Treceți la conținutul principal

Cum sa realizati un Audit SEO de continut pentru un SEO mai bun

 Actualizarile frecvente ale algoritmului Google produc fluctuatii non-stop in traficul organic si in clasamente. Auditurile de continut sunt esentiale pentru a identifica clasamentele pierdute, a revigora traficul in declin si a gasi subiecte noi.

Iata cum sa realizati un Audit SEO de continut pentru o mai buna optimizare in motoarele de cautare.


Evaluati traficul pierdut

Scaderea traficului din cautarea organica poate avea loc din mai multe motive:

  • In timp, articolele noi le imping pe cele actuale adanc in arhive. Actualizarea articolelor cu informatii substantial noi si o noua data va ajuta probabil la recastigarea traficului.
  • Actualizarile de baza ale Google se concentreaza adesea pe intentia cautatorilor. Multe interogari implica intentii multiple. De exemplu, o cautare pentru „gratar in curte” ar putea sugera o nevoie de informatii (cum sa gatesti gratar) sau optiuni de cumparare (de unde sa cumperi un gratar). Acest tip de pierdere nu este usor de remediat, necesitand probabil o noua pagina de destinatie sau un nou articol.
  • Clasamentul paginilor concurentilor l-a depasit pe al dumneavoastra. Trecerea de la pozitia 1 la 2 poate duce la pierderi uriase de trafic. Nici acest lucru nu este usor de remediat. Analizati indeaproape paginile si backlink-urile concurentilor dvs. pentru a identifica ce ar fi putut duce la cresterea clasamentului acestora.
  • Modificarile operate de Google in paginile cu rezultatele cautarii, cum ar fi adaugarea de sectiuni si scaderea vizibilitatii rezultatelor organice. Nu exista nicio solutie.

Indiferent de cauza, primul pas este sa stim care sunt paginile responsabile de pierdere. Search Console este un instrument usor si gratuit pentru diagnosticarea scaderilor de trafic organic:

  1. Mergeti la sectiunea „Performanta”.
  2. Faceti clic pe „Rezultate cautare” > „Data” > „Comparare”.
  3. Selectati „Compare last 3 months to previous period” sau „Compare last 3 months year over year”, in functie de frecventa auditului.
  4. Faceti clic pe „Pagini” si sortati dupa „Diferenta de clicuri”.
  5. Faceti clic pe orice adresa URL din prima coloana.
  6. Faceti clic pe „Interogari” si sortati din nou dupa „Diferenta de clicuri” pentru a vedea termenii de cautare care cauzeaza cele mai mari scaderi de trafic.

Acum cautati aceste interogari (cuvinte-cheie) in Google pentru a evalua ce ar fi putut cauza scaderea.

google search console

Search Console este un instrument usor si gratuit pentru diagnosticarea scaderilor de trafic organic.

https://agentpromovator.ro/ce-inseamna-consultant-in-marketing/

Identificarea oportunitatilor

Exista doua modalitati principale de imbunatatire a performantei cautarii organice.

Identificarea si imbunatatirea clasarii pe prima pagina

Chiar si escaladarea unei pozitii pe prima pagina va creste probabil traficul in mod substantial. Optimizarea copiei paginii prin adaugarea mai multor cuvinte-cheie si crearea mai multor backlink-uri interne va ajuta probabil.

Pentru a identifica aceste pagini, utilizati din nou sectiunea Performanta din Search Console:

  • Faceti clic pe „Rezultate cautare” > „Pozitia medie” in partea de sus a graficului.
  • Faceti clic pe optiunea de filtrare (triunghi inversat) si selectati „Pozitie”.
  • Faceti clic pe „Filter by Position” pentru „Greater than” 2.

Sortati interogarile dupa numarul de clicuri pentru a vedea cele mai performante (si cele mai putin performante). Din nou, o pagina care urca chiar si o singura pozitie va inregistra o crestere uriasa a traficului.

google search console

In Search Console, filtrati „Pozitia medie” pentru „Mai mare decat” 2

https://agentpromovator.ro/consultanta-in-marketing-digital/

Identificati si imbunatatiti paginile cu backlink-uri externe

Paginile cu multe backlink-uri, dar putine cuvinte-cheie care pot fi cautate nu reusesc adesea sa se claseze. Pentru aceste pagini, cercetati cuvintele-cheie pentru a ajuta Google sa le inteleaga.

Instrumentul de cercetare backlink al Semrush poate identifica paginile cu cele mai multe linkuri:

  • Conectati-va la Semrush si faceti clic pe „Backlink Analytics” sub „Link Building”.
  • Introduceti URL-ul dvs. si selectati „Domeniu radacina”.
  • Faceti clic pe fila „Indexed pages” (Pagini indexate).

Raportul este sortat in functie de numarul de domenii legate pentru fiecare pagina de pe site-ul dvs. Paginile puternic legate sunt mai usor de imbunatatit, in ceea ce priveste clasamentul.

Utilizati Search Console pentru oportunitati de clasificare sau executati instrumente de cercetare a cuvintelor cheie pentru a gasi noi interogari.

Semrush

 

Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu - Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!

Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.


Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google

noutati google


 

Comentarii

Postari Populare

Cum sa devii copywriter: Un ghid pas cu pas

Un copywriter este o persoana care scrie cu intentia de a-si educa, convinge sau influenta publicul, adesea cu scopul de a vinde un produs sau un serviciu. Copywriterii au o intelegere a publicului lor si stiu cum sa influenteze luarea deciziilor prin cuvinte si sugestii. Daca va place sa scrieti, poate doriti sa luati in considerare o cariera in copywriting . In acest articol, exploram ce face un copywriter, principalele tipuri de copywriting , abilitatile comune ale copywriterilor si cum sa deveniti copywriter. Care sunt principalele tipuri de copywriting? Copywriterii scriu texte si ofera consumatorilor si clientilor informatii despre un anumit serviciu sau produs. Cele trei tipuri principale de copywriteri sunt: 1. Redactorii de agentie Copywriterii de agentie isi asigura un post intr-o agentie care deserveste mai multi clienti si, de obicei, vor trebui sa lucreze cu norma intreaga. Veti finaliza adesea proiecte care pot fi provocatoare si care necesita creativitate pentru a ajut...

De ce SEO este mai important ca niciodata pentru E-Commerce

  S tiati ca  39% din traficul din e-commerce  provine din cautari online? Asta inseamna ca este ceva de spus despre  SEO  si eficienta sa in comertulul electronic. SEO – sau optimizarea motoarelor de cautare – este seria de strategii care ajuta un site web sa ajunga in prima pagina a cautarilor online cu rezultatele cautarii pe motoarele de cautare precum Google, Bing, Yelp etc. E-commerce SEO pastreaza aceeasi idee, dar pentru companiile de e-commerce. Chiar daca  SEO  este o tactica frecvent utilizata in lumea site-urilor web si a motoarelor de cautare, o multime de oameni nu recunosc cat de util este pentru companiile si site-urile de comert electronic. Daca continuati sa cititi acest articol, veti afla de ce  SEO  este inca important pentru companiile de comert electronic. De fapt, este mai important ca niciodata in 2021. De ce este important SEO SEO  reprezinta standardul industriei pentru orice tip de site web. Indiferent ce vinde...