului dvs. exact acolo unde se afla in palnia de vanzari. Acest lucru ofera site-ului dvs. o sansa mai buna de a aduce vizitatorii la urmatorul pas din palnie de fiecare data cand va parcurg continutul.
3. Traficul de cautare este mai stabil.
Odata ce va pozitionati pe Google, puteti incepe sa planificati si sa preziceti traficul gratuit catre site-ul dvs. web, atata timp cat continuati sa il optimizati.
Un alt avantaj de care trebuie sa tineti cont este faptul ca nu exista un comutator off-and-on cu SEO. Cu marketingul PPC, site-ul dvs. web inceteaza sa mai apara in rezultatele cautarilor odata ce bugetul de marketing se epuizeaza. O modalitate excelenta de a va aminti aceasta diferenta este sa va ganditi in termeni de bunuri imobiliare: SEO este ca si cum ai detine traficul, in timp ce PPC este ca si cum l-ai inchiria.
4. Listarile organice construiesc autoritatea marcii.
Aparitia constanta in rezultatele cautarilor pentru cuvinte cheie legate de produsele si serviciile dvs. ajuta la construirea increderii si autoritatii de marca cu publicul dvs. tinta.
De asemenea, semnifica pentru Google ca sunteti un expert in acel subiect sau in acel domeniu. Acest lucru poate duce la mai multe backlink-uri de la alte site-uri de incredere, ceea ce reprezinta un factor de clasificare pe care motoarele de cautare il favorizeaza puternic.
Contra SEO
Iata cateva motive pentru care s-ar putea sa nu va placa SEO:
1. Algoritmii motoarelor de cautare se schimba.
Motoarele de cautare, in special Google, si-au schimbat algoritmii de multe ori de-a lungul anilor. Aceste schimbari inseamna ca va trebui sa va urmariti cu atentie strategia de marketing si rezultatele organice.
2. Va trebui sa va optimizati site-ul web in mod regulat.
Munca ta nu se termina atunci cand reusesti ca site-ul tau sa se claseze pentru cuvintele cheie vizate timp de o luna. De-a lungul timpului, va trebui sa va optimizati in mod regulat continutul si paginile web, astfel incat site-ul dvs. sa continue sa se claseze.
Optimizarea ar putea include reimprospatarea articolelor vechi si eliminarea linkurilor vechi/expirate.
3. SEO are nevoie de timp pentru a arata rezultate.
Daca site-ul sau domeniul dvs. este nou, este putin probabil sa va bucurati de rezultate imediate de la SEO. Motivul este ca mai multi factori afecteaza modul in care Google clasifica site-urile web - multi dintre ei nu vor fi stabiliti in primele saptamani sau luni de la lansarea site-ului dvs.
4. Necesita abilitati si expertiza de nivel inalt.
Daca nu angajezi un profesionist, asigura-te ca intelegi obiectivele publicului tau si ca le indeplinesti cu un continut de calitate pentru a-ti optimiza corect site-ul pentru motoarele de cautare.
Este, fara indoiala, consumator de timp si coplesitor sa conduci o afacere in timp ce urmezi cursuri tehnice de SEO, scriere si link-building, dar se poate face daca te angajezi sa folosesti o strategie SEO pentru a genera venituri.
Ce este PPC?
PPC, sau plata la clic, este o forma de marketing pe motorul de cautare (SEM) in care un agent de publicitate plateste un editor (cum ar fi Google sau Facebook) pentru fiecare clic pe care il face cineva pe un anunt. Acest model permite intreprinderilor sa plateasca doar atunci cand consumatorii interactioneaza cu anunturile lor. Daca folositi anunturi PPC, veti atrage persoane interesate de oferta dvs. si pregatite sa converteasca.
Este posibil sa fi observat ca unele dintre primele rezultate de cautare sunt marcate cu un marcaj "Ad", cum ar fi rezultatele cautarii Test Covid Bucuresti de aici.
Anunturile PPC apar intotdeauna alaturi de rezultatele cautarilor organice. Unele intreprinderi ruleaza aceste anunturi de cautare pentru campanii de marketing specifice care au o data de inceput si de sfarsit definita. Altele liciteaza pentru propriul nume de marca ca parte a strategiei lor globale de marketing - cum ar fi HelloFresh. Oricum ar fi, aceasta metoda este asociata in principal cu motoarele de cautare, deoarece agentii de publicitate liciteaza pe cuvinte cheie care sunt relevante pentru pietele lor tinta.
Costul anunturilor PPC depinde, de obicei, de industria dvs. si de volumul de cautare al cuvantului cheie pe care il vizati.
Publicitatea PPC poate ajuta afacerea dvs. sa ramana competitiva pe o piata aglomerata si sa ajunga rapid in fata consumatorilor lor tinta daca nu aveti autoritatea domeniului pentru ca site-ul dvs. sa se claseze organic pe motoarele de cautare.
Pro PPC
1. PPC ofera rezultate rapide.
In timp ce poate dura luni de zile pentru a vedea rezultatele strategiei dvs. SEO, poate dura doar cateva ore pentru a vedea rezultatele campaniei PPC.
2. Anunturile PPC apar deasupra clasamentelor organice.
Atunci cand derulati o campanie PPC pentru cuvantul cheie vizat, site-ul dvs. va aparea primul pe pagina de rezultate a motorului de cautare. Acest clasament face ca publicul dvs. sa va observe primul inainte de a derula pentru a vedea alte rezultate.
3. PPC va permite sa va identificati cu exactitate publicul tinta.
In timp ce configurati o campanie PPC, aveti posibilitatea de a alege pe cine doriti sa vizati cu anunturile dumneavoastra.
Doriti persoane dintr-o anumita zona geografica? Sau persoane de o anumita varsta? Starea civila? Sau interese? Daca da, atunci ar trebui sa folositi PPC.
4. Puteti efectua rapid teste A/B pe un anunt PPC.
Cu o campanie PPC, puteti rula simultan doua anunturi diferite pentru a masura pe cel care converteste mai bine.
Tot ce va trebui sa faci este sa schimbi unele elemente ale anuntului, cum ar fi textul anuntului, si sa le lasi sa ruleze o perioada. In functie de performanta, puteti decide fie sa "omorati" anunturile Google, fie sa continuati optimizarea pentru a va imbunatati rezultatele.
Contra PPC
1. Anunturile PPC sunt scumpe.
Fara bani, nu puteti desfasura o campanie PPC.
Trebuie sa platiti pentru fiecare link pe care publicul dvs. il acceseaza, ceea ce inseamna ca, odata ce bugetul dvs. se usuca, se usuca si traficul.
De asemenea, un anunt PPC poate deveni si mai scump (pana la 40 de dolari) atunci cand va aflati intr-o industrie competitiva, cum ar fi cea juridica sau a asigurarilor.
2. Marje de profit mai mici.
In timp ce o campanie PPC ar putea aduce castiguri pe termen scurt, de obicei va duce la marje de profit mai mici. Deoarece PPC este un sistem "pay to play", costurile de achizitie a clientilor (CAC) ar continua sa creasca fara o crestere semnificativa a preturilor produselor si serviciilor dumneavoastra.
3. Anunturile PPC devin invechite dupa un timp.
Aveti un control limitat asupra anuntului platit din cauza regulilor stabilite de platformele de anunturi precum Google. Ca atare, este posibil ca textul dvs. sa aiba o formulare similara cu cea a concurentilor dvs., ceea ce face ca publicul dvs. sa treaca rapid peste el.
SEO vs. PPC
Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) poate ajuta continutul dvs. sa se claseze la un nivel ridicat in motoarele de cautare, ceea ce face mai probabil ca publicul dvs. sa faca clic si sa aiba incredere in continutul dvs.
SEO este, de asemenea, mai eficient pentru cautarile locale si va poate creste prezenta online pentru mai mult timp. Pay-per-click (PPC), pe de alta parte, este o strategie de achizitie care va cere sa cheltuiti bani publicitari pentru a va aduce continutul in fata unui public atunci cand acesta cauta anumite cuvinte cheie online.
SEO vs. PPC: Care este alegerea cea mai buna?
A intreba care este mai buna intre SEO si PPC este ca si cum ai intreba daca este mai bine sa mananci cu furculita sau cu lingura - depinde.
Serviti paste? Sigur, cu furculita. Supa? As prefera o lingura.
In acelasi mod, exista situatii diferite in care SEO este mai bun decat PPC si invers.
Sa analizam acum cateva dintre aceste situatii.
Utilizati SEO daca...
- Bugetul dvs. de marketing este redus.
- Doriti sa va construiti autoritatea marcii.
- Cautati sa va maximizati rentabilitatea investitiei pe termen lung (ROI).
- Doriti sa creati continut care sa ajunga la publicul dvs. in diferite etape ale palniei de vanzari.
Utilizati PPC daca...
Ati obtine rezultate mai bune cu PPC in situatiile in care:
- Doriti rezultate rapide.
- Produsul dvs. este nou sau primul de acest fel.
- Promovezi o oferta sensibila la timp, cum ar fi o vanzare de sarbatori.
- Doriti sa va directionati publicul catre o pagina de vanzare sau de destinatie.
Statistici SEO vs. PPC
SEO
- Google este responsabil pentru peste 92,47% din traficul web global.
- 90,63% din continutul online nu primeste niciun trafic de la Google, doar 0,21% dintre acestea obtinand peste 1000 de vizite pe luna.
- 35,18% dintre cautarile pe Google bazate pe browser au avut ca rezultat un click pe un link organic in 2020.
- 99,2% dintre paginile de website au mai putin de 100 de backlink-uri.
- Google proceseaza peste 5,6 miliarde de cautari pe zi (sau 2 trilioane de cautari pe an.)
- 64% dintre comercianti investesc in mod activ in SEO.
PPC
- Reteaua Google Display Network ajunge la 90% dintre utilizatorii de internet din intreaga lume.
- Cheltuielile pentru publicitatea de cautare au fost de 144,8 miliarde de dolari in 2021, fata de 58 de miliarde de dolari in 2020.
- Mai mult de https://backlinko.com/ad-blockers-users.
- Cel mai mare cost mediu lunar pe clic (CPC) in publicitatea de cautare Google Ads este in industria asigurarilor, cu 18,57 dolari pe clic.
- Cel mai ieftin CPC in publicitatea de cautare Google Ads este in industria electronica, la 77 de centi pe click.
- Rata medie de clicuri pentru Facebook Ads in toate industriile este de 1,1%.
Ganduri finale
Daca alegeti sa alegeti SEO sau PPC depinde in cele din urma de situatia dvs. de afaceri. Asadar, nu va grabiti sa evaluati avantajele si dezavantajele atat ale SEO, cat si ale PPC pentru a vedea care este cea mai potrivita pentru dvs. Si, daca este posibil, integrati cele doua strategii pentru a vedea rezultate si mai remarcabile pentru afacerea dvs.
Comentarii
Trimiteți un comentariu