Treceți la conținutul principal

Angajarea unui consultant de marketing vs. un manager de marketing

Desi intreprinderile vor avea intotdeauna nevoie de angajati pentru a conduce nava, externalizarea devine o optiune din ce in ce mai populara in multe industrii si pentru multe departamente diferite iar asta face diferenta intre un consultant de marketing vs. un manager de marketing. In locul unei echipe interne, o multime de branduri se bazeaza pe consultanti de marketing pentru a umple rapid golurile si a-si dezvolta afacerea online.

consultant de marketing

In noua lume a COVID-19 si a WFH, exista in mod clar o cerere pentru marketingul post-pandemic: intre 2020 si 2021, a existat o crestere de 13% a numarului de agentii de marketing digital in SUA.

Dar ce optiune este cea mai buna pentru afacerea dumneavoastra? Stiti ca aveti nevoie de un profesionist calificat care sa va gestioneze social media, SEO, continutul web si multe altele. Iar acum s-ar putea sa va aflati la o rascruce de drumuri in care incercati sa decideti intre externalizarea catre o agentie sau angajarea unui manager de marketing intern.

Consultant de marketing vs. manager de marketing

Fiecare afacere este diferita, asa ca nu exista un raspuns complet corect sau gresit. Cu toate acestea, puteti profita la maximum de bugetul de marketing intelegand diferentele dintre angajarea unui consultant de marketing sau a unui manager de marketing.

Haideti sa discutam cele sase moduri in care un consultant de marketing ar putea fi diferit de un manager de marketing intern, astfel incat sa va puteti investi resursele in mod intelept.

Costuri

Salariul mediu al unui manager de marketing este de peste 100.000 de dolari pe an in SUA. Chiar si un manager de marketing entry-level castiga un salariu de aproximativ 40.000 de dolari pe an.

Daca angajezi un intern, esti responsabil nu doar de plata salariului, ci si de asigurarea beneficiilor. Daca costul este principala dvs. preocupare, un angajat este cu siguranta optiunea cea mai scumpa, din cauza cheltuielilor generale cu care vin. Si acesta este doar inceputul. De asemenea, va trebui sa luati in calcul cheltuielile de publicitate, instrumentele si tehnologia si alte cheltuieli pentru a va comercializa efectiv afacerea.

Consultanta de marketing este optiunea mai accesibila. O agentie calificata va va percepe intre 1.000 si 10.000 de euro pe luna, in functie de locatia dvs. si de nivelul de servicii.

La capatul superior al scarii de valori, o agentie de marketing poate fi la fel de costisitoare ca si angajarea unui intern. Cu toate acestea, este important de retinut ca agentiile isi gestioneaza costurile in mod eficient, valorificand la maximum cheltuielile cu o echipa mai calificata si resurse gata de utilizare, care sunt pe statul de plata doar pentru perioada de timp in care aveti nevoie de ele.

Familiaritate

Este normal ca, in consultanta de marketing, agentia sa isi ia timp pentru a va cunoaste afacerea. Pentru ca nu lucreaza cu afacerea dvs. in fiecare zi, echipa agentiei va va lua un interviu pentru a se pune la curent.

Un manager de marketing, pe de alta parte, face deja parte din echipa dvs. si intelege afacerea. Odata ce sunt la bord, exista o curba de invatare redusa cu angajatii interni, care pot oferi mai multa intelepciune organizationala datorita vechimii lor in cadrul companiei.

Competente si experienta

Daca conduceti o afacere in crestere, aveti nevoie de un manager de marketing care sa le poata face pe toate. Dar angajarea unei persoane cu abilitati de design grafic, social media, public speaking, video si redactare de continut este foarte dificila. Chiar daca gasiti un candidat cu aceste abilitati, va trebui sa ii platiti un salariu generos pentru expertiza sa.

Un consultant de marketing este cea mai buna optiune daca doriti o varietate de seturi de competente. Agentiile au echipe mari, cu angajati talentati care sunt specializati in fiecare aspect al marketinguluidar necesita bugete pe masura.

Daca aveti nevoie de diferite seturi de competente pentru campaniile de marketing, apelati la un consultant de marketing in loc sa angajati mai multi angajati interni. Acestia au deja abilitatile, procesele si instrumentele software pentru a obtine rezultate in mai putin timp.

Timp

Cat timp aveti la dispozitie? Gestionarea unei echipe interne va va costa mai mult timp si va va cauza mai multe batai de cap.

Este nevoie de ore de formare pentru a pune la punct un nou angajat. In calitate de proprietar al afacerii, sunteti, de asemenea, responsabil pentru gestionarea, disciplinarea si promovarea acestui angajat, iar acest lucru necesita si el mult timp si resurse.

Daca angajati un singur marketer pentru intreaga organizatie, chiar si un manager experimentat va avea nevoie de ore pentru a finaliza o sarcina pe care o agentie o poate face mult mai rapid.

Consultantii in marketing online va ofera mai mult timp inapoi si servicii profesionale. Daca doriti o abordare de marketing fara interventii, in care expertii se ocupa de munca grea, iar dumneavoastra culegeti beneficiile, o agentie de marketing este cea mai buna alegere. In plus, chiar daca un membru al echipei pleaca, agentia are resursele si personalul necesar pentru a-i inlocui rapid locul si a evita orice potential blocaj.

Focus

Desi agentiile va vor economisi mai mult timp in general, consultantii in marketing va pot oferi uneori o concentrare mai mare si timpi de raspuns mai rapizi. La urma urmei, consultantii in marketing vor fi intotdeauna dedicati succesului dvs. si succesului lor in aceasta functie.

Angajatii dvs. se concentreaza doar pe afacerea dvs. Pe de alta parte, o firma de consultanta in marketing gestioneaza contul dvs., precum si nevoile de marketing ale altor clienti. Este posibil sa dureze o zi sau doua pentru a primi un raspuns de la echipa agentiei, deoarece lucreaza cu mai multi clienti.

Daca va place sa aveti un manager de marketing la fata locului pentru a se ocupa de solicitari urgente sau de proiecte de ultim moment, un consultant in marketing online poate fi cea mai buna alegere.

Contracte

Atunci cand un angajat nu este performant, il puteti inscrie intr-un plan de imbunatatire a performantelor (PIP) sau, in cele din urma, il puteti concedia. Acest lucru va ofera un anumit control asupra viitorului afacerii dumneavoastra, precum si asupra bugetului.

Dar consultantii de marketing lucreaza adesea pe baza de contract. In functie de consultant, este posibil sa trebuiasca sa semnati un acord lunar sau anual pentru a va bloca marketingul pentru anul urmator, dar nu sunteti casatorit cu acel consultant. Daca performantele lor nu va satisfac, puteti merge pe drumuri diferite.

Este important sa selectati o un consultant de marketing in care puteti avea incredere ca va oferi rezultate. De obicei, puteti negocia o perioada de proba inainte de a fi de acord cu un contract pe termen lung, astfel incat sa stiti ca luati o decizie inteleapta.

Concluzia

Consultanta de marketing si echipele interne de marketing au ambele avantaje si dezavantaje. Depinde de dvs. sa alegeti cea mai buna optiune pentru afacerea dvs. Daca apreciati construirea unei culturi si aveti capacitatea de a avea noi angajati, un manager intern ar putea fi pentru dumneavoastra. Dar daca este timpul ca brandul dvs. sa predea marketingul expertilor, The Nitrous Effect este aici pentru a va ajuta. Reimprospatati-va eforturile de marketing cu o echipa experimentata care traieste si respira marketing.

Contactati-ma chiar acum pentru a va externaliza marketingul si pentru a va planifica urmatoarea miscare importanta in cautarile organice a motorului de cautare Google.

 

Comentarii

Postari Populare

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele de tip ads, astfel incat elaborarea unei strategii eficiente de optimizare a motoarelor de cautare (SEO ) necesita munca, dar merita efortul. Prin optimizarea elementelor cheie ale site-ului dvs. web, puteti imbunatati in mod dramatic vizibilitatea acestuia in rezultatele cautarilor organice. Cu peste un miliard de site-uri web online in prezent, cum va asigurati ca motoarele de cautare va pot gasi si evidentia site-ul? Garry Grant, director executiv al SEO Incorporated, s-a alaturat recent podcastului Future of Work pentru a discuta despre natura critica a pozitionarii in topurile Google pentru cresterea veniturilor din afaceri. Aceasta evolutie a inteligentei artificiale si a algoritmilor Google subliniaza peisajul vital si schimbator al SEO, in care adaptabilitatea si cunoasterea celor mai bune practici actuale sunt esentiale pentru a mentine un clasament relevant si ridicat in cautar

Inteligenta artificiala in marketingul digital: Tendinte si bune practici pentru 2024

Inteligenta artificiala a depasit cu mult stadiul de tehnologie noua sau emergenta, in special in lumea marketingului digital. Un sondaj global realizat in 2022 a constatat ca aproximativ 90% dintre specialistii in marketing din 35 de tari diferite folosesc inteligenta artificiala intr-un fel sau altul in strategiile lor de marketing digital. Cu atat de multe instrumente gratuite si low-cost disponibile, inlocuirea sau completarea fluxurilor de lucru de marketing umane cu AI este modalitatea nr. 1 de a deveni (a) mai productiv si (b) mai bun in intelegerea publicului dvs. si a modului in care sa ajungeti la acesta. Tendinte: Inteligenta artificiala in marketingul digital Acest articol exploreaza trei tendinte interesante si cele mai bune practici pentru implementarea AI in cadrul organizatiei dumneavoastra. https://agentpromovator.ro/ce-inseamna-consultant-in-marketing/ 1. Inteligenta artificiala generativa Multumita ChatGPT, AI-ul generativ ar putea fi cel mai fierbinte subiect din m

Cum poate video marketing local sa ajute intreprinderile mici?

F iind o afacere mica, bugetul dvs. de marketing si publicitate este de obicei destul de strans. Poate fi greu sa justificati cheltuirea a mii de euro sau mai mult pentru o campanie de video marketing. Dar publicitatea video nu costa la fel de mult ca inainte si nu trebuie sa platiti bani in campanii majore pentru un spot TV national atunci cand incercati doar sa atrageti putin trafic pentru afacerea dvs. locala. De fapt, daca doriti sa lansati o campanie de marketing local, videoclipul este unul dintre cele mai puternice (si mai accesibile) instrumente pe care le puteti utiliza datorita potentialului sau de reutilizare, optimizare si pentru a va prezenta locatia si atmosfera – doua strategii de marketing ce trebuie implementate cand vine vorba de marketingul local. Deci, cum poate videoclipul sa penetreze piata in mediul dvs. de afaceri? Vom impartasi toate sfaturile noastre, dar mai intai vom face o scurta recapitulare despre marketingul local.   Ce este marketingul local? Marketingu

Cum pot adopta operatorii in turism o strategie in marketing online

 Desi sectorul calatoriilor a fost primul care a adoptat digitalizarea, ritmul cererii consumatorilor se schimba, iar industria trebuie sa isi evolueze strategiile pentru a tine pasul. Intrebarea este: cum pot adopta operatorii in turism o strategie in marketing online? Evolutia rapida a tehnologiei din ultimul deceniu, denumita adesea revolutia digitala , a schimbat complet modul de functionare al intreprinderilor, iar industria turismului nu face exceptie. Turismul a fost unul dintre primele sectoare care a adoptat digitalizarea prin vanzarea online a zborurilor si a camerelor de hotel si, de atunci, cererea consumatorilor pentru servicii digitale in intregul sector a crescut rapid. Defapt, se estimeaza ca mai mult de 90% dintre calatori isi cauta acum vacantele online. Pe masura ce industria turismului continua sa se extinda mai rapid decat oricand, digitalizarea ofera intreprinderilor din acest sector numeroase oportunitati de crestere pe o piata competitiva. Cu toate acestea, pent

3 pasi critici pentru crearea de continut care converteste

  Continut care converteste: oferte fara frictiune, cereri de dimensiuni mici si compromisuri valoroase. Prea adesea, continutul este creat doar pentru a obtine clicuri, vizualizari si aprecieri. Totul se rezuma la apelul la actiune (CTA), la descarcarea activului, la completarea formularului sau la inscrierea in registru. De cele mai multe ori, acest lucru este in detrimentul obtinerii unui angajament real si valoros. Desi aceste cifre ar putea arata foarte bine pe o foaie de statistici, ele nu se traduc intotdeauna in conversii reale. Iata care este treaba: clicurile nu sunt valoroase. O conversie reala are loc atunci cand cineva iti raspunde la e-mail, iti trimite un mesaj pe retelele de socializare sau se implica in mod semnificativ in brandul tau - nu doar atunci cand face clic fara sa se gandeasca pe un buton pentru ca i-ai sugerat sa o faca. Daca doriti sa creati continut care converteste, nu va mai fixati pe implicarea usor de urmarit. Concentreaza-te pe cel mai bun mod de a-