Treceți la conținutul principal

Brandurile irosesc milioane pe continut?

 Poate credeti ca traficul de cautare este parametrul care conteaza atunci cand vine vorba de continut pe care il creati, dar adesea este vorba de intentie si prea multi comercianti uita acest lucru.

Continutul este un pic la fel. Este o lume plina de farmec in care tuturor ne place sa lucram, dar in timp ce tuturor ne pasa de ea, majoritatea consumatorilor nu o fac. Si probabil ca irositi o multime de bani incercand sa comunicati cu oameni care nu sunt interesati de nimic din ceea ce aveti de spus.

Marketing de continut vs. SEO de continut

Cu mult timp inainte ca personaje precum Mr Beast si fratii Paul sa ajunga cu mega adeptii lor, impreuna cu Beast Burgers si bauturile Prime. Ideea de continut a fost alimentata in mare masura de lumea SaaS.

Cresterea traficului de catre companii precum Hubspot, impreuna cu veniturile acestora, a determinat pe toata lumea sa adopte modelul trafic + conversie = vanzari. Desigur, acest lucru a fost prea simplist, ceea ce inseamna ca marketerii au pivotat catre un model de hranire si construirea de liste de e-mail a devenit o masura suculenta: „Uite, sefu', avem 10 000 de abonati la e-mail”.

In cele din urma, daca urmati aceasta cale suficient de mult timp, marketerii au fost fortati sa treaca continutul prin modelul de eficienta al ROI, sau, daca aveti de gand sa creati continut, trebuie sa maximizati fiecare banut pe care il costa.

In cele din urma, am asistat la aparitia „marketerilor de crestere” care si-au dat seama ca continutul creat de brand rareori dura mai mult de cateva zile in vizualizari. Dar, daca profitati de motoarele de cautare, puteti crea continut, sa il clasificati si sa stati linistit in timp ce dezvoltati o cantitate din ce in ce mai mare de trafic, dintre care unii se inscriu pentru descarcarea unui ebook.

Si astfel, asa cum spune basmul cu efect compus. Brandurile au trait fericite pana la adanci batraneti.

Cu exceptia cazului in care nu au facut-o.


Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu - Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!

Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.


Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google

noutati google

Continutul pentru SEO nu functioneaza

Multe marci care adopta modelul continutului pentru cautare sufera de aceleasi probleme: mult trafic si abonati la e-mail, dar conversii lente sau inexistente.

Acest lucru se datoreaza faptului ca SEO vizeaza cuvinte-cheie, iar marea cantitate de cuvinte-cheie utilizate de oameni sunt informationale. In termeni simpli, nu stim ceva, asa ca cautam informatii. Greseala este sa crezi ca trebuie sa captezi tot traficul informational referitor la categoria ta

Atunci cand examinez traficul de pe site, caut intentia comerciala. Pentru ca acolo sunt banii. Incercam sa ajungem la cei care sunt „pe piata” pentru ceea ce vindeti. Dar majoritatea oamenilor consuma putin continut inainte de cumparare.

Daca am nevoie de ferestre noi pentru casa mea, nu citesc nenumarate articole de blog despre ferestre. Daca sunt in cautarea unui nou software de resurse umane, nu caut sfaturi pentru resurse umane. Cu toate acestea, pot garanta ca exista o companie de software pentru resurse umane pe internet care incearca sa se claseze pentru termeni precum „importanta muncii in echipa” sau „ce este o perioada de proba?”.

Cea mai mare parte a continutului in SEO este astfel. Ii vizeaza pe cei aflati in afara pietei pentru a cumpara ceea ce vindeti in schimbul unei singure metrici: traficul. Dar este o metrica lipsita de sens, plina de vizitatori care sosesc cu o nevoie informationala trecatoare si uita ca existati in momentul in care va parasesc site-ul.

In schimb, cel mai bun continut SEO vizeaza cumparatorii. Oamenii cu probleme pe care le rezolvati cauta fie o solutie gata facuta (ceea ce vindeti), fie informatii despre problemele lor. Oricum ar fi, acestea sunt punctele dulci pentru continutul pentru SEO.

Problema este ca aceasta abordare are cautare limitata, ceea ce inseamna ca graficul dvs. de trafic va fi mai greu de crescut. Iar marketerilor nu le place mai greu.


Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu - Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!

Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.


Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google

noutati google

Generarea cererii este un mit

Potrivit specialistilor in generarea cererii, daca infiintez un site web pentru pomul de Craciun, ar trebui sa fiu capabil sa creez cerere pe tot parcursul anului. Desigur, stim ca aceasta nu este realitatea. Acelasi lucru este valabil si pentru continutul pentru SEO.

Daca continutul vizeaza persoane cu intentie comerciala zero, atunci acestea nu au o problema pe care o rezolvi, cu alte cuvinte, nu le poti vinde.

Chiar daca ajung pe lista dvs. de e-mail, nu le puteti vinde pana cand nu intra pe piata pentru a cumpara. Fiecare piata are un trafic limitat care se bazeaza pe conditiile pietei. Atunci cand incercati sa depasiti aceasta limita, irositi bani. La nivel colectiv, brandurile au irosit milioane de euro pe continuturi de acest gen, toate in numele traficului.

Ceea ce trebuie sa faceti este sa va puneti o intrebare simpla: ce cauta cumparatorii?

Nu este o intrebare capcana. Canva si-a dat seama ca oamenii care aveau probabil nevoie sa proiecteze lucruri aveau o problema de design. Asadar, au creat sabloane. O companie de telehealth ar putea descoperi ca clientii sai au afectiuni jenante ale pielii. Deci, poate ca crearea unei baze de date de imagini pentru a directiona cautarile de imagini are sens. Un lant national de avocati specializati in divorturi ar putea fi cel mai bine servit prin crearea unui centru de cunostinte care sa raspunda la toate intrebarile cele mai cunoscute despre divort (si la cele care nu sunt).

Ati prins ideea. Concentrati-va asupra problemelor pietei dvs. si gasiti modalitati de a fi prezenti pentru cuvintele-cheie pe care le folosesc pentru a le rezolva. Dar unde intervine marketingul de continut in aceasta situatie?


Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu - Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!

Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.


Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google

noutati google

Marketingul de continut este marketing

Odata ce ati realizat ca tintirea cumparatorilor din afara pietei cu continut bazat pe SEO este o risipa de energie, puteti incepe sa va distrati din nou.

Primul lucru pe care trebuie sa ni-l amintim este ca potentialii dvs. clienti nu sunt interesati de ceea ce aveti de spus. Ei nu vor sa consume nimic din ceea ce creati si nici macar nu se gandesc la dumneavoastra in 99,9% din timp. Acum ca am lamurit acest aspect, este timpul sa trecem la citatul clasic din Howard Luck Gossage: „Nimeni nu citeste publicitate. Oamenii citesc ceea ce ii intereseaza, iar uneori este o reclama”.

Asadar, sa ramanem la obiectivul nostru. Marketingul de continut le spune cat mai multor oameni ca existi. Acesta este scopul sau. Deci, pentru a realiza acest lucru, continutul dvs. trebuie sa fie interesant si sa atraga atentia. Fie ca este vorba de publicitate, webinarii, articole de blog, buletine informative si, desigur, social media.

Scopul nostru este sa atragem atentia, iar odata ce avem aceasta atentie, putem spune oamenilor ca existam si problema pe care o rezolvam. Motivul pentru care marketingul de continut functioneaza nu este ca este mai eficient decat publicitatea. Nu este. Nimic nu face publicitate ca publicitatea. Doar ca marketingul de continut este ieftin si din ce in ce mai ieftin.


Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu - Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!

Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.


Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google

noutati google

Pana in 2026, se estimeaza ca 90% din tot continutul online va fi creat de inteligenta artificiala. Cele 10% create de oameni vor fi in acelasi format: videoclipuri, imagini, text si continut. Doar ca nivelul va fi ridicat. Ma astept ca creatorii de continut AI sa devina printre cele mai solicitate locuri de munca in marketing.

Si, ca peste tot, algoritmii vor recompensa ceea ce oamenii vor sa vada, iar daca multumesti zeii platformei, vei castiga mai multa audienta. Desigur, acest lucru nu va invinge publicitatea bine creata, de mare anvergura, menita sa construiasca si sa improspateze structurile memoriei si asociatiile mentale cu un brand. Nu ar trebui sa o faca.

Cu toate acestea, marketingul de continut este o modalitate foarte ieftina de a capta atentia consumatorilor cu continut care ii intereseaza cu adevarat. Dar este un joc de volum. Publicitatea tinde sa fie active unice care ajung la un numar mare de persoane care nu sunt pe piata pentru a cumpara.

Marketingul de continut urmareste sa incurajeze persoanele care intra pe piata. Este ieftin, rapid, interesant si capteaza atentia celor pe care doriti sa ii serviti. Toate acestea in speranta ca ii veti determina sa cumpere ceea ce vindeti la un moment dat.

Asa ca, va rog. Nu va mai irositi bugetele de marketing incercand sa clasificati postarile de blog care vizeaza cumparatori din afara pietei. Este o risipa.

Traficul este vanitate, profitul este bun-simt.


Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu - Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!

Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.


Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google

noutati google

Comentarii

Postari Populare

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele de tip ads, astfel incat elaborarea unei strategii eficiente de optimizare a motoarelor de cautare (SEO ) necesita munca, dar merita efortul. Prin optimizarea elementelor cheie ale site-ului dvs. web, puteti imbunatati in mod dramatic vizibilitatea acestuia in rezultatele cautarilor organice. Cu peste un miliard de site-uri web online in prezent, cum va asigurati ca motoarele de cautare va pot gasi si evidentia site-ul? Garry Grant, director executiv al SEO Incorporated, s-a alaturat recent podcastului Future of Work pentru a discuta despre natura critica a pozitionarii in topurile Google pentru cresterea veniturilor din afaceri. Aceasta evolutie a inteligentei artificiale si a algoritmilor Google subliniaza peisajul vital si schimbator al SEO, in care adaptabilitatea si cunoasterea celor mai bune practici actuale sunt esentiale pentru a mentine un clasament relevant si ridicat in cautar...

Cum sa devii copywriter: Un ghid pas cu pas

Un copywriter este o persoana care scrie cu intentia de a-si educa, convinge sau influenta publicul, adesea cu scopul de a vinde un produs sau un serviciu. Copywriterii au o intelegere a publicului lor si stiu cum sa influenteze luarea deciziilor prin cuvinte si sugestii. Daca va place sa scrieti, poate doriti sa luati in considerare o cariera in copywriting . In acest articol, exploram ce face un copywriter, principalele tipuri de copywriting , abilitatile comune ale copywriterilor si cum sa deveniti copywriter. Care sunt principalele tipuri de copywriting? Copywriterii scriu texte si ofera consumatorilor si clientilor informatii despre un anumit serviciu sau produs. Cele trei tipuri principale de copywriteri sunt: 1. Redactorii de agentie Copywriterii de agentie isi asigura un post intr-o agentie care deserveste mai multi clienti si, de obicei, vor trebui sa lucreze cu norma intreaga. Veti finaliza adesea proiecte care pot fi provocatoare si care necesita creativitate pentru a ajut...

De ce Marketing Online si de ce este important?

A stazi ne vom referi la elementele de baza pentru marketing online si cum sa-l folosesti pentru a-ti extinde afacerea in mediul online. Marketingul online reprezinta utilizarea marketingului pentru a comercializa produse sau servicii in mediul online. Ia in considerare utilizarea diferitelor canale digitale, cum ar fi retelele sociale, motoarele de cautare, paginile web, comunicarile prin e-mail si  marketingul de continut . Marketingul online este important deoarece are un impact asupra perceptiilor clientilor despre o companie sau un produs. De asemenea, influenteaza modul in care clientii iau masuri in ceea ce priveste o companie sau un produs. Si nu in ultimul rand, ajuta companiile sa-si atinga scopurile si obiectivele prin achizitionarea de noi clienti si pastrarea acestora pe termen lung.   4 Divizii Majore de Marketing Digital   Exista multe moduri in care peisajul digital se schimba si in aceasta sectiune vom explora 4 divizii diferite care se incadreaza in mark...

Ar trebui sa va construiti propriul site web sau sa apelati la o firma de web design?

Ati ales numele site-ului web si adresa URL perfecta. Acum, este timpul sa creati propriul site web si sa-l puneti online. Crearea unui site web a devenit mai usoara de-a lungul anilor, deoarece exista multe programe de creare site-uri web pentru a va crea singur un site de afaceri. Pe de alta parte, s-ar putea sa preferati sa angajati o firma de web design sau un web deisgner profesionist. Care dintre ele este cea mai buna varianta?   Ce este un constructor de site-uri web?   Un constructor de site-uri web  este un instrument care va arata cum sa realizati un site web fara a avea experienta in inginerie sau codificare. Acesta ofera sabloane pentru crearea de site-uri web pe care le puteti personaliza. Un web builder poate fi fie un program, fie o platforma care faciliteaza construirea unui site.   Avantajele si dezavantajele utilizarii unui constructor de site-uri web Printre avantajele utilizarii unui constructor de site-uri web se numara faptul ca nu trebuie sa st...

Asteptari versus realitate: impactul in marketingul digital asupra afacerii tale

Cert este ca impactul in marketingul digital in majoritatea companiilor este folosit astazi pentru promotii. A devenit o practica obisnuita si ar fi o mare greseala daca nu folositi niciun model de promovare online. Poate fi benefic atat pentru companiile mici, cat si pentru cele mari. Cu toate acestea, necesita unele abilitati si experienta. Nu poti sa creezi pur si simplu o platforma online sau o pagina FB si sa te astepti la multi vizitatori si vanzari. Daca aveti nevoie de asistenta profesionala in acest domeniu, verificati aceasta pagina. In plus, promovarea prin intermediul platformelor online in sine ar putea sa nu fie singurul lucru de care aveti nevoie. Exista multe optiuni disponibile, dar necesita si abordarea corecta. Cheia este sa gasesti un echilibru intre asteptarile tale si realitatea pe care o poti obtine din acest model de promovare. Va vom prezenta cateva exemple in articolul urmator. Acoperirea crescuta duce la un profit mai mare Desi este crucial sa ajungeti la mai...