Treceți la conținutul principal

Iata de ce backlinkurile inca mai conteaza in 2023

Daca sunteti cat de cat interesat de construirea de linkuri, probabil stiti ca backlink-urile inca mai conteaza in 2023.

backlink

Probabil ca stiti foarte bine ca exista zeci de factori de clasificare Google.

Dar stiati ca backlink-urile continua sa ramana cel mai puternic semnal de ranking al Google?

Vom discuta de ce este asa (impreuna cu cateva dovezi puternice) in doar cateva momente.

Dar, mai intai, vreau sa va imaginati o lume in care clasamentul unei pagini web era determinat in principal de timpul petrecut de un utilizator pe acea pagina.

Sau de numarul de retweet-uri si de like-uri pe Facebook pe care pagina le-a primit.

Sau, ce-ar fi daca paginile ar fi clasate pur si simplu in functie de viteza site-ului?

Suna destul de ridicol.

absurd

Ganditi-va putin la acest lucru in timp ce cititi aceasta introducere.

Dar, fiti siguri, backlinkurile conteaza in 2023 si, de fapt, nu puteti sa va pozitionati fara ele.

Totusi, expertii ne spun in fiecare an ca backlinkurile vor conta din ce in ce mai putin pe masura ce trece timpul.

Fie ca este vorba de algoritmul Rankbrain de la Google care le elimina, fie ca Google incepe sa se concentreze mai mult pe propriul continut favorizat, am auzit de cel putin din 2011 despre starea linkurilor.

Multi nou-veniti in lumea constructiei de linkuri au auzit doar de termeni generali cand vine vorba de backlinkuri si de importanta lor in lumea SEO.

SERP-urile se schimba tot timpul, iar Google pregateste mereu ceva in culise atat pentru a consolida experienta utilizatorilor, cat si pentru a-si creste veniturile AdSense.

Este usor pentru noi sa cedam la aceste profetii "backlink-urile sunt pe moarte", pur si simplu pentru ca vedem atat de multe schimbari in algoritmii Google si in peisajul general al SERP-urilor, in fiecare an.

Si este adevarat ca este mai greu acum sa construiesti backlinkuri bune si relevante decat erau in 2007.

Totusi, pentru mine este in regula, deoarece inseamna ca industria de link-building este acum mult mai concentrata pe munca de inalta calitate decat pe producerea unui numar mare de backlink-uri in fiecare luna.

Google a redus in mod absolut spamul de linkuri si a facut din SERP-urile sale un loc mai bun pentru a gasi informatii.

Chiar si dupa 10 ani de la momentul in care construirea de link-uri era "usoara", backlink-urile inca mai conteaza. Eu stiu ca conteaza.

Daca vreti o dovada, aruncati o privire la acest studiu aprofundat pe care l-au revizuit de mai multe ori.

Datele lor arata ca backlink-urile inca mai conteaza si au studiat peste 6.000 de interogari de cautare pentru a dovedi acest lucru. Daca aveti timp sa faceti clic acolo, este un studiu fascinant si lamuritor.

Ceea ce s-ar putea sa va frapeze cel mai mult, insa, dincolo de cifre, este motivul pentru care backlink-urile inca mai conteaza. Voi rezuma punctele lor.

Backinkurile inca mai conteaza pentru ca:

  • Pentru a construi un link, trebuie sa fiti suficient de implicat in afacerea dvs. (sau in alta intreprindere), cel putin suficient pentru a detine un site web si a crea ceva care merita sa fie legat de un link.
  • Un link este o aprobare permanenta (in teorie) si neschimbatoare a unui alt site web - este acolo, in public, la indemana tuturor, si nu dispare ca o postare in social media.
  • Atunci cand oferiti un link altcuiva, publicul dumneavoastra poate face clic pe acel link pentru a parasi site-ul dumneavoastra si a merge in alta parte

Asadar, backlinkurile sunt un factor de clasificare puternic.

De fapt, cel mai puternic factor de clasificare.

Dar, daca nu ar fi asa?

Iata cum ar putea arata peisajul SEO si de clasificare a cautarilor daca oricare dintre ceilalti factori de clasificare ai Google ar fi mai presus de backlinkuri.

Timp mediu pe pagina

In loc de a pune mare greutate pe backlinkuri in algoritmii de cautare, ce-ar fi daca Google ar clasifica paginile in functie de timpul petrecut de utilizatori pe ele?

timp

Nu ma intelegeti gresit, timpul mediu pe pagina este o masuratoare interna puternica. Aceasta va permite sa stiti daca trebuie sa va modificati continutul, sa ajustati designul site-ului sau pur si simplu sa reformatati totul pentru a fi mai interesant pentru publicul tinta. Daca sunteti sceptic in legatura cu motivul pentru care este o masuratoare importanta, va indemn sa consultati acest articol de la Pace.

Asadar, imaginati-va ca Google a folosit timpul mediu petrecut de un utilizator pe o pagina ca principal factor de clasificare. M-am gandit putin la asta si mi-am dat seama cat de ridicol ar fi World Wide Web-ul.

YouTube, Netflix si alte servicii de streaming ar depasi aproape orice altceva. Jocurile Flash ar domina munti intregi de SERP-uri.

Paginile de categorie si de produse de comert electronic ar fi mai bine clasate decat paginile educationale pentru orice element pe care vi-l puteti imagina. Ganditi-va la cat timp petrec oamenii la cumparaturi si la cautarea de oferte fata de timpul pe care il petrec pentru a invata despre produsele pe care le consuma. Cred ca putem presupune cu certitudine ca Amazon si eBay ar depasi Wikipedia pentru orice cautare posibila.

Daca ar fi asa, Google ar clasifica si ar organiza web-ul in functie de consum si nu de utilitate. Intr-o anumita masura, deja face acest lucru.

Dar, daca doriti sa aflati despre un anumit subiect, puteti. Imaginati-va ca trebuie sa dati clic pe pagina trei sau patru pe Google pentru a afla despre serpii de porumb in loc sa gasiti mai multe site-uri web care fie le vand, fie va indruma catre comercianti.

Imaginati-va ca trebuie sa dati clic pe pagina trei sau patru de pe Google pentru a afla mai multe informatii despre perusi, in loc sa gasiti mai multe site-uri web care fie ii vand, fie va indruma catre comercianti.

clic

Sau, intr-un scenariu si mai rau, o pagina pe care mai multe persoane si-au lasat browserul in timp ce isi plimbau cainele ar putea depasi in clasament o pagina mult mai valoroasa din aceeasi nisa.

Cred ca stim de ce legaturile depasesc timpul mediu pe pagina.

Viteza site-ului

Viteza site-ului este, de asemenea, un indicator foarte important. Nimeni nu va pune un link catre site-ul dumneavoastra, cu atat mai putin il va vizita, daca se incarca la fel de repede ca un melc tigru care se taraste pe o planta de rosii.

Dar, din fericire, Google nu clasifica paginile doar pe baza vitezei site-ului.

Daca ar fi facut-o, SERP-urile ar fi fost pline de pagini doar de text, de rezultate Usenet, de site-uri spam cu continut minimalist gen site-ul Space Jam.

Viteza site-ului trebuie sa fie un factor in deciziile de clasificare ale Google, dar nu cantareste mai mult decat backlink-urile. Daca ar fi asa, o pagina cu un text neformatat de 2000 de cuvinte si nimic altceva ar putea depasi Expedia.com pentru rezervari hoteliere.

Si cum ar ajuta asta pe cineva?

Sa speram ca putem fi cu totii de acord ca backlink-urile ar trebui sa fie mai importante decat viteza site-ului.

Rata de clicuri

Google considera (cel putin in mod public) ca rata de clicuri, sau CTR, este un semnal de clasificare indirect in cel mai bun caz. Cu toate acestea, acest lucru nu ii opreste pe SEO si pe constructorii de linkuri sa filozofeze despre el.

In articolul pe care l-am legat mai sus, veti observa ca Gary Illyes, de la Google, numeste clicurile un "semnal foarte zgomotos".

Si pe buna dreptate!

Imi imaginez ca este destul de usor pentru un programator cu "palarie neagra" priceput sa aranjeze un robot care sa faca clic pe orice - de orice numar de ori. Daca CTR ar fi fost criteriul definitoriu al Google pentru clasificarea cautarilor, imaginati-va ce mizerie ar fi fost pe web!

Site-urile straine de spam (si, mai ales, comerciantii cu amanuntul de ochelari de soare contrafacuti) ar fi in fruntea SERP-urilor. Nu ai putea scapa de ele.

serp

CTR este, din nou, o masuratoare interna importanta. Va permite sa intelegeti modul in care utilizatorii se implica pe site-ul dvs. si este un indicator cheie atat pentru vanzari, cat si pentru marketing. Si, desi Google nu recunoaste public acest lucru, CTR este probabil un indicator important pentru clasificarea in cautare.

Dar nu poate fi cel mai important factor in clasificarea paginilor web. Si, cu siguranta, nu ar trebui sa tina locul linkurilor.

Sigur, Google poate filtra o anumita cantitate de spamboti care fac clicuri cu placere. Si, chiar daca ar putea sa filtreze toti robotii care fac clicuri, ce ar mai ramane daca CTR ar fi regele?

Ar fi acele articole cu liste de diapozitive in care trebuie sa dai 15 click pentru a afla o informatie sau pentru a vedea o fotografie interesanta. Stiti, cele cu titluri precum "Adevaratul motiv pentru care Ryan Gosling se teme de marmote si refuza sa poarte centura de siguranta (Slideshow)".

Va rugam sa acordati atentie ratei de click. Dar nu va ganditi nici macar pentru o clipa ca va inlocui in curand backlink-urile ca factor de clasificare.

SEO tehnic

SEO tehnic, adica chestiile bine puse la punct din spatele scenei, care ajuta Google sa va clasifice site-ul web, sunt lucruri importante. Uneori ii sperie pe noii veniti in SEO si in crearea de linkuri, dar elementele de baza nu sunt greu de inteles si sunt absolut vitale pentru supravietuirea site-ului dvs. in motoarele de cautare.

Toate elementele de sub umbrela SEO on-page se reunesc pentru a forma un factor de clasificare important. Nu voi nega niciodata acest lucru. Daca nu ati actionat pana acum SEO on-page, va indemn sa o faceti cat mai curand posibil.

acum

Dar, SEO tehnic nu poate inlocui niciodata backlinkurile. Ele lucreaza impreuna in armonie, dar veti vedea inca multe cazuri in care o pagina cu multe backlinkuri bune si un SEO mediocru pe pagina depaseste o pagina cu un SEO fenomenal pe pagina si foarte putine backlinkuri.

Acest lucru se datoreaza probabil faptului ca orice domeniu nou poate plati pe cineva cu 1000 de dolari pentru a-i pune la punct SEO-ul tehnic, dar este mult mai greu sa construiesti un continut bun, sa construiesti un site util si sa castigi suficienta incredere pentru a castiga cateva backlinkuri.

Daca cineva ar dori sa inregistreze ComercianticuAmanuntul.com, nu ar putea depasi in clasament comerciantii cu amanuntul doar prin faptul ca ar avea un SEO mai bun pe pagina.

Daca ar putea, am trai intr-o lume si mai derutanta decat cea in care traim deja.

Durata inregistrarii domeniului

Google ia in considerare durata de viata a unui site, sau cat timp a fost inregistrat domeniul, ca factor de clasificare. Si acest lucru are sens.

Dar nu poate fi singurul factor de clasificare si probabil ca stiti deja de ce.

Dar, in cazul in care nu stiti, o sa va spun doar atat. Daca Google ar lua in considerare durata de inregistrare a domeniului ca fiind cel mai valoros parametru de clasificare, pagina de fan Betty Boop a bunicului tau, inregistrata in 1996, ar depasi bettyboop.com, rubrica Betty Boop din Wikipedia si toate desenele animate Betty Boop din domeniul public de pe YouTube.

Asta nu mi se pare un domeniu de cautare foarte bun.

Continut

Acum, ajungem la cel mai dificil factor de clasificare non-link: continutul.

Stim cu totii cat de important este continutul. Chiar daca nu ar fi un factor de clasificare, v-ar fi greu sa construiti multe linkuri bune si relevante catre o pagina fara un continut cel putin peste medie. Asadar, sa stiti ca nu vorbesc aiurea despre continut, despre importanta continutului sau despre faptul ca continutul este o utilizare demna de timpul dumneavoastra.

Luati in considerare acest aspect din Search Engine Journal:

"Continutul este unul dintre cei mai importanti factori de clasificare Google, potrivit lui Andrey Lipattsev, Search Quality Senior Strategist la Google. Acest lucru nu ar trebui sa fie o noutate - continutul a fost un factor de clasificare important de ceva timp - dar in ultimii ani, am vazut o schimbare de la continutul axat pe cuvinte cheie la un continut mai relevant, scris in limbaj natural.

De fapt, studiul SearchMetrics citat mai sus a constatat ca doar 53% dintre primele 20 de cautari au cuvinte cheie in eticheta de titlu, iar mai putin de 40% dintre paginile de destinatie au cuvinte cheie in H1. Acest numar este in scadere de la an la an, ceea ce "demonstreaza in mod clar ca Google evalueaza continutul in functie de relevanta sa - si nu in functie de includerea cuvintelor cheie individuale".

Deci, cum arata mai exact continutul "relevant"? Raspunsul scurt este: cuprinzator".

Continutul este de o importanta vitala pentru clasificarea aproape oricarei pagini web, dar nu exista intr-un vid.

Daca ar fi asa, un fan fiction de 100 de pagini al unui pusti despre Hotel Transylvania ar putea depasi site-urile istorice cu autoritate despre mitologia si folclorul din spatele vampirilor, sau chiar sa depaseasca http://romaniatourism.com/transylvania.html.

Si daca nu se folosesc backlink-uri curatoriate de oameni ca barometru al calitatii, cine poate spune ce continut este "mai bun" decat altele?

Este posibil ca robotii sa poata discerne ce continut este mai util si mai util?

Vor fi capabili robotii sa scrie recenzii de carti si filme?

Cred ca nu.

In cele din urma, judecata si discernamantul uman sunt de neinlocuit de catre roboti.

Backlinks inca mai conteaza, si ganduri de incheiere...

Backlink-urile inca mai conteaza si vor continua sa o faca pentru o perioada lunga de timp.

conteaza

Toti acesti factori de clasificare lucreaza in armonie si niciunul dintre ei nu poate exista fara ceilalti.

Dar exista un motiv pentru care niciunul dintre ei nu este mai important decat legaturile ca factor de clasificare.

Legaturile:

  • Arata un vot editorial de incredere in favoarea site-ului dvs.
  • Conecteaza utilizatorii la informatii si idei relevante
  • Ajuta utilizatorii sa gaseasca continut nou pe care altfel nu l-ar putea gasi direct pe motoarele de cautare
  • Reprezinta insasi tesatura care tine laolalta world wide web - fara Google (sau, da, Bing), am avea doar backlinkuri care sa ne ajute sa navigam pe web

Chiar daca o pagina are o cantitate mica de continut, se incarca incet si nu incurajeaza utilizatorii sa petreaca o tona de timp acolo, ea poate fi utila pentru cineva.

Backlinkurile reprezinta incredere si utilitate, iar backlinkurile sunt modul in care webmasterii si bloggerii din lume decid in mod democratic ce pagini web sunt importante pentru anumite nise si industrii.

Cu cat o pagina web primeste mai multe voturi, sau backlinkuri, de la alte pagini relevante, cu atat are mai multe sanse sa se claseze in SERP-urile Google.

Desigur, daca pagina respectiva nu are continut, se incarca greu sau este pur si simplu neatractiva, Google poate anula aceste voturi.

Acesta este motivul pentru care Google nu foloseste backlinkurile ca unic factor de clasificare.

Dar un link intre doua site-uri web inseamna, de obicei, ca s-a pus o gandire umana reala in legatura dintre cele doua siteuri.

O persoana reala trebuie sa creeze orice legatura care merita sa fie apreciata. Robotii, algoritmii si diversele inteligente artificiale devin din ce in ce mai frecvente pe web, dar inca avem nevoie de oameni pentru a face ordine in aceasta dezordine.

Pur si simplu, Google se bazeaza pe backlinkuri ca factor de clasificare, deoarece acestea demonstreaza ca, intr-o anumita capacitate, un om a sortat deja dezordinea si a luat o decizie.

Si, pana cand robotii vor deveni mai de incredere decat oamenii in aproape toate privintele, cred ca backlinkurile vor ramane cel mai important factor de clasificare.

Deci, da - backlinkurile inca mai conteaza!

Comentarii

Postari Populare

Pentru Facebook si Google, Local SEO nu reprezinta concurenta

  I n ciuda incursiunilor Facebook, specialistii insista asupra faptului ca ofertele platformelor online de business servesc scopuri diferite si se pot completa reciproc atunci cand sunt utilizate corect. Google este jucatorul cheie pentru orice afacere care doreste apara in cautarile online, deoarece mentine o cota de  68% din piata  , insa Facebook a facut unele incursiuni, iar expertii spun ca in viitor ar putea deveni o solutie alternativa datorita unor investitii majore in acest domeniu atat de controversat. Cautarea nu mai este limitata de marketingul motoarelor de cautare (SEM) si de optimizarea motoarelor de cautare (SEO), in special atunci cand vine vorba de directionarea clientilor mobile la nivel local. Cercetarile de la Google au aratat ca 70% dintre utilizatorii de smartphone-uri care au cumparat ceva dintr-un magazin de constructii foloseau dispozitivul mobil pentru informatii in prealabil si ca o  patrime foloseau o harta inainte de a efectua o tranzac...

De ce ai nevoie de o strategie de video marketing in 2023

  D escoperiti importanta video-marketing-ului pentru afacerea dvs. impreuna cu ideile de video marketing, pentru a face ca realizarea campaniilor de video marketing sa fie simple si usoare. Pana acum, probabil ca stiti deja ca video marketingul este esential pentru a atrage noi clienti si a-i incuraja pe cei existenti sa ramana loiali. Gasirea celui mai bun mod de a-l implementa in  strategia dvs. de marketing  este o alta poveste. Nu este suficient sa creezi cateva videoclipuri personale si sa speri ca vei obtine rezultate remarcabile. Consumatorii de astazi sunt inundati de continut video inovator si creativ care ii implica la nivel personal. Daca doriti sa va intreceti cu concurentii dvs., va trebui sa abordati video marketingul in mod strategic. Vestea minunata este ca exista o multime de moduri in care puteti dezvolta si implementa o strategie de video marketing. Acest ghid este plin de sfaturi de video marketing care va vor ajuta sa iesiti din anonimat in 2021 pent...

Cum poti angaja un Expert SEO care poate tine pasul cu schimbarea SEO

P rofesia de Expert SEO s-a schimbat dramatic de-a lungul anilor. Pe masura ce Google isi modifica algoritmii, specialistii in SEO trebuie sa-si adapteze rapid practicile pentru a ține pasul. Cu timpul, unele dintre cele mai comune metode s-au oprit pur și simplu din lucru. Google angajeaza cei mai buni specialisti din lume pentru a-si pastra imunitatea algoritmului la activitati care ar putea afecta rezultatele cautarii. Pe cealalta parte a ecuatiei, specialistii SEO trebuie sa-si adapteze site-urile web pentru a se potrivi cat mai mult algoritmului curent. Desi cunoasterea modului in care algoritmul s-a schimbat in timp este utila in anumite conditii, este necesar, de asemenea, sa angajeze candidati SEO care poseda urmatoarele abilitati: Daca ati mai lucrat in SEO, mai ales intr-o industrie unde vanzarile depind in mare masura de vizibilitatea dvs. in rezultatele cautarii, stiti ce inseamna sa pierdeti sau sa castigati un rang superior Google. Un specialist SEO ar trebui sa poata ras...

6 strategii pentru cresterea traficului site-urilor

  D aca compania dvs. are un site web care vinde produsul dvs. si creste gradul de constientizare a marcii dvs., generarea traficului catre site este una dintre cele mai bune modalitati de a va promova compania. Internetul este din ce in ce mai aglomerat si fiecare site are nevoie de ceva care sa faca diferenta. Pentru a creste traficul site-ului web, apelati la  Agent Promovator , o agentie de marketing digital cu servicii complete, pentru a va spori prezenta online si pentru a va asigura ca site-ul dvs. web iese in evidenta in mediul online. Cu sediul in Bucuresti, suntem focusati in a ajuta companiile mici sa dezvolte o prezenta online competitiva si scalabila pe termen lung fata de concurenta. Credem ca ramanem implicati in acest proces cu fiecare provocare noua si ne place sa ii tinem pe clientii nostri la curent cu investitiile lor in marketingul online. Indiferent daca va dezvoltati prezenta online sau cautati sa ii oferiti o imbunatatire pentru a tine pasul cu piata af...

6 motive pentru care consultantul in marketing online ar trebui sa lucreze in locatia clientului

  I n viitor, toate companiile vor fi companii de tehnologie. Firmele traditionale trebuie sa isi imbunatateasca capacitatile tehnologice pentru a se upgrada cu cele ale concurentilor lor – altfel se vor confrunta cu disparitia lor. Uitati-va la explozia mediatica a companiilor:  Netflix  ,  Amazon  si  Airbnb  si ce realizari au obtinut in industriile lor, dar si dincolo de ele. Tehnologia devine o parte integranta a strategiei companiilor si a avantajului competitiv. Aici intra rolul  consultantilor in marketing online . Exista multe tipuri de consultanti si abordari, dar una este de neegalat in executia si valoarea sa: modelul “echipelor incorporate” – consultanti care lucreaza in locatia clientului. Exista sase avantaje cheie pentru o agentie tehnologica care inoveaza si creeaza servicii digitale pe loc, in loc de la distanta, in propriile studiouri, ceea ce poate fi clasata, in cel mai rau caz, pe mai multe fusuri orare. 1. Cele mai multe pro...