Actualizarile frecvente ale algoritmului Google produc fluctuatii non-stop in traficul organic si in clasamente. Auditurile de continut sunt esentiale pentru a identifica clasamentele pierdute, a revigora traficul in declin si a gasi subiecte noi.
Iata cum sa realizati un Audit SEO de continut pentru o mai buna optimizare in motoarele de cautare.
Evaluati traficul pierdut
Scaderea traficului din cautarea organica poate avea loc din mai multe motive:
- In timp, articolele noi le imping pe cele actuale adanc in arhive. Actualizarea articolelor cu informatii substantial noi si o noua data va ajuta probabil la recastigarea traficului.
- Actualizarile de baza ale Google se concentreaza adesea pe intentia cautatorilor. Multe interogari implica intentii multiple. De exemplu, o cautare pentru „gratar in curte” ar putea sugera o nevoie de informatii (cum sa gatesti gratar) sau optiuni de cumparare (de unde sa cumperi un gratar). Acest tip de pierdere nu este usor de remediat, necesitand probabil o noua pagina de destinatie sau un nou articol.
- Clasamentul paginilor concurentilor l-a depasit pe al dumneavoastra. Trecerea de la pozitia 1 la 2 poate duce la pierderi uriase de trafic. Nici acest lucru nu este usor de remediat. Analizati indeaproape paginile si backlink-urile concurentilor dvs. pentru a identifica ce ar fi putut duce la cresterea clasamentului acestora.
- Modificarile operate de Google in paginile cu rezultatele cautarii, cum ar fi adaugarea de sectiuni si scaderea vizibilitatii rezultatelor organice. Nu exista nicio solutie.
Indiferent de cauza, primul pas este sa stim care sunt paginile responsabile de pierdere. Search Console este un instrument usor si gratuit pentru diagnosticarea scaderilor de trafic organic:
- Mergeti la sectiunea „Performanta”.
- Faceti clic pe „Rezultate cautare” > „Data” > „Comparare”.
- Selectati „Compare last 3 months to previous period” sau „Compare last 3 months year over year”, in functie de frecventa auditului.
- Faceti clic pe „Pagini” si sortati dupa „Diferenta de clicuri”.
- Faceti clic pe orice adresa URL din prima coloana.
- Faceti clic pe „Interogari” si sortati din nou dupa „Diferenta de clicuri” pentru a vedea termenii de cautare care cauzeaza cele mai mari scaderi de trafic.
Acum cautati aceste interogari (cuvinte-cheie) in Google pentru a evalua ce ar fi putut cauza scaderea.
Search Console este un instrument usor si gratuit pentru diagnosticarea scaderilor de trafic organic.
https://agentpromovator.ro/ce-inseamna-consultant-in-marketing/
Identificarea oportunitatilor
Exista doua modalitati principale de imbunatatire a performantei cautarii organice.
Identificarea si imbunatatirea clasarii pe prima pagina
Chiar si escaladarea unei pozitii pe prima pagina va creste probabil traficul in mod substantial. Optimizarea copiei paginii prin adaugarea mai multor cuvinte-cheie si crearea mai multor backlink-uri interne va ajuta probabil.
Pentru a identifica aceste pagini, utilizati din nou sectiunea Performanta din Search Console:
- Faceti clic pe „Rezultate cautare” > „Pozitia medie” in partea de sus a graficului.
- Faceti clic pe optiunea de filtrare (triunghi inversat) si selectati „Pozitie”.
- Faceti clic pe „Filter by Position” pentru „Greater than” 2.
Sortati interogarile dupa numarul de clicuri pentru a vedea cele mai performante (si cele mai putin performante). Din nou, o pagina care urca chiar si o singura pozitie va inregistra o crestere uriasa a traficului.
In Search Console, filtrati „Pozitia medie” pentru „Mai mare decat” 2
https://agentpromovator.ro/consultanta-in-marketing-digital/
Identificati si imbunatatiti paginile cu backlink-uri externe
Paginile cu multe backlink-uri, dar putine cuvinte-cheie care pot fi cautate nu reusesc adesea sa se claseze. Pentru aceste pagini, cercetati cuvintele-cheie pentru a ajuta Google sa le inteleaga.
Instrumentul de cercetare backlink al Semrush poate identifica paginile cu cele mai multe linkuri:
- Conectati-va la Semrush si faceti clic pe „Backlink Analytics” sub „Link Building”.
- Introduceti URL-ul dvs. si selectati „Domeniu radacina”.
- Faceti clic pe fila „Indexed pages” (Pagini indexate).
Raportul este sortat in functie de numarul de domenii legate pentru fiecare pagina de pe site-ul dvs. Paginile puternic legate sunt mai usor de imbunatatit, in ceea ce priveste clasamentul.
Utilizati Search Console pentru oportunitati de clasificare sau executati instrumente de cercetare a cuvintelor cheie pentru a gasi noi interogari.
Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu - Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!
Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.
Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google
Comentarii
Trimiteți un comentariu