Treceți la conținutul principal

Cum sa realizati un Audit SEO de continut pentru un SEO mai bun

 Actualizarile frecvente ale algoritmului Google produc fluctuatii non-stop in traficul organic si in clasamente. Auditurile de continut sunt esentiale pentru a identifica clasamentele pierdute, a revigora traficul in declin si a gasi subiecte noi.

Iata cum sa realizati un Audit SEO de continut pentru o mai buna optimizare in motoarele de cautare.


Evaluati traficul pierdut

Scaderea traficului din cautarea organica poate avea loc din mai multe motive:

  • In timp, articolele noi le imping pe cele actuale adanc in arhive. Actualizarea articolelor cu informatii substantial noi si o noua data va ajuta probabil la recastigarea traficului.
  • Actualizarile de baza ale Google se concentreaza adesea pe intentia cautatorilor. Multe interogari implica intentii multiple. De exemplu, o cautare pentru „gratar in curte” ar putea sugera o nevoie de informatii (cum sa gatesti gratar) sau optiuni de cumparare (de unde sa cumperi un gratar). Acest tip de pierdere nu este usor de remediat, necesitand probabil o noua pagina de destinatie sau un nou articol.
  • Clasamentul paginilor concurentilor l-a depasit pe al dumneavoastra. Trecerea de la pozitia 1 la 2 poate duce la pierderi uriase de trafic. Nici acest lucru nu este usor de remediat. Analizati indeaproape paginile si backlink-urile concurentilor dvs. pentru a identifica ce ar fi putut duce la cresterea clasamentului acestora.
  • Modificarile operate de Google in paginile cu rezultatele cautarii, cum ar fi adaugarea de sectiuni si scaderea vizibilitatii rezultatelor organice. Nu exista nicio solutie.

Indiferent de cauza, primul pas este sa stim care sunt paginile responsabile de pierdere. Search Console este un instrument usor si gratuit pentru diagnosticarea scaderilor de trafic organic:

  1. Mergeti la sectiunea „Performanta”.
  2. Faceti clic pe „Rezultate cautare” > „Data” > „Comparare”.
  3. Selectati „Compare last 3 months to previous period” sau „Compare last 3 months year over year”, in functie de frecventa auditului.
  4. Faceti clic pe „Pagini” si sortati dupa „Diferenta de clicuri”.
  5. Faceti clic pe orice adresa URL din prima coloana.
  6. Faceti clic pe „Interogari” si sortati din nou dupa „Diferenta de clicuri” pentru a vedea termenii de cautare care cauzeaza cele mai mari scaderi de trafic.

Acum cautati aceste interogari (cuvinte-cheie) in Google pentru a evalua ce ar fi putut cauza scaderea.

google search console

Search Console este un instrument usor si gratuit pentru diagnosticarea scaderilor de trafic organic.

https://agentpromovator.ro/ce-inseamna-consultant-in-marketing/

Identificarea oportunitatilor

Exista doua modalitati principale de imbunatatire a performantei cautarii organice.

Identificarea si imbunatatirea clasarii pe prima pagina

Chiar si escaladarea unei pozitii pe prima pagina va creste probabil traficul in mod substantial. Optimizarea copiei paginii prin adaugarea mai multor cuvinte-cheie si crearea mai multor backlink-uri interne va ajuta probabil.

Pentru a identifica aceste pagini, utilizati din nou sectiunea Performanta din Search Console:

  • Faceti clic pe „Rezultate cautare” > „Pozitia medie” in partea de sus a graficului.
  • Faceti clic pe optiunea de filtrare (triunghi inversat) si selectati „Pozitie”.
  • Faceti clic pe „Filter by Position” pentru „Greater than” 2.

Sortati interogarile dupa numarul de clicuri pentru a vedea cele mai performante (si cele mai putin performante). Din nou, o pagina care urca chiar si o singura pozitie va inregistra o crestere uriasa a traficului.

google search console

In Search Console, filtrati „Pozitia medie” pentru „Mai mare decat” 2

https://agentpromovator.ro/consultanta-in-marketing-digital/

Identificati si imbunatatiti paginile cu backlink-uri externe

Paginile cu multe backlink-uri, dar putine cuvinte-cheie care pot fi cautate nu reusesc adesea sa se claseze. Pentru aceste pagini, cercetati cuvintele-cheie pentru a ajuta Google sa le inteleaga.

Instrumentul de cercetare backlink al Semrush poate identifica paginile cu cele mai multe linkuri:

  • Conectati-va la Semrush si faceti clic pe „Backlink Analytics” sub „Link Building”.
  • Introduceti URL-ul dvs. si selectati „Domeniu radacina”.
  • Faceti clic pe fila „Indexed pages” (Pagini indexate).

Raportul este sortat in functie de numarul de domenii legate pentru fiecare pagina de pe site-ul dvs. Paginile puternic legate sunt mai usor de imbunatatit, in ceea ce priveste clasamentul.

Utilizati Search Console pentru oportunitati de clasificare sau executati instrumente de cercetare a cuvintelor cheie pentru a gasi noi interogari.

Semrush

 

Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu - Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!

Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.


Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google

noutati google


 

Comentarii

Postari Populare

Pentru Facebook si Google, Local SEO nu reprezinta concurenta

  I n ciuda incursiunilor Facebook, specialistii insista asupra faptului ca ofertele platformelor online de business servesc scopuri diferite si se pot completa reciproc atunci cand sunt utilizate corect. Google este jucatorul cheie pentru orice afacere care doreste apara in cautarile online, deoarece mentine o cota de  68% din piata  , insa Facebook a facut unele incursiuni, iar expertii spun ca in viitor ar putea deveni o solutie alternativa datorita unor investitii majore in acest domeniu atat de controversat. Cautarea nu mai este limitata de marketingul motoarelor de cautare (SEM) si de optimizarea motoarelor de cautare (SEO), in special atunci cand vine vorba de directionarea clientilor mobile la nivel local. Cercetarile de la Google au aratat ca 70% dintre utilizatorii de smartphone-uri care au cumparat ceva dintr-un magazin de constructii foloseau dispozitivul mobil pentru informatii in prealabil si ca o  patrime foloseau o harta inainte de a efectua o tranzac...

De ce ai nevoie de o strategie de video marketing in 2023

  D escoperiti importanta video-marketing-ului pentru afacerea dvs. impreuna cu ideile de video marketing, pentru a face ca realizarea campaniilor de video marketing sa fie simple si usoare. Pana acum, probabil ca stiti deja ca video marketingul este esential pentru a atrage noi clienti si a-i incuraja pe cei existenti sa ramana loiali. Gasirea celui mai bun mod de a-l implementa in  strategia dvs. de marketing  este o alta poveste. Nu este suficient sa creezi cateva videoclipuri personale si sa speri ca vei obtine rezultate remarcabile. Consumatorii de astazi sunt inundati de continut video inovator si creativ care ii implica la nivel personal. Daca doriti sa va intreceti cu concurentii dvs., va trebui sa abordati video marketingul in mod strategic. Vestea minunata este ca exista o multime de moduri in care puteti dezvolta si implementa o strategie de video marketing. Acest ghid este plin de sfaturi de video marketing care va vor ajuta sa iesiti din anonimat in 2021 pent...

Cum poti angaja un Expert SEO care poate tine pasul cu schimbarea SEO

P rofesia de Expert SEO s-a schimbat dramatic de-a lungul anilor. Pe masura ce Google isi modifica algoritmii, specialistii in SEO trebuie sa-si adapteze rapid practicile pentru a ține pasul. Cu timpul, unele dintre cele mai comune metode s-au oprit pur și simplu din lucru. Google angajeaza cei mai buni specialisti din lume pentru a-si pastra imunitatea algoritmului la activitati care ar putea afecta rezultatele cautarii. Pe cealalta parte a ecuatiei, specialistii SEO trebuie sa-si adapteze site-urile web pentru a se potrivi cat mai mult algoritmului curent. Desi cunoasterea modului in care algoritmul s-a schimbat in timp este utila in anumite conditii, este necesar, de asemenea, sa angajeze candidati SEO care poseda urmatoarele abilitati: Daca ati mai lucrat in SEO, mai ales intr-o industrie unde vanzarile depind in mare masura de vizibilitatea dvs. in rezultatele cautarii, stiti ce inseamna sa pierdeti sau sa castigati un rang superior Google. Un specialist SEO ar trebui sa poata ras...

6 strategii pentru cresterea traficului site-urilor

  D aca compania dvs. are un site web care vinde produsul dvs. si creste gradul de constientizare a marcii dvs., generarea traficului catre site este una dintre cele mai bune modalitati de a va promova compania. Internetul este din ce in ce mai aglomerat si fiecare site are nevoie de ceva care sa faca diferenta. Pentru a creste traficul site-ului web, apelati la  Agent Promovator , o agentie de marketing digital cu servicii complete, pentru a va spori prezenta online si pentru a va asigura ca site-ul dvs. web iese in evidenta in mediul online. Cu sediul in Bucuresti, suntem focusati in a ajuta companiile mici sa dezvolte o prezenta online competitiva si scalabila pe termen lung fata de concurenta. Credem ca ramanem implicati in acest proces cu fiecare provocare noua si ne place sa ii tinem pe clientii nostri la curent cu investitiile lor in marketingul online. Indiferent daca va dezvoltati prezenta online sau cautati sa ii oferiti o imbunatatire pentru a tine pasul cu piata af...

6 motive pentru care consultantul in marketing online ar trebui sa lucreze in locatia clientului

  I n viitor, toate companiile vor fi companii de tehnologie. Firmele traditionale trebuie sa isi imbunatateasca capacitatile tehnologice pentru a se upgrada cu cele ale concurentilor lor – altfel se vor confrunta cu disparitia lor. Uitati-va la explozia mediatica a companiilor:  Netflix  ,  Amazon  si  Airbnb  si ce realizari au obtinut in industriile lor, dar si dincolo de ele. Tehnologia devine o parte integranta a strategiei companiilor si a avantajului competitiv. Aici intra rolul  consultantilor in marketing online . Exista multe tipuri de consultanti si abordari, dar una este de neegalat in executia si valoarea sa: modelul “echipelor incorporate” – consultanti care lucreaza in locatia clientului. Exista sase avantaje cheie pentru o agentie tehnologica care inoveaza si creeaza servicii digitale pe loc, in loc de la distanta, in propriile studiouri, ceea ce poate fi clasata, in cel mai rau caz, pe mai multe fusuri orare. 1. Cele mai multe pro...