Treceți la conținutul principal

Cum sa realizati un Audit SEO de continut pentru un SEO mai bun

 Actualizarile frecvente ale algoritmului Google produc fluctuatii non-stop in traficul organic si in clasamente. Auditurile de continut sunt esentiale pentru a identifica clasamentele pierdute, a revigora traficul in declin si a gasi subiecte noi.

Iata cum sa realizati un Audit SEO de continut pentru o mai buna optimizare in motoarele de cautare.


Evaluati traficul pierdut

Scaderea traficului din cautarea organica poate avea loc din mai multe motive:

  • In timp, articolele noi le imping pe cele actuale adanc in arhive. Actualizarea articolelor cu informatii substantial noi si o noua data va ajuta probabil la recastigarea traficului.
  • Actualizarile de baza ale Google se concentreaza adesea pe intentia cautatorilor. Multe interogari implica intentii multiple. De exemplu, o cautare pentru „gratar in curte” ar putea sugera o nevoie de informatii (cum sa gatesti gratar) sau optiuni de cumparare (de unde sa cumperi un gratar). Acest tip de pierdere nu este usor de remediat, necesitand probabil o noua pagina de destinatie sau un nou articol.
  • Clasamentul paginilor concurentilor l-a depasit pe al dumneavoastra. Trecerea de la pozitia 1 la 2 poate duce la pierderi uriase de trafic. Nici acest lucru nu este usor de remediat. Analizati indeaproape paginile si backlink-urile concurentilor dvs. pentru a identifica ce ar fi putut duce la cresterea clasamentului acestora.
  • Modificarile operate de Google in paginile cu rezultatele cautarii, cum ar fi adaugarea de sectiuni si scaderea vizibilitatii rezultatelor organice. Nu exista nicio solutie.

Indiferent de cauza, primul pas este sa stim care sunt paginile responsabile de pierdere. Search Console este un instrument usor si gratuit pentru diagnosticarea scaderilor de trafic organic:

  1. Mergeti la sectiunea „Performanta”.
  2. Faceti clic pe „Rezultate cautare” > „Data” > „Comparare”.
  3. Selectati „Compare last 3 months to previous period” sau „Compare last 3 months year over year”, in functie de frecventa auditului.
  4. Faceti clic pe „Pagini” si sortati dupa „Diferenta de clicuri”.
  5. Faceti clic pe orice adresa URL din prima coloana.
  6. Faceti clic pe „Interogari” si sortati din nou dupa „Diferenta de clicuri” pentru a vedea termenii de cautare care cauzeaza cele mai mari scaderi de trafic.

Acum cautati aceste interogari (cuvinte-cheie) in Google pentru a evalua ce ar fi putut cauza scaderea.

google search console

Search Console este un instrument usor si gratuit pentru diagnosticarea scaderilor de trafic organic.

https://agentpromovator.ro/ce-inseamna-consultant-in-marketing/

Identificarea oportunitatilor

Exista doua modalitati principale de imbunatatire a performantei cautarii organice.

Identificarea si imbunatatirea clasarii pe prima pagina

Chiar si escaladarea unei pozitii pe prima pagina va creste probabil traficul in mod substantial. Optimizarea copiei paginii prin adaugarea mai multor cuvinte-cheie si crearea mai multor backlink-uri interne va ajuta probabil.

Pentru a identifica aceste pagini, utilizati din nou sectiunea Performanta din Search Console:

  • Faceti clic pe „Rezultate cautare” > „Pozitia medie” in partea de sus a graficului.
  • Faceti clic pe optiunea de filtrare (triunghi inversat) si selectati „Pozitie”.
  • Faceti clic pe „Filter by Position” pentru „Greater than” 2.

Sortati interogarile dupa numarul de clicuri pentru a vedea cele mai performante (si cele mai putin performante). Din nou, o pagina care urca chiar si o singura pozitie va inregistra o crestere uriasa a traficului.

google search console

In Search Console, filtrati „Pozitia medie” pentru „Mai mare decat” 2

https://agentpromovator.ro/consultanta-in-marketing-digital/

Identificati si imbunatatiti paginile cu backlink-uri externe

Paginile cu multe backlink-uri, dar putine cuvinte-cheie care pot fi cautate nu reusesc adesea sa se claseze. Pentru aceste pagini, cercetati cuvintele-cheie pentru a ajuta Google sa le inteleaga.

Instrumentul de cercetare backlink al Semrush poate identifica paginile cu cele mai multe linkuri:

  • Conectati-va la Semrush si faceti clic pe „Backlink Analytics” sub „Link Building”.
  • Introduceti URL-ul dvs. si selectati „Domeniu radacina”.
  • Faceti clic pe fila „Indexed pages” (Pagini indexate).

Raportul este sortat in functie de numarul de domenii legate pentru fiecare pagina de pe site-ul dvs. Paginile puternic legate sunt mai usor de imbunatatit, in ceea ce priveste clasamentul.

Utilizati Search Console pentru oportunitati de clasificare sau executati instrumente de cercetare a cuvintelor cheie pentru a gasi noi interogari.

Semrush

 

Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu - Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!

Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.


Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google

noutati google


 

Comentarii

Postari Populare

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele

Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google fara sa platesti reclamele de tip ads, astfel incat elaborarea unei strategii eficiente de optimizare a motoarelor de cautare (SEO ) necesita munca, dar merita efortul. Prin optimizarea elementelor cheie ale site-ului dvs. web, puteti imbunatati in mod dramatic vizibilitatea acestuia in rezultatele cautarilor organice. Cu peste un miliard de site-uri web online in prezent, cum va asigurati ca motoarele de cautare va pot gasi si evidentia site-ul? Garry Grant, director executiv al SEO Incorporated, s-a alaturat recent podcastului Future of Work pentru a discuta despre natura critica a pozitionarii in topurile Google pentru cresterea veniturilor din afaceri. Aceasta evolutie a inteligentei artificiale si a algoritmilor Google subliniaza peisajul vital si schimbator al SEO, in care adaptabilitatea si cunoasterea celor mai bune practici actuale sunt esentiale pentru a mentine un clasament relevant si ridicat in cautar

Inteligenta artificiala in marketingul digital: Tendinte si bune practici pentru 2024

Inteligenta artificiala a depasit cu mult stadiul de tehnologie noua sau emergenta, in special in lumea marketingului digital. Un sondaj global realizat in 2022 a constatat ca aproximativ 90% dintre specialistii in marketing din 35 de tari diferite folosesc inteligenta artificiala intr-un fel sau altul in strategiile lor de marketing digital. Cu atat de multe instrumente gratuite si low-cost disponibile, inlocuirea sau completarea fluxurilor de lucru de marketing umane cu AI este modalitatea nr. 1 de a deveni (a) mai productiv si (b) mai bun in intelegerea publicului dvs. si a modului in care sa ajungeti la acesta. Tendinte: Inteligenta artificiala in marketingul digital Acest articol exploreaza trei tendinte interesante si cele mai bune practici pentru implementarea AI in cadrul organizatiei dumneavoastra. https://agentpromovator.ro/ce-inseamna-consultant-in-marketing/ 1. Inteligenta artificiala generativa Multumita ChatGPT, AI-ul generativ ar putea fi cel mai fierbinte subiect din m

Cum poate video marketing local sa ajute intreprinderile mici?

F iind o afacere mica, bugetul dvs. de marketing si publicitate este de obicei destul de strans. Poate fi greu sa justificati cheltuirea a mii de euro sau mai mult pentru o campanie de video marketing. Dar publicitatea video nu costa la fel de mult ca inainte si nu trebuie sa platiti bani in campanii majore pentru un spot TV national atunci cand incercati doar sa atrageti putin trafic pentru afacerea dvs. locala. De fapt, daca doriti sa lansati o campanie de marketing local, videoclipul este unul dintre cele mai puternice (si mai accesibile) instrumente pe care le puteti utiliza datorita potentialului sau de reutilizare, optimizare si pentru a va prezenta locatia si atmosfera – doua strategii de marketing ce trebuie implementate cand vine vorba de marketingul local. Deci, cum poate videoclipul sa penetreze piata in mediul dvs. de afaceri? Vom impartasi toate sfaturile noastre, dar mai intai vom face o scurta recapitulare despre marketingul local.   Ce este marketingul local? Marketingu

Cum pot adopta operatorii in turism o strategie in marketing online

 Desi sectorul calatoriilor a fost primul care a adoptat digitalizarea, ritmul cererii consumatorilor se schimba, iar industria trebuie sa isi evolueze strategiile pentru a tine pasul. Intrebarea este: cum pot adopta operatorii in turism o strategie in marketing online? Evolutia rapida a tehnologiei din ultimul deceniu, denumita adesea revolutia digitala , a schimbat complet modul de functionare al intreprinderilor, iar industria turismului nu face exceptie. Turismul a fost unul dintre primele sectoare care a adoptat digitalizarea prin vanzarea online a zborurilor si a camerelor de hotel si, de atunci, cererea consumatorilor pentru servicii digitale in intregul sector a crescut rapid. Defapt, se estimeaza ca mai mult de 90% dintre calatori isi cauta acum vacantele online. Pe masura ce industria turismului continua sa se extinda mai rapid decat oricand, digitalizarea ofera intreprinderilor din acest sector numeroase oportunitati de crestere pe o piata competitiva. Cu toate acestea, pent

3 pasi critici pentru crearea de continut care converteste

  Continut care converteste: oferte fara frictiune, cereri de dimensiuni mici si compromisuri valoroase. Prea adesea, continutul este creat doar pentru a obtine clicuri, vizualizari si aprecieri. Totul se rezuma la apelul la actiune (CTA), la descarcarea activului, la completarea formularului sau la inscrierea in registru. De cele mai multe ori, acest lucru este in detrimentul obtinerii unui angajament real si valoros. Desi aceste cifre ar putea arata foarte bine pe o foaie de statistici, ele nu se traduc intotdeauna in conversii reale. Iata care este treaba: clicurile nu sunt valoroase. O conversie reala are loc atunci cand cineva iti raspunde la e-mail, iti trimite un mesaj pe retelele de socializare sau se implica in mod semnificativ in brandul tau - nu doar atunci cand face clic fara sa se gandeasca pe un buton pentru ca i-ai sugerat sa o faca. Daca doriti sa creati continut care converteste, nu va mai fixati pe implicarea usor de urmarit. Concentreaza-te pe cel mai bun mod de a-