Treceți la conținutul principal

Angajarea unui consultant de marketing vs. un manager de marketing

Desi intreprinderile vor avea intotdeauna nevoie de angajati pentru a conduce nava, externalizarea devine o optiune din ce in ce mai populara in multe industrii si pentru multe departamente diferite iar asta face diferenta intre un consultant de marketing vs. un manager de marketing. In locul unei echipe interne, o multime de branduri se bazeaza pe consultanti de marketing pentru a umple rapid golurile si a-si dezvolta afacerea online.

consultant de marketing

In noua lume a COVID-19 si a WFH, exista in mod clar o cerere pentru marketingul post-pandemic: intre 2020 si 2021, a existat o crestere de 13% a numarului de agentii de marketing digital in SUA.

Dar ce optiune este cea mai buna pentru afacerea dumneavoastra? Stiti ca aveti nevoie de un profesionist calificat care sa va gestioneze social media, SEO, continutul web si multe altele. Iar acum s-ar putea sa va aflati la o rascruce de drumuri in care incercati sa decideti intre externalizarea catre o agentie sau angajarea unui manager de marketing intern.

Consultant de marketing vs. manager de marketing

Fiecare afacere este diferita, asa ca nu exista un raspuns complet corect sau gresit. Cu toate acestea, puteti profita la maximum de bugetul de marketing intelegand diferentele dintre angajarea unui consultant de marketing sau a unui manager de marketing.

Haideti sa discutam cele sase moduri in care un consultant de marketing ar putea fi diferit de un manager de marketing intern, astfel incat sa va puteti investi resursele in mod intelept.

Costuri

Salariul mediu al unui manager de marketing este de peste 100.000 de dolari pe an in SUA. Chiar si un manager de marketing entry-level castiga un salariu de aproximativ 40.000 de dolari pe an.

Daca angajezi un intern, esti responsabil nu doar de plata salariului, ci si de asigurarea beneficiilor. Daca costul este principala dvs. preocupare, un angajat este cu siguranta optiunea cea mai scumpa, din cauza cheltuielilor generale cu care vin. Si acesta este doar inceputul. De asemenea, va trebui sa luati in calcul cheltuielile de publicitate, instrumentele si tehnologia si alte cheltuieli pentru a va comercializa efectiv afacerea.

Consultanta de marketing este optiunea mai accesibila. O agentie calificata va va percepe intre 1.000 si 10.000 de euro pe luna, in functie de locatia dvs. si de nivelul de servicii.

La capatul superior al scarii de valori, o agentie de marketing poate fi la fel de costisitoare ca si angajarea unui intern. Cu toate acestea, este important de retinut ca agentiile isi gestioneaza costurile in mod eficient, valorificand la maximum cheltuielile cu o echipa mai calificata si resurse gata de utilizare, care sunt pe statul de plata doar pentru perioada de timp in care aveti nevoie de ele.

Familiaritate

Este normal ca, in consultanta de marketing, agentia sa isi ia timp pentru a va cunoaste afacerea. Pentru ca nu lucreaza cu afacerea dvs. in fiecare zi, echipa agentiei va va lua un interviu pentru a se pune la curent.

Un manager de marketing, pe de alta parte, face deja parte din echipa dvs. si intelege afacerea. Odata ce sunt la bord, exista o curba de invatare redusa cu angajatii interni, care pot oferi mai multa intelepciune organizationala datorita vechimii lor in cadrul companiei.

Competente si experienta

Daca conduceti o afacere in crestere, aveti nevoie de un manager de marketing care sa le poata face pe toate. Dar angajarea unei persoane cu abilitati de design grafic, social media, public speaking, video si redactare de continut este foarte dificila. Chiar daca gasiti un candidat cu aceste abilitati, va trebui sa ii platiti un salariu generos pentru expertiza sa.

Un consultant de marketing este cea mai buna optiune daca doriti o varietate de seturi de competente. Agentiile au echipe mari, cu angajati talentati care sunt specializati in fiecare aspect al marketinguluidar necesita bugete pe masura.

Daca aveti nevoie de diferite seturi de competente pentru campaniile de marketing, apelati la un consultant de marketing in loc sa angajati mai multi angajati interni. Acestia au deja abilitatile, procesele si instrumentele software pentru a obtine rezultate in mai putin timp.

Timp

Cat timp aveti la dispozitie? Gestionarea unei echipe interne va va costa mai mult timp si va va cauza mai multe batai de cap.

Este nevoie de ore de formare pentru a pune la punct un nou angajat. In calitate de proprietar al afacerii, sunteti, de asemenea, responsabil pentru gestionarea, disciplinarea si promovarea acestui angajat, iar acest lucru necesita si el mult timp si resurse.

Daca angajati un singur marketer pentru intreaga organizatie, chiar si un manager experimentat va avea nevoie de ore pentru a finaliza o sarcina pe care o agentie o poate face mult mai rapid.

Consultantii in marketing online va ofera mai mult timp inapoi si servicii profesionale. Daca doriti o abordare de marketing fara interventii, in care expertii se ocupa de munca grea, iar dumneavoastra culegeti beneficiile, o agentie de marketing este cea mai buna alegere. In plus, chiar daca un membru al echipei pleaca, agentia are resursele si personalul necesar pentru a-i inlocui rapid locul si a evita orice potential blocaj.

Focus

Desi agentiile va vor economisi mai mult timp in general, consultantii in marketing va pot oferi uneori o concentrare mai mare si timpi de raspuns mai rapizi. La urma urmei, consultantii in marketing vor fi intotdeauna dedicati succesului dvs. si succesului lor in aceasta functie.

Angajatii dvs. se concentreaza doar pe afacerea dvs. Pe de alta parte, o firma de consultanta in marketing gestioneaza contul dvs., precum si nevoile de marketing ale altor clienti. Este posibil sa dureze o zi sau doua pentru a primi un raspuns de la echipa agentiei, deoarece lucreaza cu mai multi clienti.

Daca va place sa aveti un manager de marketing la fata locului pentru a se ocupa de solicitari urgente sau de proiecte de ultim moment, un consultant in marketing online poate fi cea mai buna alegere.

Contracte

Atunci cand un angajat nu este performant, il puteti inscrie intr-un plan de imbunatatire a performantelor (PIP) sau, in cele din urma, il puteti concedia. Acest lucru va ofera un anumit control asupra viitorului afacerii dumneavoastra, precum si asupra bugetului.

Dar consultantii de marketing lucreaza adesea pe baza de contract. In functie de consultant, este posibil sa trebuiasca sa semnati un acord lunar sau anual pentru a va bloca marketingul pentru anul urmator, dar nu sunteti casatorit cu acel consultant. Daca performantele lor nu va satisfac, puteti merge pe drumuri diferite.

Este important sa selectati o un consultant de marketing in care puteti avea incredere ca va oferi rezultate. De obicei, puteti negocia o perioada de proba inainte de a fi de acord cu un contract pe termen lung, astfel incat sa stiti ca luati o decizie inteleapta.

Concluzia

Consultanta de marketing si echipele interne de marketing au ambele avantaje si dezavantaje. Depinde de dvs. sa alegeti cea mai buna optiune pentru afacerea dvs. Daca apreciati construirea unei culturi si aveti capacitatea de a avea noi angajati, un manager intern ar putea fi pentru dumneavoastra. Dar daca este timpul ca brandul dvs. sa predea marketingul expertilor, The Nitrous Effect este aici pentru a va ajuta. Reimprospatati-va eforturile de marketing cu o echipa experimentata care traieste si respira marketing.

Contactati-ma chiar acum pentru a va externaliza marketingul si pentru a va planifica urmatoarea miscare importanta in cautarile organice a motorului de cautare Google.

 

Comentarii

Postari Populare

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele de tip ads, astfel incat elaborarea unei strategii eficiente de optimizare a motoarelor de cautare (SEO ) necesita munca, dar merita efortul. Prin optimizarea elementelor cheie ale site-ului dvs. web, puteti imbunatati in mod dramatic vizibilitatea acestuia in rezultatele cautarilor organice. Cu peste un miliard de site-uri web online in prezent, cum va asigurati ca motoarele de cautare va pot gasi si evidentia site-ul? Garry Grant, director executiv al SEO Incorporated, s-a alaturat recent podcastului Future of Work pentru a discuta despre natura critica a pozitionarii in topurile Google pentru cresterea veniturilor din afaceri. Aceasta evolutie a inteligentei artificiale si a algoritmilor Google subliniaza peisajul vital si schimbator al SEO, in care adaptabilitatea si cunoasterea celor mai bune practici actuale sunt esentiale pentru a mentine un clasament relevant si ridicat in cautar...

Cum sa devii copywriter: Un ghid pas cu pas

Un copywriter este o persoana care scrie cu intentia de a-si educa, convinge sau influenta publicul, adesea cu scopul de a vinde un produs sau un serviciu. Copywriterii au o intelegere a publicului lor si stiu cum sa influenteze luarea deciziilor prin cuvinte si sugestii. Daca va place sa scrieti, poate doriti sa luati in considerare o cariera in copywriting . In acest articol, exploram ce face un copywriter, principalele tipuri de copywriting , abilitatile comune ale copywriterilor si cum sa deveniti copywriter. Care sunt principalele tipuri de copywriting? Copywriterii scriu texte si ofera consumatorilor si clientilor informatii despre un anumit serviciu sau produs. Cele trei tipuri principale de copywriteri sunt: 1. Redactorii de agentie Copywriterii de agentie isi asigura un post intr-o agentie care deserveste mai multi clienti si, de obicei, vor trebui sa lucreze cu norma intreaga. Veti finaliza adesea proiecte care pot fi provocatoare si care necesita creativitate pentru a ajut...

De ce Marketing Online si de ce este important?

A stazi ne vom referi la elementele de baza pentru marketing online si cum sa-l folosesti pentru a-ti extinde afacerea in mediul online. Marketingul online reprezinta utilizarea marketingului pentru a comercializa produse sau servicii in mediul online. Ia in considerare utilizarea diferitelor canale digitale, cum ar fi retelele sociale, motoarele de cautare, paginile web, comunicarile prin e-mail si  marketingul de continut . Marketingul online este important deoarece are un impact asupra perceptiilor clientilor despre o companie sau un produs. De asemenea, influenteaza modul in care clientii iau masuri in ceea ce priveste o companie sau un produs. Si nu in ultimul rand, ajuta companiile sa-si atinga scopurile si obiectivele prin achizitionarea de noi clienti si pastrarea acestora pe termen lung.   4 Divizii Majore de Marketing Digital   Exista multe moduri in care peisajul digital se schimba si in aceasta sectiune vom explora 4 divizii diferite care se incadreaza in mark...

Ar trebui sa va construiti propriul site web sau sa apelati la o firma de web design?

Ati ales numele site-ului web si adresa URL perfecta. Acum, este timpul sa creati propriul site web si sa-l puneti online. Crearea unui site web a devenit mai usoara de-a lungul anilor, deoarece exista multe programe de creare site-uri web pentru a va crea singur un site de afaceri. Pe de alta parte, s-ar putea sa preferati sa angajati o firma de web design sau un web deisgner profesionist. Care dintre ele este cea mai buna varianta?   Ce este un constructor de site-uri web?   Un constructor de site-uri web  este un instrument care va arata cum sa realizati un site web fara a avea experienta in inginerie sau codificare. Acesta ofera sabloane pentru crearea de site-uri web pe care le puteti personaliza. Un web builder poate fi fie un program, fie o platforma care faciliteaza construirea unui site.   Avantajele si dezavantajele utilizarii unui constructor de site-uri web Printre avantajele utilizarii unui constructor de site-uri web se numara faptul ca nu trebuie sa st...

Asteptari versus realitate: impactul in marketingul digital asupra afacerii tale

Cert este ca impactul in marketingul digital in majoritatea companiilor este folosit astazi pentru promotii. A devenit o practica obisnuita si ar fi o mare greseala daca nu folositi niciun model de promovare online. Poate fi benefic atat pentru companiile mici, cat si pentru cele mari. Cu toate acestea, necesita unele abilitati si experienta. Nu poti sa creezi pur si simplu o platforma online sau o pagina FB si sa te astepti la multi vizitatori si vanzari. Daca aveti nevoie de asistenta profesionala in acest domeniu, verificati aceasta pagina. In plus, promovarea prin intermediul platformelor online in sine ar putea sa nu fie singurul lucru de care aveti nevoie. Exista multe optiuni disponibile, dar necesita si abordarea corecta. Cheia este sa gasesti un echilibru intre asteptarile tale si realitatea pe care o poti obtine din acest model de promovare. Va vom prezenta cateva exemple in articolul urmator. Acoperirea crescuta duce la un profit mai mare Desi este crucial sa ajungeti la mai...