Treceți la conținutul principal

Inteligenta artificiala in marketingul digital: Tendinte si bune practici pentru 2024

Inteligenta artificiala a depasit cu mult stadiul de tehnologie noua sau emergenta, in special in lumea marketingului digital. Un sondaj global realizat in 2022 a constatat ca aproximativ 90% dintre specialistii in marketing din 35 de tari diferite folosesc inteligenta artificiala intr-un fel sau altul in strategiile lor de marketing digital.

Cu atat de multe instrumente gratuite si low-cost disponibile, inlocuirea sau completarea fluxurilor de lucru de marketing umane cu AI este modalitatea nr. 1 de a deveni (a) mai productiv si (b) mai bun in intelegerea publicului dvs. si a modului in care sa ajungeti la acesta.

inteligenta artificiala

Tendinte: Inteligenta artificiala in marketingul digital

Acest articol exploreaza trei tendinte interesante si cele mai bune practici pentru implementarea AI in cadrul organizatiei dumneavoastra.

https://agentpromovator.ro/ce-inseamna-consultant-in-marketing/

1. Inteligenta artificiala generativa
Multumita ChatGPT, AI-ul generativ ar putea fi cel mai fierbinte subiect din marketing in acest moment. AI-ul generativ implica utilizarea AI-ului pentru a crea continut din datele si intrarile existente. Exemple de instrumente de marketing GenAI includ:

  • Instrumente de creare de continut care utilizeaza AI pentru a scrie articole de blog, descrieri de produse si alte materiale colaterale scrise.
  • Software care genereaza imagini si videoclipuri pentru branding pentru videoclipuri explicative, postari in social media si grafice de blog
  • Chatbots care poarta conversatii cu clientii prin SMS, e-mail sau printr-o aplicatie de socializare

Nu mai putin de trei sferturi dintre specialistii in marketing de astazi folosesc AI generativ intr-un fel sau altul, fie ca este vorba de a suplimenta fluxul de lucru pentru crearea de continut, fie ca este un instrument de generare de lead-uri.

2. Personalizarea
AI creste personalizarea in marketing prin extragerea de continut si date in timp real pentru a crea experiente individualizate, bazate pe date, pentru fiecare client tinta. Pe intregul canal omnichannel, companiile pot folosi AI pentru a declansa e-mailuri personalizate, mesaje din social media, pop-up-uri pe site si chiar oferte intregi pe baza a ceea ce un client navigheaza sau a cumparat deja.

Cu ajutorul AI, comerciantii pot, de asemenea, sa analizeze cantitati mari de date despre comportamentul unui client. Acestia pot folosi aceste informatii pentru a dezvolta produse mai bune, pentru a-si imbunatati directionarea si mesajele pentru campaniile viitoare si pentru a raspunde cerintelor in continua schimbare ale clientilor.

3. Optimizarea cautarii vocale
Cautarea vocala a crescut in popularitate ca o modalitate prin care consumatorii pot gasi rapid informatii si face achizitii prin intermediul dispozitivelor mobile. Optimizarea continutului pentru cautarea vocala este 100% cruciala pentru intreprinderile care doresc sa ramana relevante si accesibile.

AI joaca un rol esential in optimizarea continutului pentru cautarea vocala. Intreprinderile o pot folosi pentru a analiza modelele de vorbire folosind procesarea limbajului natural (NLP) pentru a intelege modul in care vorbesc oamenii si frazele specifice pe care le folosesc atunci cand fac interogari vocale. Cu aceste date, puteti crea continut cu un ton si o structura mai conversationala, incorporand in acelasi timp cuvintele care faciliteaza intelegerea de catre asistentii vocali.

https://agentpromovator.ro/consultanta-in-marketing-digital/

Cele mai bune practici pentru utilizarea AI in marketingul digital

Modul in care aplicati inteligenta artificiala in fluxul dvs. de lucru determina daca produceti continut de marketing excelent care converteste clientii sau continut mediocru care ii indeparteaza.

  • Nu inlocuiti oamenii cu AI: In timp ce costul redus face sa fie tentant sa va bazati in mare masura pe AI pentru eforturile dvs. de marketing (in special marketingul de continut), AI nu are capacitatea umana de a comunica cu publicul dvs. tinta. USP, brandingul si vocea dvs. provin toate de la scriitorii si designerii dvs. umani.
  • Folositi AI pentru a automatiza sarcinile de marketing: De exemplu, ChatGPT nu este grozav pentru a scrie continut de marketing, dar este capabil sa caute pe web. Folositi-l pentru a va reduce timpul de cercetare cu cateva ore (sau zile).
  • Angajati experti din industrie: Externalizarea eforturilor dvs. de marketing catre o echipa care cunoaste toate aspectele legate de AI va poate ajuta sa implementati tehnologia intr-un mod care sa se alinieze cu obiectivele afacerii dvs. si cu publicul tinta. Asigurati-va ca au experienta practica in industria dvs. (cum ar fi o agentie de marketing pentru cooperativele de credit).

AI in marketingul digital nu mai este ceva de speculat pentru un viitor indepartat. Este esentiala pentru orice afacere care doreste sa concureze pe calitate, targetare si eficienta in 2024. Daca ramaneti informat cu privire la cele mai recente tendinte si cele mai bune practici, puteti incorpora in mod eficient AI in fluxul de lucru de marketing si puteti vedea rezultate tangibile.

Mario Grigorescu este lider in cautarile organice Google ca si Consultant in Marketing Online si este Specialist SEO Certificat Google si MOZ, iar mai nou este lider de audienta pe platforma LinkedIn, cu o experienta de peste 15 ani, intr-o gama larga de sectoare de activitate, inclusiv: agentii, antreprenoriat, fashion, auto, caritate, servicii financiare, servicii funerare, sanatate, retail, turism, pharma, afaceri mici si mijlocii, bloguri sau publicatii online si comunicate de presa.
Actualmente ofera servicii profesionale de consultanta online si optimizare a motoarelor de cautare (SEO) sau a locatiilor de business in Google Maps (Local SEO) alaturi de strategii de promovare si crestera organica cu rezultate vizibile in Google inca din prima luna de colaborare.

Obtineti un Audit SEO Gratuit chiar acum!

Comentarii

Postari Populare

De ce ai nevoie de o strategie de video marketing in 2023

  D escoperiti importanta video-marketing-ului pentru afacerea dvs. impreuna cu ideile de video marketing, pentru a face ca realizarea campaniilor de video marketing sa fie simple si usoare. Pana acum, probabil ca stiti deja ca video marketingul este esential pentru a atrage noi clienti si a-i incuraja pe cei existenti sa ramana loiali. Gasirea celui mai bun mod de a-l implementa in  strategia dvs. de marketing  este o alta poveste. Nu este suficient sa creezi cateva videoclipuri personale si sa speri ca vei obtine rezultate remarcabile. Consumatorii de astazi sunt inundati de continut video inovator si creativ care ii implica la nivel personal. Daca doriti sa va intreceti cu concurentii dvs., va trebui sa abordati video marketingul in mod strategic. Vestea minunata este ca exista o multime de moduri in care puteti dezvolta si implementa o strategie de video marketing. Acest ghid este plin de sfaturi de video marketing care va vor ajuta sa iesiti din anonimat in 2021 pent...

Cum poti angaja un Expert SEO care poate tine pasul cu schimbarea SEO

P rofesia de Expert SEO s-a schimbat dramatic de-a lungul anilor. Pe masura ce Google isi modifica algoritmii, specialistii in SEO trebuie sa-si adapteze rapid practicile pentru a ține pasul. Cu timpul, unele dintre cele mai comune metode s-au oprit pur și simplu din lucru. Google angajeaza cei mai buni specialisti din lume pentru a-si pastra imunitatea algoritmului la activitati care ar putea afecta rezultatele cautarii. Pe cealalta parte a ecuatiei, specialistii SEO trebuie sa-si adapteze site-urile web pentru a se potrivi cat mai mult algoritmului curent. Desi cunoasterea modului in care algoritmul s-a schimbat in timp este utila in anumite conditii, este necesar, de asemenea, sa angajeze candidati SEO care poseda urmatoarele abilitati: Daca ati mai lucrat in SEO, mai ales intr-o industrie unde vanzarile depind in mare masura de vizibilitatea dvs. in rezultatele cautarii, stiti ce inseamna sa pierdeti sau sa castigati un rang superior Google. Un specialist SEO ar trebui sa poata ras...

6 strategii pentru cresterea traficului site-urilor

  D aca compania dvs. are un site web care vinde produsul dvs. si creste gradul de constientizare a marcii dvs., generarea traficului catre site este una dintre cele mai bune modalitati de a va promova compania. Internetul este din ce in ce mai aglomerat si fiecare site are nevoie de ceva care sa faca diferenta. Pentru a creste traficul site-ului web, apelati la  Agent Promovator , o agentie de marketing digital cu servicii complete, pentru a va spori prezenta online si pentru a va asigura ca site-ul dvs. web iese in evidenta in mediul online. Cu sediul in Bucuresti, suntem focusati in a ajuta companiile mici sa dezvolte o prezenta online competitiva si scalabila pe termen lung fata de concurenta. Credem ca ramanem implicati in acest proces cu fiecare provocare noua si ne place sa ii tinem pe clientii nostri la curent cu investitiile lor in marketingul online. Indiferent daca va dezvoltati prezenta online sau cautati sa ii oferiti o imbunatatire pentru a tine pasul cu piata af...

6 motive pentru care consultantul in marketing online ar trebui sa lucreze in locatia clientului

  I n viitor, toate companiile vor fi companii de tehnologie. Firmele traditionale trebuie sa isi imbunatateasca capacitatile tehnologice pentru a se upgrada cu cele ale concurentilor lor – altfel se vor confrunta cu disparitia lor. Uitati-va la explozia mediatica a companiilor:  Netflix  ,  Amazon  si  Airbnb  si ce realizari au obtinut in industriile lor, dar si dincolo de ele. Tehnologia devine o parte integranta a strategiei companiilor si a avantajului competitiv. Aici intra rolul  consultantilor in marketing online . Exista multe tipuri de consultanti si abordari, dar una este de neegalat in executia si valoarea sa: modelul “echipelor incorporate” – consultanti care lucreaza in locatia clientului. Exista sase avantaje cheie pentru o agentie tehnologica care inoveaza si creeaza servicii digitale pe loc, in loc de la distanta, in propriile studiouri, ceea ce poate fi clasata, in cel mai rau caz, pe mai multe fusuri orare. 1. Cele mai multe pro...

9 trucuri simple de securitate WordPress pentru a va mentine site-ul in siguranta in 2023

  S ecuritatea continua sa fie o preocupare pentru toate site-urile web, in special pentru site-urile web care ruleaza in  WordPress . Intrucat pe un site web WordPress trebuie sa utilizati o multime de plugin-uri si teme de la terti pentru a da aspectul si functionalitatea dorita, securitatea va avea intotdeauna un aspect crucial pe care nu il puteti elimina din atentia dvs. ca si proprietar de site WordPress. WordPress ramane una dintre cele mai piratate platforme CMS pana in prezent, pur si simplu din cauza acestor probleme de securitate. Exista diferite modalitati de a va proteja site-ul WordPress de riscuri si vulnerabilitati de securitate. Aici va vom explica cateva dintre ele. 1. Asigurati-va ca aveti o functie de blocare a site-ului web Incercarile continue de tip  brute-force  ale hackerilor de a trece prin securitatea site-ului dvs. web reprezinta o preocupare comuna. O astfel de problema poate fi rezolvata printr-o functie de blocare care se ocupa de incer...