Treceți la conținutul principal

Top 10 tendinte de marketing digital care trebuie incluse in strategiile din 2023

Publicarea de videoclipuri dragute, plata pentru reclame, cumpararea de sectiuni de blog si obtinerea de autoritate pe Facebook a fost o modalitate buna de a face Marketing Digital candva. Acum, jocul s-a schimbat drastic. Platformele, tehnologia integrata, comportamentul utilizatorilor, asteptarile, dar si modelele de afaceri au evoluat in timp. Asadar, modul de marketing ar trebui sa evolueze si el.

marketing digital

In acest articol, am implementat o lista cu cateva tendinte viitoare de marketing digital care vor functiona in 2023. Unele dintre ele sunt noi, altele au evoluat, iar altele revin in actualitate.

Haideti sa intram in Top 10 tendinte de marketing digital in 2023

1. Cresterea numarului de evenimente virtuale

Pandemia a adus o schimbare majora in modul de desfasurare a evenimentelor. Inainte de Covid, evenimentele live erau principala cale prin care marketerii se conectau cu clientii - acum, totul s-a mutat catre intalnirile online. In timpul pandemiei, companiile si agentiile au fost nevoite sa anuleze evenimentele live, dar acum seminariile online, escape room-urile virtuale si conferintele la distanta au devenit noua norma.

Aceasta schimbare a modificat modul de abordare a potentialilor clienti de catre companii si organizatori de evenimente. 71% dintre profesionistii din domeniul evenimentelor din SUA includ in evenimentele virtuale o sectiune de intrebari si raspunsuri, chat si alte caracteristici interactive. 69% desfasoara evenimente in format webinar. In plus, cartile de vizita inteligente au devenit noul obiectiv care se imparte in timpul evenimentelor virtuale. Popularitatea evenimentelor virtuale a ramas aceeasi chiar si dupa pandemie.

2. Marketingul omnichannel

Modul de utilizare a mediilor digitale este diferit pentru fiecare persoana. Unii consumatori o folosesc pentru a citi articole si stiri legate de domeniul si interesul lor, in timp ce altii o folosesc pentru jocuri si divertisment. Dar, exista ceva comun intre toti utilizatorii. Acestia folosesc o platforma comuna de social media. Daca reusiti cumva sa va loviti de retelele lor de socializare, ii puteti converti in clienti.

S-ar putea sa pierdeti informatii si flux daca va limitati interactiunea cu clientul dvs. printr-un singur canal. Nu veti putea sa vedeti ce spun despre dvs. pe un alt canal. S-ar putea sa va aprecieze serviciile pe Instagram si sa scrie pe Twitter despre raspunsul dvs. lent; acest lucru va va imbunatati serviciul pentru clienti.

In loc sa folositi mai multe canale, treceti la omnichannel pentru a va urmari clientii.

3. Mobile First si aplicatiile web progresive (PWA)

77% dintre cautarile mobile au loc acasa si la birou, in timp ce 17% dintre cautarile mobile au loc in deplasare. 55% dintre conversii au loc in prima ora de la cautarea pe mobil. A fost o vreme cand laptopurile erau considerate portabile, acum, avand in vedere omologul lor - smartphone-urile, laptopurile se dovedesc a fi grele si voluminoase.

Majoritatea utilizatorilor folosesc smartphone-urile pentru a se conecta la internet, deoarece sunt mai portabile, mai usoare si incap usor in buzunar. Conform Google Analytics, utilizatorii prefera aplicatiile in locul site-urilor web statice si dinamice. Google a implementat indexarea mobile-first la 1 iulie 2019. Acest lucru inseamna ca site-urile web vor fi clasate in functie de performanta pe dispozitivele mobile. Aplicatiile web progresive sunt pur si simplu pagini web concepute pentru a se comporta ca niste aplicatii.

4. Cresterea numarului de cautari vocale

China a raportat ca 51% din totalul cautarilor provin din cautari vocale. SUA se situeaza cu 24% cautari vocale. Potrivit unui raport realizat de Cabalys in 2019, piata globala de difuzoare inteligente a atins pragul de 20,7 milioane de unitati in primul trimestru. Cele mai recente date ale studiilor de piata arata ca piata de cautare vocala va creste in viitor. Utilizatorii gasesc cautarile vocale usoare si se obisnuiesc cu asistentii AI precum Alexa, Siri si Cortana.

Cifrele scazute din SUA sunt rezultatul preocuparilor clientilor cu privire la cautarile vocale. 42% dintre consumatorii din SUA sunt ingrijorati de securitatea lor, in timp ce 31% sunt ingrijorati de posibilitatea de a comanda un articol gresit. 26% si-au aratat ingrijorarea cu privire la comandarea mai multor comenzi duble.

Tineti cont daca acesti clienti sunt sau nu clientii dvs. tinta.

5. Experienta realitatii augmentate

Realitatea augmentata imbunatateste experienta utilizatorilor prin inserarea de obiecte digitale intr-un videoclip in timp real. Aceasta tehnologie nu numai ca le ofera utilizatorilor o experienta cool, dar o puteti folosi ca loc de marketing prin inserarea numelui marcii dvs. Este o buna cascadorie de marketing digital pentru a-i determina pe clienti sa initieze si sa poarte o discutie despre marca dvs.

Agentii de marketing pot folosi aceasta experienta imersiva sub forma de jocuri. Pokemon go a fost un exemplu printre multe altele. Jocul a amestecat jocul, filmul, anime-ul si modelul de afaceri intr-unul singur. Aceasta platforma poate fi conceputa ca un model freemium generator de venituri. Mai intai, aduceti clientii pe platforma si apoi introduceti marfuri si achizitii in aplicatie.

6. Marketing nativ

Probabil ca ati intalnit plasarea de produse intre videoclipuri si filme. Acestea se numesc reclame native. Mai mult decat atat, ele arata ca o parte a continutului decat ca o reclama. Reclamele traditionale sunt enervante, iar oamenii le urasc. Ele sunt intruzive si, de cele mai multe ori, nu au nicio legatura cu publicul care le priveste. Potrivit unui raport realizat de Digital Information World, 47% dintre utilizatorii din intreaga lume folosesc blocante de reclame.

In timp ce reclamele native sunt incorporate perfect in continut, ele nu par enervante. Mai degraba decat sa para ca fac parte din marketingul de continut. Vedem masini si ceasuri de lux intr-o scena de urmarire dintr-un film de actiune care pot parea parte a scenei - dar, de fapt, sunt plasare de produse.

Marketingul nativ nu este nou pe piata, dar companiile trebuie sa invete cum sa le foloseasca mai bine.

7. Cresterea in marketingul B2C

52% dintre companii scriu si mentin bloguri pe site-ul lor. 40% dintre ele genereaza lead-uri prin trimiterea de buletine de stiri prin e-mail, iar marketingul prin e-mail ofera cel mai bun ROI. 36% dintre companii organizeaza evenimente live, in persoana, iar 40% dintre ele publica carti electronice si postari pe retelele sociale. De ce se intampla toate acestea? Pentru ca exista o crestere a marketingului B2C in detrimentul celui B2B. Vanzatorii si consumatorii folosesc aceeasi platforma si impartasesc aceleasi metode de tranzactionare. Marketingul B2C a fost mai usor si mai rapid decat cel B2B.

Ganditi-va ca primiti mostre de sos pentru paste fainoase si mostre de inghetata si ca puteti sa le experimentati inainte de a cumpara produsul. In mod similar, in afacerile Saas si in industria SaaS, marcile ofera incercari gratuite pentru o anumita perioada inainte de a achizitiona o versiune completa.

8. Evenimente in persoana

Realitatea augmentata (AR) si aplicatiile web progresive (PWA) dau rezultate pozitive atunci cand sunt realizate corect. Dar, exista o lume si in afara mediilor digitale. Oamenilor le place sa interactioneze in activitati realizate in cadrul evenimentelor in persoana. Haagen-Dazs, o companie producatoare de inghetata, a infiintat odata un joc in magazin. In timp ce se distrau, au avut sansa de a familiariza clientii cu noile lor arome. Pentru clienti, acest lucru reprezinta o imbunatatire a calitatii vietii lor.

Daca va inregistrati si incepeti o afacere, in loc de o configuratie cu buget mare, organizati un eveniment care poate functiona in functie de bugetul dvs.

Impreuna cu realitatea augmentata, sporiti activitatile de marketing si de recrutare in viata reala cu evenimente in persoana si lasati-i pe potentialii dvs. clienti sa experimenteze acest lucru.

9. Cresterea continutului video

Mai mult de 80% din continut va fi video in 2023. Companiile au cheltuit 90 de miliarde de dolari pe continut video numai in 2019, iar piata a crescut enorm dupa pandemie. Ascensiunea videoclipurilor este sustinuta de cautarea doar a unei idei. Uneori, utilizatorii vor doar o idee. Acestia prefera un videoclip bine realizat in locul citirii unui articol lung, a unei carti electronice sau a unui manual. Videoclipurile sunt mai captivante decat articolele.

Agentii de marketing profita de site-urile de continut video, precum DailyMotion si YouTube, pentru a creste implicarea clientilor si pentru a stimula recunoasterea marcii. Continutul video vine in mai multe forme, cum ar fi how-to-uri si recenzii; trebuie doar sa va distrageti potentialul client catre canalul dvs.

10. Cresterea continutului podcast

Cele mai importante podcasturi din lume sunt The thing about Pam, 1619, Crime Junkies, Culpable, The Joe Rogan Experience, iar canalele similare sunt in crestere rapida. Ele reprezinta un format de continut usor de consumat. Subiecte tehnice, cum ar fi asigurarile auto, afectiunile medicale si recenziile de produse, sunt defalcate in discutii atractive si informative.

Utilizatorii le consuma in timp ce muncesc, fac gimnastica, fac naveta si se ocupa de treburile casnice. 70% dintre americani sunt foarte familiarizati cu termenul Podcast. 51% din populatie a ascultat podcast, 22% dintre ei sunt ascultatori saptamanali, iar 6% sunt fani avizi de podcast.

80% dintre ascultatori asculta podcastul in intregime. 63% dintre ascultatorii de podcast au cercetat sau au cumparat produsul sau serviciul pe care l-au ascultat in podcast.

 

Concluzie

Continuati sa faceti ceea ce va pricepeti sa faceti; trebuie sa va implicati in tendintele actuale pentru a va stimula marketingul. Nu uitati sa rasfoiti carti, videoclipuri si bloguri; acestea va ofera o idee generala despre evolutia lumii marketingului si despre tendintele actuale si viitoare in materie de marketing digital. De asemenea, nu neglijati podcasturile.

Oricat de grozave ar fi aceste noi tendinte de marketing digital de care trebuie sa profiti, daca crezi ca nu le poti face pe toate de unul singur, poti oricand sa angajezi un profesionist in strategii de marketing pentru a-ti face munca mai usoara.

 

Comentarii

Postari Populare

Pentru Facebook si Google, Local SEO nu reprezinta concurenta

  I n ciuda incursiunilor Facebook, specialistii insista asupra faptului ca ofertele platformelor online de business servesc scopuri diferite si se pot completa reciproc atunci cand sunt utilizate corect. Google este jucatorul cheie pentru orice afacere care doreste apara in cautarile online, deoarece mentine o cota de  68% din piata  , insa Facebook a facut unele incursiuni, iar expertii spun ca in viitor ar putea deveni o solutie alternativa datorita unor investitii majore in acest domeniu atat de controversat. Cautarea nu mai este limitata de marketingul motoarelor de cautare (SEM) si de optimizarea motoarelor de cautare (SEO), in special atunci cand vine vorba de directionarea clientilor mobile la nivel local. Cercetarile de la Google au aratat ca 70% dintre utilizatorii de smartphone-uri care au cumparat ceva dintr-un magazin de constructii foloseau dispozitivul mobil pentru informatii in prealabil si ca o  patrime foloseau o harta inainte de a efectua o tranzac...

De ce ai nevoie de o strategie de video marketing in 2023

  D escoperiti importanta video-marketing-ului pentru afacerea dvs. impreuna cu ideile de video marketing, pentru a face ca realizarea campaniilor de video marketing sa fie simple si usoare. Pana acum, probabil ca stiti deja ca video marketingul este esential pentru a atrage noi clienti si a-i incuraja pe cei existenti sa ramana loiali. Gasirea celui mai bun mod de a-l implementa in  strategia dvs. de marketing  este o alta poveste. Nu este suficient sa creezi cateva videoclipuri personale si sa speri ca vei obtine rezultate remarcabile. Consumatorii de astazi sunt inundati de continut video inovator si creativ care ii implica la nivel personal. Daca doriti sa va intreceti cu concurentii dvs., va trebui sa abordati video marketingul in mod strategic. Vestea minunata este ca exista o multime de moduri in care puteti dezvolta si implementa o strategie de video marketing. Acest ghid este plin de sfaturi de video marketing care va vor ajuta sa iesiti din anonimat in 2021 pent...

Cum poti angaja un Expert SEO care poate tine pasul cu schimbarea SEO

P rofesia de Expert SEO s-a schimbat dramatic de-a lungul anilor. Pe masura ce Google isi modifica algoritmii, specialistii in SEO trebuie sa-si adapteze rapid practicile pentru a ține pasul. Cu timpul, unele dintre cele mai comune metode s-au oprit pur și simplu din lucru. Google angajeaza cei mai buni specialisti din lume pentru a-si pastra imunitatea algoritmului la activitati care ar putea afecta rezultatele cautarii. Pe cealalta parte a ecuatiei, specialistii SEO trebuie sa-si adapteze site-urile web pentru a se potrivi cat mai mult algoritmului curent. Desi cunoasterea modului in care algoritmul s-a schimbat in timp este utila in anumite conditii, este necesar, de asemenea, sa angajeze candidati SEO care poseda urmatoarele abilitati: Daca ati mai lucrat in SEO, mai ales intr-o industrie unde vanzarile depind in mare masura de vizibilitatea dvs. in rezultatele cautarii, stiti ce inseamna sa pierdeti sau sa castigati un rang superior Google. Un specialist SEO ar trebui sa poata ras...

6 strategii pentru cresterea traficului site-urilor

  D aca compania dvs. are un site web care vinde produsul dvs. si creste gradul de constientizare a marcii dvs., generarea traficului catre site este una dintre cele mai bune modalitati de a va promova compania. Internetul este din ce in ce mai aglomerat si fiecare site are nevoie de ceva care sa faca diferenta. Pentru a creste traficul site-ului web, apelati la  Agent Promovator , o agentie de marketing digital cu servicii complete, pentru a va spori prezenta online si pentru a va asigura ca site-ul dvs. web iese in evidenta in mediul online. Cu sediul in Bucuresti, suntem focusati in a ajuta companiile mici sa dezvolte o prezenta online competitiva si scalabila pe termen lung fata de concurenta. Credem ca ramanem implicati in acest proces cu fiecare provocare noua si ne place sa ii tinem pe clientii nostri la curent cu investitiile lor in marketingul online. Indiferent daca va dezvoltati prezenta online sau cautati sa ii oferiti o imbunatatire pentru a tine pasul cu piata af...

6 motive pentru care consultantul in marketing online ar trebui sa lucreze in locatia clientului

  I n viitor, toate companiile vor fi companii de tehnologie. Firmele traditionale trebuie sa isi imbunatateasca capacitatile tehnologice pentru a se upgrada cu cele ale concurentilor lor – altfel se vor confrunta cu disparitia lor. Uitati-va la explozia mediatica a companiilor:  Netflix  ,  Amazon  si  Airbnb  si ce realizari au obtinut in industriile lor, dar si dincolo de ele. Tehnologia devine o parte integranta a strategiei companiilor si a avantajului competitiv. Aici intra rolul  consultantilor in marketing online . Exista multe tipuri de consultanti si abordari, dar una este de neegalat in executia si valoarea sa: modelul “echipelor incorporate” – consultanti care lucreaza in locatia clientului. Exista sase avantaje cheie pentru o agentie tehnologica care inoveaza si creeaza servicii digitale pe loc, in loc de la distanta, in propriile studiouri, ceea ce poate fi clasata, in cel mai rau caz, pe mai multe fusuri orare. 1. Cele mai multe pro...